DREAMSET of DREAMBOXEDIT?...

Chrisjan

Sr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
83
Wil graag voor de eerste keer een settingslijst plaatsen in mijn DREAMBOX, maar wat gebruik ik het best(is het meest eenvoudige....?) Dreamset of Dreamboxedit?
1000 x thanks

Dreamboxedit, die gebruik ik ook.

Gr. Bert

Wij gebruiken dreamset. Haalt keurig de HD zenders er uit als je van enigma2 naar enigma1 gaat. Bovendien kun je online (via het internet dus) jouw lijst laten vergelijken en aanpassen eventueel met die van bijv. kingofsat

Zondermeer "Dreamset" om bovengenoemde reden.

Het meest eenvoudige is natuurlijk dreamboxedit voor de onervaren gebruiker.
Dat wil niet zeggen dat het het beste is.

Met dreamset via internet werken zie ik de doorsnee dreambox gebruiker nog niet zo snel doen.
Die liep zelfs bij mij een paar keer vast.
Bovendien kost het een tijdje voordat je de procedure door hebt.

Grtz.

Bovendien kun je online (via het internet dus) jouw lijst laten vergelijken en aanpassen eventueel met die van bijv. kingofsat
Nja, ik zie maar 2 opties, KingofSat en SatcoDX en laatstgenoemde werkt al niet meer.

Maarreh.. kan iemand een handleidinkje maken hiervoor? Ik heb bijv. die van Kingofsat genomen en kon wel vergelijken, maar bijv. niet meer bestaande zenders werden niet uit mijn lijst weggenomen.
Bestaande zenders werden niet overschreven met de juiste. Maar ik zal wel iets fout doen.

In DreamboxEdit is een vak voor de boeketten en een vak voor de zenders per boeket.
In Dreamset krijg ik de boeketten in de "User list" te zien en de zenders per boeket is dan de user list services, maar de rechter kolom met boeketten en bouquest list services blijft helemaal leeg.

Kan er niet iemand een eenvoudige handleiding voor maken? Dat moet toch wel te doen zijn.

Wat het mooist zou zijn is wanneer je oude kanalen kunt verwijderne of nog liever, bij de compare kunt laten overschrijven door die van internet.
Als dat niet kan zie ik ook geen voordelen t.o.v. DreamboxEdit.

Dat de HD kanalen er uit gefiltert worden als je er een Enigma1 lijst van gaat maken is mooi, maar bij het importeren kun je ze helaas niet automatisch apart in een boeket zetten. Dat is nog steeds handenarbeid.

Hopelijk gaat een van de beide editors deze gemiste kans nog invullen.:)

Black Tiger;207868 zei:
Nja, ik zie maar 2 opties, KingofSat en SatcoDX en laatstgenoemde werkt al niet meer.

Maarreh.. kan iemand een handleidinkje maken hiervoor? Ik heb bijv. die van Kingofsat genomen en kon wel vergelijken, maar bijv. niet meer bestaande zenders werden niet uit mijn lijst weggenomen.
Bestaande zenders werden niet overschreven met de juiste. Maar ik zal wel iets fout doen.

In DreamboxEdit is een vak voor de boeketten en een vak voor de zenders per boeket.
In Dreamset krijg ik de boeketten in de "User list" te zien en de zenders per boeket is dan de user list services, maar de rechter kolom met boeketten en bouquest list services blijft helemaal leeg.

Kan er niet iemand een eenvoudige handleiding voor maken? Dat moet toch wel te doen zijn.

)

Dan ben je niet alleen het zou voor mij ook mogen.

een uniforme recept is lastig omdat er nogal wat wensen zullen zijn. wel bouqettten geen bouqetten welke satellieten.

Welke favorieten heb je en welke wil je toevoegen? dit blijft editten.

En het is eigenlijk allemaal simpel te doen, ik heb al eens een receptje geschreven hoe een lijst aan te maken. Nu moeet ik wel zeggen dat oefening kunst baart.

M.a.w. stoei regelmatig met setedit en je zult zien dat het toch vrij eenvoudig is.

Missichien een optie dat er een wensen lijst gemaakt wordt bv welke satellieten, welke favorieten, welke bouqetten, TV en Radio etc.

Als deze lijst gemaakt is dan is het een fluitje van een cent om E1 en E2 lijsten te creeren en te onderhouden en te updaten.

Jammer dat er hier bij duck geen up en download facliteit is.

Ik kan de posting niet mee zo snel vinden maar door het Eendenteam is onlangs een duidelijke handleiding geschreven.

Poeh zoek even op dreamset al dan niet met kingofsat

Yip, dank je Aart1944

Bedankt. Misschien is het handig die single post waarnaar Aart verwijst in de handige tips sectie bovenaan te zetten.

Blijft natuurlijk toch mijn vraag waar die rechter kolom voor is, wat dus het verschil is tussen userlist en -services en bouqetlist en -services. En wanneer die wel/niet gebruikt worden.

The Matrix zei:
Missichien een optie dat er een wensen lijst gemaakt wordt bv welke satellieten, welke favorieten, welke bouqetten, TV en Radio etc.
Dat lijkt me niet nodig, er is best een universele handleiding te schrijven, dat heb ik ook gedaan voor DreamboxEdit.
Je maakt er gewoon eentje voor gebruik met boeketten en neemt een paar favoriete satellieten als voorbeeld (bijv. Astra 1, 2, 3 en hotbird).
Voor diegenen die meer satellieten willen hoef je er dan alleen bij te schrijven "indien je er meer wilt kun je meer satellieten aanvinken" bijv. en diegenen die geen boeket willen laten dat stuk er tussenuit, zo moeilijk is dat niet.

Maar dan moet je wel doorhebben hoe het werkt. Dat had ik zelf bijv. niet. Nu ik die aanwijzingen van Eendenteam zie met het downloaden van de lijst van KingofSat in een aparte directory begrijp ik ook waarom het me niet lukte.
Dus ik ga nog eens opnieuw proberen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan