dreambox

frweber

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
wie kan mij enige uitleg geven over die kleine dreambox ik hoor dat die groten allemaal voedings problemen hebben en zo als ik begrepen heb heeft die kleine een adapter is de 5500/5700??
en kan ik deze door lussen naar een phillips 7072 heb namelijk hooglopende ruzie met upc ze wilden mij 3 maanden vooruit laten betalen.toen heb ik gezecht dat ik daar geen moeiten mee had als hij ook kon zorgen dat ik 3 maanden vooruit beurden maar dat kon hij niet toen begon hij tedreigen dat hij mij afsloot waar ik hem op antwoorden snij maar af zo geweldig is jullie beeld niet maar nu moet moeders ook beeld hebben op de slaapkamer en wilden ik een dream bij mij neer zetten en die met de tweede reciever uitgang door lussen naar de phillips maar weet iemand of dat lukt want anders koop ik een lnb met twee uit gangen is allen weer meer werk
bij voorbaad dangroetjes frans

De eerste generatie Dreamboxen hadden problemen met de voeding maar is dat is inmiddels opgelost.

Je kunt de ontvanger doorlussen maar voor meer kijkplezier zou ik een twin lnb plaatsen.

pet123, nou lees ik dit mee maar ook bij mij rijst nu direct weer een vraag!

Waar kan ik en ander lezen over dat doolussen, want ik heb hier mijn Philips voor even aan de kant staan omdat nu de Dream aangesloten staat.

De flips gaat weer wel aangesloten worden, maar mijn planning was om een wok bij te hangen, en de flips alleen te laten draaien... ;)

Dus samenvattend; waar kan ik 1 en ander lezen hierover, en wat is het eventuele voordeel, want het zou mij dus een hoop tijd kunnen schelen. :draai:

pet 123 maar ik kan toch met twee recievers twee verschillend kanalen kijken ,hij stuurt het signaal van de lnb toch door,kan allen mijn rotor niet gebrijken of ze moeten ook op de andere satelite kijken in de philips heb ik zibi fix in zitten.
op de slaapkamer wordt allen maar naar sbs of rtl gekeken
groetjes frans

Je sluit de schotel aan op de LNB-in van je Dreambox en op LNB-out de tweede ontvanger.

Staat de Dreambox standby dan kun je met de tweede ontvanger kijken wat je wilt. Is de Dreambox in bedrijf dan geeft de LNB-out van de Dreambox alleen het signaal af waarop de Dreambox is afgestemd.

Ben je met de Dreambox aan het kijken naar Prosieben op 12051 verticaal dan kan moeders niet kijken naar RTL 4 op 12344 horizontaal want de Dreambox zet de LNB op verticaal.

Wordt er alleen gekeken naar de Nederlandse kanalen dan is er geen probleem want alle Nederlandse kanalen zitten allemaal op transponders met de zelfde polariteit (Horizontaal).

Het mooiste is om de huidige LNB te vervangen door een LNB met twee uitgangen zodat de ontvangers onafhankelijk van elkaar kunnen werken.

Originally posted by pet123
Het mooiste is om de huidige LNB te vervangen door een LNB met twee uitgangen zodat de ontvangers onafhankelijk van elkaar kunnen werken.

Daar ga ik mezelf eens in verdiepen pet123, want dat zou ook mij een hoop gesleutel schelen ;)

Hebben ze die lnb waar jij over praat in de banners die hierboven staan?? (cw e.d?)

Ja die hebben ze daar. Want dat zijn gewone dual-lnb's.
In dat geval krijg je 2 aparte kabels naar de 2 aparte ontvangers.

bedankt voor het advies dus nieuwe touwen aanleggen en een andere lnb
groetjes frans

ik heb een dubbele lnb geplaats ook voor de hotbird met twee kabel uitgangen hoef ik mijn rotor niet te gebruiken en kan toch op 2 recivers 2 verschillende satelieten bekijken.
het werkt perfect heb met mijn rotor ook nergens geen last mee,heb alleen alles opnieuw af moeten stellen,om dat ik dubbel ontvang,heb nu wel op sommigen satelieten kortere draaitijd, dat zijn die 6 graden verschil heb wel geen disecmotor maar apart bediend met losse afstand bediening
groetjes frans

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan