dreambox500s

B

brommer72

ik ben sinds kort in het bezit van een dreambox 500s,met een zwarte afstandbediening. ik heb een schotel met 3 koppen gericht op astra1 astra2 en hotbird ik heb hem op marktplaats gekocht van een partikulier,en er staan al veel kanalen op maar de meeste doen het niet, en zeker hotbird niet.er was geen gebruiksaanwijzing bij, kan iemand mij opweg helpen? bij voorbaat dank. brommer72

Allereerst welkom op het forum. ;)

Jij hebt een tweedehands Dreambox gekocht zeg je op marktplaats, hopelijk heb je niet al teveel voor dat ding betaald, en is er niet teveel aan jou beloofd wat dit ding zou doen?

Kijk zoals het er nu waarschijnlijk voorstaat zul jij alleen de FTA zenders hebben, de zgn zenders waarvoor je geen abonnement voor nodig hebt. BVN bijvoorbeeld, en alle andere regionale...

Andere zenders die je niet vrij kunt ontvangen ( fta ), daar zul je een smartcard voor nodig hebben, en al nagelang jij betaald aan die provider, krijg jij van hun kanalen terug.

Kijk bijvoorbeeld maar op de site van canal digital ( klik ) dan zul je zien wat de eventuele pakketen die hun hebben kosten.

Ik heb 120 euro betaald voor de dreambox,met mijn canal+ kaart krijg ik op astra 1 veel zenders b.v ook de duitse premiere,maar de kanalen op astra 2 en hotbird die ik op mijn oude decoder kon krijgen doen staan er wel op maar doen het niet

in iedergeval hartelijk dank voor Uw reaktie

Het zou kunnen zijn dat de lnb instellingen niet juist zijn ingesteld waardoor de zenders op die satellieten het niet doen.

Je zou daarvoor eens bij de signaal meter kunnen kijken. Dit kan door bijvoorbeeld op een zender op de hotbird op te zetten.

Daarna druk je op de menu knop en kiest dan voor informatie en zo verder.

Een andere mogelijkheid is via menu, instellingen (setup), geavanceerd (expert setup), zenders zoeken (service searching) daar moet ook een mogelijkheid zijn om het signaal te bekijken, bijv. ook bij automatische transpondersearch zou er een signaal moeten zijn en een lock en sync als je daar de hotbird selecteert.

Weet je overigens zeker dat je Astra 2 hebt ingesteld? Want de NL lokale zenders zitten op Astra 3 en de Astra 2 bestaat wel maar zit op een andere positie namelijk 28,2 oost en bevat geen Nederlandse zenders.

Black Tiger,hartelijk dank ik ga het morgen uit proberen'

groetjes Brommer72

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan