Dreamstream & Fox 2.

marie

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
1 okt 2002
Berichten
1.046
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
35
Ik kijk veel sat tv op onze computer met dreamstream.

Alle zenders komen goed door,echter Fox 2,(waar ik veel naar kijk,ivm Engels voetbal),stokt onmiddelijk,als pc kontakt krijgt met Dreambox.

Ik zie dan als foto,dat zender inklikt,maar onmiddelijk daarop zwart beeld.

Ontvangst via dreambox/tv is normaal.

Ik heb eigen kaart,met abbo voor het Fox pakket.

Hebben andere mensen hetzelfde fenomeen?

Heeft iemand een idee,hoe ik dit kan verhelpen?

Ik heb Dreamstream al "vers" gedownload.

Gaarne geen advies,van:"Dan kijk je toch via de tv"...,want dan geef ik je even door aan mijn vrouw....Bedankt bij voorbaat,gr.George

 
Gebruik je wel DreamStream Enigma 2 ?

Ik krijg bij FOXlive in het begin wel steeds het teken dat hij de netwerkverbinding kwijt is. Later is hij stabiel. Ik weet niet of FOXlive te vergelijken is met FOX 2. Deze zender heb ik niet.

Ik kijk meestal met VLC Media player. Deze laat ik starten vanuit de zaplijst in Open Webif. Deze roep je op om in je internetbrowser het IP adres van je ontvanger in de toetsen. Je klikt dan in de lijst op het linker tv schermpje. Soms moet je het twee keer doen omdat het beeld de eerste keer niet stabiel is.

Het is een optie welke je ook kan proberen.

 
@Dirk:Bedankt voor je reaktie.

Ik denk wel,dat ik Enigma 2 gebruik,en ook VLC player,anders funktioneert Dreamstream niet,dacht ik.

Ik start mijn Dreamstream op van het werkblad,en zoals reeds opgemerkt,werkt het op alle zenders goed,behalve bij Fox 2.

Voor goed begrip:Eredivisie Live 1 & 2 zijn overgegaan in Fox 1 & 3,en Fox 2 international zendt buitenlands voetbal uit.De laatste zender is tot 1 oktober gratis te ontvangen.

Je zou mij een groot plezier kunnen doen,deze zender aan te zetten,en dan met Dreamstream op je pc te kijken.(Fox Sports HD int.)

Het vreemde is,dat de Fox Sports Edl 1 HD en Edl 3 wel goed doorkomen.

Hoop van je te horen,vr.gr.George

 
Bij mij blijft FOX 2 zwart op de ontvanger. Dus zo vrij te ontvangen is hij niet.

Het zal wel aan de abonnementsvorm liggen. Ik heb alleen FOXlive. De andere FOX zenders blijven zwart.

 
@Dirk:bedankt voor het proberen.

Ik heb zoeven mijn kaart eruit gehaald,en dan heb ik ook zwart beeld.

Op site van CD kan ik ook de melding niet meer vinden,dat zie zender tot 1 oktober vrij te ontvangen zou zijn.

Jammer,ik had gehoopt,dat iemand met zelfde installatie Fox 2 met Dreamstream zou kunnen proberen.

Dan zou ik al dan niet bevestiging hebben,of het aan mijn dreambox of pc ligt. gr.George

 
Ik weet niet welke firmware je geinstalleerd hebt, maar eventueel kun je ook eens via de webinterface proberen, zonder Dreamstream.

Dus gewoon naar de webinterface, de zender opzoeken en dan via VLC kijken. Soms moet je dan 2x proberen omdat hij de eerste keer hakkelt. Maar over het algemeen werkt dat ook goed. Misschien werkt dat beter dan Dreamstream2?

 
Hallo BT,vanzelf ook jij bedankt voor je advies.

Dirk D.had het ook al aangekaart,maar omdat ik het reeds geprobeerd had op die manier,heb ik het niet opnieuw geprobeerd,tot nu.(Sorry,Dirk!)

En wat schetst mijn verbazing...

Zoeven kwam Fox 2 normaal door,met Dreambox Web Control/VLC dus...(Die heb ik in favorieten staan)

Gelukkig,een zorg minder,want dan hoef ik geen ruzie te maken met de wederhelft,over wie tv mag kijken,en welk programma...

Met google vond ik trouwens een topic van 2011 op de Dreambox site, waarin ook uitleg werd gevraagd,omdat Dreamstream bepaalde zenders niet door liet komen.

Zonder oplossing,overigens.Prettige voortzetting van de week,met lekker warm weer,gr.George

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan