Drembox vs. Sirius 4.8

R

Rus

Hallo mensen,

Ik heb problemen met Sirius..

Ik heb er twee lnb's hangen eentje is afgesteld op hotbird en andere op Sirius.. Hotbird werkt perfect maar met Sirius heb ik problemen...

Bijvoorbeeld deze zender http://ru.kingofsat.net/find.php?question=NTV+Mir&standard=All werkt bij mij 1 keer per week goed ofso meestal blijft die hakken of bevriesd die en hoor ik alleen geluid. andere zenders op sirius doen wel maar met regelmatige storingen (hakken en vries) lijkt er op dat signal of spanning op lnb is niet sterk genoeg is maar ik denk dat t niet de probleem is want op andere reciervier werkte ze perfect.....

ik denk om image op dream te flashen maar weet niet of dat echt helpt..

ik gebruik 2 smartcards alleebij aangeschaft bij dealers ik dacht miss dat smartcards elkaar beeinvloeden.

Miss weet iemand wat ik moet doen...

alvast bedankt...

Hoi Rus en welkom op Satellite Fun.

Hakkel en freeze verbindingen kunnen op een aantal problemen duiden.

Als je bij de signaal meter gaat kijken in de Dreambox, heb je dan ook een waarde bij de BER (onderste balk)? En is dat bij alle of de meeste zenders op die Sirius?

Zoja, dan kan het toch goed zijn dat de lnb niet optimaal afgesteld is.

Het zou ook nog kunnen liggen aan vocht in de kabel, licht defecte lnb of wellicht nog iets heel anders.

Hoe groot is je schotel?

Dat BER waarde moet ik maar eens kijken als ik thuis ben...

ja meeste zenders lijkt idd dat het iets met lnb is...

ja afgesteld weet ik niet want die zit met zo een adapter aan andere lnb vast ..en schotel is 5 jaar geleden afgesteld en er is niet aan veranderd behaleven dat ik 2 jaar geleden nieuwe lnb op heb gezet maar ik ga eens kijken als ik thuis ben naar BER waarde dan meld ik me..

trouwens dat afstellen met 2 lnb's zou moeilijk zijn of niet?

Het afstellen van 2 lnb's is niet moeilijk als je een meter hebt. Digitale televisie luistert heel nauw, nog veel nauwer dan analoog. Millimeterwerk dus.

Een meter is dan toch wel een vereiste, of door iemand laten afstellen.

Ja ik heb wel een meter maar die is niet echt goed of ik kan niet met hem omgaan want ook als er geen signal is blijft die pipen en wijzer gaat op en neer...

Hehe :tong:

En toch heeft die meter/pieper gelijk, Rus.

Jouw satelliet ontvanger kijkt maar op 1 frequentie of daar een signaal is, en of ie dat signaal kan verwerken.

Is dat niet het geval, zegt het ding dus dat het niet lukt.

Maar de meter/pieper kijkt alleen maar of er signalen zijn.

En aangezien het daarboven helemaal vol hangt met satellieten, blijft je apparaatje ook piepen.

Als je dat gebruikt om je schotel af te stellen kun je redelijk goed uitkomen, maar je moet dan wel zien dat je al in de goede richting begint.

Dus eerst met de pieper kijken of je signaal hebt, en dan redelijk stellen.

Dan op de ontvanger kijken of je ook het goede signaal krijgt.

Daarna met het metertje optimaal zetten, of verder zoeken.

Het belangrijkste stuk gereedschap dat je voor dit klusje nodig hebt, is geduld.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan