Dringend hulp gevraagd dreambox 7020s

A

Auua123

Voorop gesteld ik ben een leek op dreambox gebied.
Ik hoop dan ook dat mijn dreambox 7020s niet de geest gegeven heeft.

Eergisteren kreeg ik tijdens het upbooten van de box een stroomstoring, waardoor de box nu niet meer upbooten doet. Hij komt in het eerste groene beeld van pli en blijft daar hangen.

Kan ik die boot sector op een of andere manier flashen zodat hij weer boot en daarbij de vraag, wat heb ik daarvoor nodig. Ik heb bijvoorbeeld een image file gedownload van een programmatje dat dreamup V2.14b heet, alleen gebrand op een cd zie ik daarbij geen enkele file. Ook meende ik [emu_rel107x_031228.zip] ergens te moeten downloaden.
Alleen die linken lopen allemaal dood.
Ik zou jullie erg dankbaar zijn als iemand me kan helpen en kan vertellen hoe ik mijn probleem kan oplossen.
 
je kan proberen met een o modem kabel te werken en het programma dreamup .
doe als volgt sluit de o modem kabel aan op je dreambox en op je pc.
Dan start je het programma dreamup ,hij zal zeggen zet je dreambox af ,doe dit en zet hem dan aan .
Als je geluk hebt kan je de image er nu inzetten.
dit is de link http://www.dream-multimedia-tv.de/en/downloads

succes
 
Helaas Jaap,
Ik heb je optie uitgeprobeert met de o kabel.
Dank je wel in ieder geval voor het meedenken. Ik heb inmiddels alle opties gehad.router ertussenuit, switch, zelfs de harde schijf losgekoppeld om te kijken of hij daar niet op bleef hangen. Ik kan eenvoudig het ip adres niet benaderen. Zelfs met een CF flash en bootmanager loopt hij vast. Ik ben bang dat hij er geweest is...
Ben
 
router ed heb je niet nodig de 0 modem kabel rechtstreeks in de box en niet aan het netwerk hangen ,je kan ook alle 3 de knoppen aan de voorkant gelijktijdig indrukken en die 2 min vasthouden wil ook wel eens lukken ,waar woon je ?

gr jaap
 
Alles geprobeerd wat je zei en de afstand is een beetje te ver denk ik. De zeeuwse kust.
 
kant van bruinisse ?
 
Het beste dat je kan doen is deze gelijk jaap22 voorsteld flashen met dreamup tool
Connecten met O modem kabel ,juiste compoort instellen
Verbind de dream ook met de utpkabel vanuit je netwerk
Vink ook aan use network in dreamup flashen gaat vlugger
Zo doe ik het altijd met mijn 7000s
Zet er eerst de origenele image in
Daarna kan je overgaan naar de voor jou gewenste image
Succes
 
Over flashen gesproken: verbindt de Dreambox met een netwerkkabel in het netwerk van
de computer. Zet de Dreambox met de schakelaar aan de achterzijde van de ontvanger uit. Druk nu op de naar beneden toets op het front van de Dreambox en houdt deze ingedrukt terwijl je de stroomschakelaar aan de achterzijde van de ontvanger weer aanzet. Houdt de knop ingedrukt tot er op het display van de ontvanger het ip adres
aan de Dreambox verschijnt. Voer dit ip adres in op de webbrowser van de computer en je belandt in het
flashmenu van de ontvanger. Alles wijst zich dan vanzelf.
 
is dat wel zo bij een 7020; wij d88 dat je die niet via de browser kon flashen.
 
eendenteam;213780 zei:
is dat wel zo bij een 7020; wij d88 dat je die niet via de browser kon flashen.
je kan die wel flashen via webrowser
Via je browser de 7020 flashen

Houdt bij het inschakelen van de DM 7020-S de linksonderste knop voor op het front ingedrukt totdat er DHCP op het display verschijnt.
Nadat dit verschijnt open je op je pc de webbrowser.
Type hier nu in: http:// met daarachter het IP adres wat op het display van de DreamBox verscheen.
Druk nu op ENTER en er komt een pagina met een foto van een chip. Onderin in het scherm staat de link om firmware te uploaden.
Klik hier nu op en er komt een nieuw scherm waar je een locatie in kunt typen of op browse kunt klikken.
Selecteer hier dan de NFI file die je gedownload hebt en klik op FLASH. Na enkele minuten (upload en flash) staat het nieuwe image erop.
Na dit alles start je de dreambox opnieuw op door de box uit te zetten en opnieuw aan.
De gebruikeleijke vragen komen zoals satelliet configuratie en tv systeem en tijd.
Als dit alles ingesteld is kun je vrijwel alles wat je ermee zou willen doen
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan