Dreambox zending via Mediaplayer

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Hallo Collega's,

En gekke vraag maar toch ga ik het effe vragen is het mogelijk de uitzending die je nu kijkt via dreambox een kanaal oftewel een geabonneerde kanaal dat je via een IP of een adres naar buiten kan zenden via internet media player dat je daar verder kan kijken als je op een bezoek bent...Intern staat die verbonden op het LAN en ik moet via een WAN bij mijn zwager een kijkje nemen via de pc media player oftewel via een ander tool is dit mogelijk of is er een mogelijkheid ervoor dat het wel kan.

Graag hoor ik hoe en wat en via welke poort naar buiten en hoe ik het kan stellen graag hoor ik het en ben wel benieuwd...

Groetjes,
deliyurek007

Moderator: Als deze bericht niet mag mag je het weg halen.

Mischien heb je hier iets aan? Bron

Opnemen van Video over het netwerk
In de dreambox zit een NFS client, dit maakt het mogelijk om een verbinding te leggen naar een NFS server.
Eerst had ik problemen met de tijd van het mounten (dat duurde erg lang) nadat ik het mount commando iets verfijnd had ging dit erg snel het door mij gebruikte commando (op de dreambox) is

mount -t nfs -o nolock "ip computer":/dreambox /hdd
Met dit commando hang je de map (van de dreambox)
/hdd
aan de NFS share (op de server vaarvan je het IP-Adres ingevuld hebt)
/dreambox

De dreambox schijft zijn opgenomen videos naar /hdd/movie er moet dus een map op de share staan die movie heet anders werkt het opnemen niet.

NFS Server installeren (Op een Windows PC)
Om een verbinding van dreambox naar een Windows PC te maken moet de PC werken als NFS server. Standaard zit bij windows geen software om dit OS als een NFS server te laten fungeren, er moet dus extra software geinstalleerd worden. Ik heb gekozen voor de The TrueGrid NFS Server als NFS server-software voor Windows.
Download de server-software en pak het .ZIP bestand uit. Maak in je windows directory een map "etc" (voor Windows NT/2000 dus c:\winnt\etc) (voor Windows XP/ME/98/XP dus c:\windows\etc) kopieer naar deze map de bestanden rpc en exports van de lokatie vaar je de .ZIP file hebt uitgepakt
In het bestand exports kan je de NFS-shares defnineren. Een voorbeeldje
/dreambox -path=d:\dreambox
Dit voorbeeld geeft de map d:\dreambox de NFS share naam /dreambox .
Als dit allemaal goed staat kan je de NFS server starten.
Voor Windows NT/2000/XP de volgende commando's vanuit de map waarin de software staat als Administrator uitvoeren :
portmap add
nfs add
nfs start

Voor Windows 95/98/ME de volgende commando's vanuit de map waarin de software staat uitvoeren :
portmap
nfs

Graag wil ik je bedanken wat je aan gegeven hebt, maar dat is niet wat ik echt zoek ik ben zojuist op zoek naar de juiste info als als ik nu Animal Planet kijkt via dreambox dat ik ook ergens tegelijkertijd ook Animal Planet kan kijken (internet) dus echer 1 op 1 zoals bv TV uitzendingen die online zijn dat je rechtstreeks kan bekijken wat ik hier kijkt op 1 kanaal en de ander ook kijkt via internet met windows media player of iets anders.....dus het is samen tegelijkertijd

En dat vraag ik me is dit mogelijk zo ja wat zijn de echte juiste handelingen om het tekunnen doen.

Groetjes,
deliyurek007

Animal Planet zendt uit met een data snelheid van 3,406MBit/s. Via een lokaal netwerk is dat geen enkel probleem maar wil je dit gaan uploaden naar het internet dan heb je wel een erg snelle verbinding nodig.

Maar je kunt eens kijken op deze site: http://bitcontrol.com/index_de.shtml

lijkt me erg intressant want dat zou ik ook wel willen weten of dat mogelijk is.

dus vanuit huis waar dreambox staat broadcasten over het net.

dus als ik bij een kennis bent die geen dreambox heeft gebruik kan maken van multimedia player om de uitzending te kunnen zien die ik dan zeg maar aan heb staan.

zou erg handig zijn als je bv op visite bent en het voetbal begint op canal+ en je kunt het dan via mediaplayer zien bij hem op het net.

ik weet als ik in mijn eigen netwerk kan ik dit namelijk wel zien met mediaplayer.
maar zou dit ook mogelijk zijn over het net via toegang van IP of zo ?

en dan alleen nog jou router/modem zo instelen dat je dreambox in de dmz staat
hiermee krijgt jou dreambox jou vaste ip van je dsl aansluiting
heb je geen vast wan ip dan word t een stuk lastiger mischien moet je zoiezo
een vlc zo in weten te stellen dat deze
het beeld op een lagere resolutie doorgeeft via een van jou thuis pc's
echter de dreambox direct laten streamen over het net word pas echt mogenlijk als je bijv van de studentenhuisvestiging een glasvezel kabel of wel waneer adsl2 ook 13/17 mb upload gaat leveren...

Henni wat zijn de exacte instelling dat je het wel kan en met welk pogramma kan ik het laten braodcasten dat het wel goed...heb jij soms een soort vergelijkbare beschrijving of een site waar het wel staat dat ik het kan bekijken dat ik het voor een test omgeving uit kan voeren.

Groetjes,
deliyurek007

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan