dreambox wireless !! SPOED SPOED !!

T

thoray

is het mogelijk om met een dreambox een draadloze verbinding te maken en zo ja hoe en met wat zou de beste oplossing kunnen zijn.
mijn router staat in de andere kamer en mijn dreambox in de huiskamer.
ik wil geen draad die door het huis heen gaan.
daarom is mijn vraag ok wie dit al heeft en mijn kan uitleggen wat ik hier voor nodig heb en moet doen.

ik heb na horen zegge dat een game adapter zou moeten werken alleen hoe of wat heb je hierbij nodig om dit geheel te kunnen installeren en werkend te krijgen.

zelf heb ik een Ovislink router , maar eventueel zijn er ook mensen hier die zouden willen weten over andere wirelise routers.

Ik heb wel eens ook een soort game adapter geprobeerd maar ik reeg het niet aan de praat op de dreambox misschien dat er ondertussen wel een goede ervoor is die het wel kan.
Kabel is de beste oplossing maar als het echt niet gaat dat wordt moeilijk denk ik of niet....

Groetjes,
deliyurek007

Ik heb het werkend op een linksys game adapter. Eerst even configureren op de pc met de bijgeleverde software (dus de naam van je wireless netwerk en eventuele encryptie).

Daarna kan die zo op de box. De game adapter neemt dan automatisch het mac-adres en ip adres van de dreambox over.

Echt waar, het is niet moeilijk.

Groeten,

Fred

P.S. er is ook een wifi plug in voor een usb wifi key, echter de usb keys die hiermee compatible zijn, zijn bijna niet meer te vinden.

We hebben hier ook een linksys game adapter en draait 100% wireless. Precies zo gedaan als Fred_M aangeeft, maar dat is ook zo aangegeven.

Wel zorgen dat de router en de linksys game adapter hetzelfde protocol hebben, maar da's logisch.

Daarnaast zorgen dat je router en de draadloze adapter elkaar kunnen bereiken. Hier moesten we de router dichterbij zetten omdat de muren die tussen beide stonden van erg zwaar gewapend beton waren en dus het signaal zwak was. Dit heeft ook te maken met het vermogen van de router; er zijn nl. ook routers in omloop met een groot vermogen.

Het voordeel van die linksys game adapter is dat je geen wifi plugins op je dreambox nodig hebt. We hebben het ook geprobeerd met een Belkin Accesspoint maar dat ging niet omdat er geen goede wifi plugin voor is.

Een ontzettend goed apparaat omdat te doen is de Linksys WET54G. Ik heb vanalles geprobeerd maar dit is werkelijk d? aanrader als de zaak vooral snel en stabiel moet blijven.

Ik overbrugt er m??r dan 35 meter mee zonder enig probleem. De WET54G heeft een UTP uitgang en kan zowel als AP en Bridge functioneren in mijn geval staat hij op AP.

Meer info

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan