Dreambox

M

mazri

Mijn dreambox gaat tegenwoordig snel uit en aan en soms freezt het beeld ook. Dit varieert in minutens maar soms in uren.

wie weet een oplossing hiervoor?

Thanks!!!!!!:[:[:[:[

Help! mijn dreambox 500 gaat vanzelf uit en aan en soms freezt het beeld. Dit varieert van een paar minuten tot uren.

Wie weet een oplossing hiervoor???

Thanks!!!!

Groet, Maz

Hoi mazri, welkom op het Satellite FUN Board !

Zoals je ziet heb ik je twee identieke onderwerpen die je binnen een half uur hebt gepost, samengevoegd tot één onderwerp.

Ik kan me best voorstellen dat je probleem erg vervelend is, maar twee onderwerpen met dezelfde inhoud binnen 20 minuten starten is niet zo netjes.

Je komt dan ongeduldig (= minder sympathiek) over en daarmee word de kans op een antwoord kleiner.

Dan je probleem:

Heb je je dreambox aan het netwerk hangen (zou bijna een domme vraag genoemd kunnen worden) ?

En heb je het password van je box misschien nog niet veranderd ?

Want dan is het heel goed mogelijk dat iemand je zit te stangen (en das dan waarschijnlijk een bekende van je).

Het kan erg lollig zijn om een dreambox van iemand anders op afstand te bedienen en zo af en toe een andere zender op te zetten of inderdaad het ding standby te schakelen.

Je 500 heeft een externe voeding.

Weet je zeker dat dat ding in orde is ?

(het stekkertje ff controleren)

Ook de 500 heeft zo af en toe eens last van slechte condensatoren.

Als je enigszins met de soldeerbout overweg kunt, kun je daar ook eens naar kijken.

Met andere woorden: je probleem kan aan van alles liggen.

Hallo Mas3,

Helaas verkeerde indruk. Ik heb binnen 20 minuten twee berichten gestuurd omdat bij het eerste bericht was vergeten om binnen het kader "onderwerp" mijn probleem goed te schetsen. Ik had namelijk slechts dreambox geschreven. Voor de leden is het zeker niet interessant om te lezen waar het over gaat. Daarom de tweede boodschap.

Omtrent jou tips bedankt. Mijn dreambox doet ingewikkled zelfs als hij niet gesloten is op het netwerk.

Ik ga mijn externe voeding cheken.

Ik geloof dat mijn probleem is ontstaan sinds er een nieuwe versie software GP geplaatst is in verband met cardsharing.

groet, MAZ

GP is vermoedelijk Gemini Project.

Weet je zeker dat je box een echte dreambox is, en niet een clone ?

Lees voor de zekerheid dit (klik!) onderwerp even.

Het verklaart waarom wij hier op het FUN Board geen Gemini meer zullen ondersteunen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan