Dreambox zapt ineens heel erg traag?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Goeimorgen,

Ineens sinds vanmorgen zapt mijn Dreambox heel erg traag, er zit soms meer dan 1 minuut tussen de ene en de andere zender.

Ik heb er zelf van te voren niks aan gedaan, dus ik denk dat het probleem niet bij mij ligt...

Wie ow wie heeft hierop een antwoord dat die doos ineens zo traag zapt van het 1 op het andere moment?

Ik vergeet eventjes iets.

De dream is een 7000s, en er staat hydra Phoenix 1.09 final op

Radegast 3.0 final

en Newcamd 5.28

Gekeken wordt er meestal via radegast, maar daar is bij mijn weten niks aan verandert, want afgelopen nacht werkte de boel nog goed, en nu een uurtje of 7 later niet meer. :confused:

Heeft een keer uitzetten en vervolgens opnieuw opstarten al resultaat opgelevert?

Greeetzzz Grizmo

@Grizmo tot nu toe heeft dit totaal niks opgeleverd, ook al diverse malen Radegast opnieuw gestart, maar geen resultaat...

Ik heb ook al de Ipconfig gedaan.

En net even met dcc gekeken hoe het met het netwerk stond, maar daar werd de router niet aangegeven, nu intussen wel, maar ook dit geeft geen verbetering....

Voor de rest stuur ik je even een pm. ;)

Hij heeft het op alle kanalen, zowel op de astra wat daar nog werkt, maar ook op hotbird bijvoorbeeld TPS...

ik heb het zelfde gehad heb wel een 500 ik weet niet of dat iets uitmaakt maar bij mij zat het in de programmas ik heb alles er opnieuw opgezet en toen was het probleem opgelost ,ik draai wel alleen maar newcam 528 en radegast 3.0 final
gr frans

Daar zit wellicht het probleem, ik ben daar gisteren mee aan het rommelen geweest.

De Dreambox was voor een keer wel aan blijven staan, maar waarschijnlijk na een keer aan en uit zetten is hetgeen wat ik fout heb gedaan in werking getreden.

Ik had natuurlijk geen backup gemaakt met mijn :stupid: kop, dus ik heb eerst geprobeerd dit handmatig te herstellen maar dat werktte niet, nu op dit moment ben ik al weer zover dat de flash er opnieuw opstaat, zodat ik weer van voren af kan beginnen, maar och maakt me niet uit, hopelijk gaat het nu weer vlotter dan de vorige keer. ;)

Maar ook weer een hele goei bijgeleerd, altijd als je gaat rommelen met je Dreambox, een Backup maken!!!

Laat dit ook een tip zijn voor andere beginnende Dreamers net als ik. ;)

Nou heb ik alles gedaan net als anders, althans dat denk ik, maar ik krijg de var niet beneden de 25%, voorheen stond deze op 7%

Ik heb dus het volgende gedaan, de usb stick geformateerd op mijn pc, daarna nadat de image weer liep eerst radegast en dergelijke gedownload, en toen de usbstick geformateerd "as Disk" daarna gemound, en toen de swapfile gemaakt..

Daarna bij Addon setup, setup addons to usb stick gedaan, dit ging gewoon goed...

Maar daarna heb ik nog wat dingen gedownload zoals de laatste pet123 lijst, weatherforecast, en newcamd6.1

Dit wilde ik ook op usb zetten, maar als ik dit probeer dan krijg ik de melding: "Addons directory is already installed on usb"

Met als gevolg dat nu de var alleen maar oploopt niet dat dit zo schrikbarend hoog is nu, maar het moet toch te verplaatsen zijn, of niet dan???

Ik heb al geprobeerd met "ftp" via DCC de map "addons" even een ander naam te geven, maar dit heeft geen effect, tenminste niet hetgeen ik wil....

Nou zat ik hier de vorige keren ook mee, en ik dacht het zal nu wel beter gaan, ok? de box zelf draaide binnen een half uurtje weer, maar nou zit ik alweer een eind te klooien met die usb stick. :confused:

Op Hd lijkt het ook al niet te lukken.

Wie heeft er voor mij hier het goeie antwoord op?

Alvast bedankt.

Daarna bij Addon setup, setup addons to usb stick gedaan, dit ging gewoon goed...

En toen eerst een reboot gedaan???????

Dat moet wel!!!!

Stick formateren doe ik altijd met de box zelf.

Daarna als je dan addons download komen ze vanzelf op de stick daar hoef jezelf niets voor te doen

Dat heb ik idd gedaan, maar een paar procentjes meer kan geen kwaad denk ik ;)

Gewoon eerst ff een backup maken van je share bestanden, radegast.cfg, enz enz.

Dan stekker eruit, stekker erin, pijl up ingedrukt houden, flash erase uitvoeren, dan met het Hydra control center alles weer instaleren (5minuten werk)

En dan moet hij weer lopen als een speer.

Let erop, volgens mij kijkt de DB ook naar wat er op de schijf staat, als ik de hd vol heb staan met films staat de var op 95%, kiep ik de films eraf staat de var opeens op 18%

P.S geen BBQ vanavond, heb verjaardag van de OMA van de vriendin...helaas..., We komen wel op de KerstBBQ..lol

GR Fred.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan