Dure maand

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.640
Waarderingsscore
304
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Soms komt alles samen maar nu in negatieve zin.

Mijn vrouw zei de vorige week he jan de droger is stuk.
Met lood in de schoenen kijken naar de oorzaak het is een warmte pomp droger dus.....
En ja hoor die gaf nog heel weinig warmte af.

10 jaar geleden niet voor een dure gegaan want ja een warmte pomp droger was er nog niet zolang.
Het is een Beko, ik had er geen hoge pet van op, maar nu hij half uit elkaar licht valt hij mij niet tegen.
De warmte pomp je daar moet ik een voor laten komen want om die te herstellen heb je toch speciaal gereedschap nodig.
En na 10 jaar geloof ik het wel.
Dus maar weer een nieuwe Beko besteld.

Gister avond jan de wasmachine doet het ook niet meer.
Ja dat is wel even een dingetje vroeger gewapend met een schroevendraaier en een universeel meter was het geen punt.
Nu moet je er achter komen met je mobiel.
Na 10 minuten zoeken met angstzweet oorzaak wel gevonden denk ik en een nieuw onderdeel besteld van 15 euro.
De trommel beweegt een heel klein beetje van links naar rechts en dan storing LE.
Even op gezocht in het boekje motor overbelast.
Dat kon het niet zijn want hij had nog niet gedraaid.
Wat ik heb besteld is een sensor die moet controleren of de motor draait.
En nu maar hopen dat janneman gelijk krijgt.
Anders wordt het een nieuwe motor dan wordt het 130 euro maar de wasmachine is ook al 12 jaar.
 
Beko lijkt maf spul maar kwa techniek zit het toch goed in elkaar
net zelf mijn droger gerepareerd.
maare..
De trommel beweegt een heel klein beetje van links naar rechts en dan storing LE.
koolborstels?
als je de zelfde hebt als ik dan is dat type niet meer te krijgen maar op motor nummer wel een andere en die borstels passen dan weer in de oude behuizing
 
Ik heb een beko amerikaanse koel vries combinatie.
10 jaar nu, 2 keer de bodem van de koelkast vol met water. Denk je ergens een verstopt afvoertje,
Zoek je je te pletter en kom je na aanvraag bij BEKO zeer goede service dat ik achterin moest zijn en jawel hoor daar zaten de pijpjes van koelgedeelte en vriesgedeelte te druppelen. Voordeel van automatisch ontdooi mechaniek nadeel natte voeten als pijpjes verstopt raken. Uiteindelijk mooi schoon gemaakt en draait weer.

Alleen nu maakt de ventilator van vriesgedeelte een herrie, deur open , weg herrie, deur dicht weer herrie. Moet hem eerdaags weer eens van de muur trekken en de boel achter onderin schoonmaken.
 
Nee sat-ed het is een motor zonder borstels.
Hij heeft vaste magneten aan de buitenkant en een rotor met spoelen.
Je kan er zo generator van maken. :LOL:
Ik moet hem nog uit elkaar halen maar dat doe ik als het onderdeel binnen is.
De hond van mijn zoon ligt overdag in de bijkeuken er daar staat de was machine ook.
Met een jonge hond om je heen raak je alles kwijt.
Zaterdag hoop ik het binnen te hebben dus of er zaterdag middag gewassen kan worden ja??????

the matrix doe je wel voorzichtig?

Alleen nu maakt de ventilator van vriesgedeelte een herrie, deur open , weg herrie, deur dicht weer herrie. Moet hem eerdaags weer eens van de muur trekken en de boel achter onderin schoonmaken.

Die dingen zijn erg zwaar.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft vaste magneten aan de buitenkant en een rotor met spoelen.
Een koolborstelloze motor heeft een permanente magneet in het anker (het draaiende deel) en spoelen in het veld (het vaste deel om de motor).
 
Even naar hier gemoved, want het is geen vraag over witgoed. ;)

Voorheen wist ik ook niet zo goed wat van Beko te denken. Merk kwam op mij onbekend en goedkoop over. Maar we hadden een wasmachine nodig, de vorige nieuwe machines van o.a. Whirlpool en nog een ander merk, daar gingen de lagers te snel van stuk elke keer. Om gek van te worden.
Tijdens een aanbieding hebben we een Beko gekocht waar ook nog eens wat meer was in kan dan in onze vorige machines. Maar we mogen het afkloppen, tot nu toe valt hij ons niet tegen. Ding draait prima en tot nu toe nog niets stuk gegaan.

Brusshless oftewe borsteloze motors ken ik van de modelbouw vliegtuigen. Daar kun je beter een borsteloze motor hebben i.v.m. veel minder slijtage dan een borstelmotor.
Dingen gaan dus veel langer mee. Nadeel is dat je geen borstels kunt vervangen dus gaan die ooit stuk dan is het ook wel de motor vervangen.
Ik ga er van uit dat dit bij witgoed ook het geval is.
 
Dit filmpje van Makita geeft een mooie uitleg over de koolborstelloze motor (welke dus ook in witgoed zit):
 
He BT waarom verplaatst.
Een wasmachine droger koelkasten horen onder witgoed
Bruin goed was vroeger audio.
 
Brusshless oftewe borsteloze motors ken ik van de modelbouw vliegtuigen. Daar kun je beter een borsteloze motor hebben i.v.m. veel minder slijtage dan een borstelmotor.
Dingen gaan dus veel langer mee. Nadeel is dat je geen borstels kunt vervangen dus gaan die ooit stuk dan is het ook wel de motor vervangen.
Ik ga er van uit dat dit bij witgoed ook het geval is.
toch leuk dit.
onze wasmachine jonger dan 12 jaar is ook een beko en daar zitten dus kool borsteltjes in.
die heb ik laatst vervangen voor 8 euro per 2 dus hoezo is een borstel loze goedkoper?
als dat ding van @janblues 12 jaar is en nu mischien de motor al naar de galemiezen en niet reparabel... euh..
 
Misverstand sat-ed de droger is een Beko.
Mijn wasmachine is een LG.
BT de motor van de LG kun je per onderdeel bestellen en dan valt het wel mee.
 
Wij hebben een whirlpool wasmachine , niet kapot te krijgen. Ruim 12 jaar De meest simpele die destijds te koop was. 1400 toeren en één slimmigheidje nl als hij gaat centrifigeren dan draait ie net zolang dat de was een beetje verdeeld is lukt het niet dan herstart hij de verdeling. Wel een kabaal soms lijkt het alsof de wasmachine de hele badkamer aan het slopen is. Op de vloer hebben we van die tegelmatjes en ter plekke van de pootjes zijn er een paar verwijderd . Was wel nodig want regelmatig stond de wasmachine bijna door gehobbel in de slaapkamer.🙄
Nu blijft hij op zijn plek.

Het enige euvel in al die jaren was een lekkende inlaatklep. Geluukig druppelend, wasmachine na 3 dagen halfvol.
 
Dan heb je met jouw wasmachine geluk denk ik.
Ooit een vaatwasser gehad van dat merk iedere week was er wel iets mis met dat ding. KlOTEN ding.
Maar even terug te komen op dat wandelen van jouw wasmachine is er wel alles uitgehaald van de transport beveiliging?
Ooit een gevalletje meegemaakt dat dit was vergeten. Hij was ingebouwd in een nieuwe keuken. Na het centrifugeren moest er ook een nieuwe keuken in.De ravage was enorm.

BT het voordeel van deze machine met borstel lose dat de rotor aan de kuip is bevestigd en de stator aan de trommel.
Dat geeft mindder belasting aan de lagers dan als het wordt aangedreven met een v riem.
Maar een nadeel is als de machine wordt overbeladen dan kan de stator de rotor beschadigen.
 
die heb ik laatst vervangen voor 8 euro per 2 dus hoezo is een borstel loze goedkoper?
Ik sprak over modelbouw.
Daarnaast moet je natuurlijk wel zelf die motor kunnen uitbouwen en die borstels vervangen. Als je dat niet kunt dan ben je op een monteur aangewezen en dat kost altijd geld.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe vaak die borstels versleten zijn. Bij modelbouw kan dat misschien vaker zijn dan bij wasmachines. Bij de auto in de dynamo kwamen we dat vroeger ook niet vaak tegen. Wij gingen dan op het kamp voor 35 gulden een andere dynamo halen, terwijl later een vriend van me voor iets van 10 gulden die koolborstels los kost en verving in de dynamo. :)

@janblues inderdaad is onze huidige wasmachine een direct drive, dus rechtstreeks aangedreven zoals je zegt.
Dus we moeten ook opletten met overbeladen, dat heb ik de vrouw wel geleerd. Het fijne is dat deze heel even draait voordat ie begint. Als hij zelf vindt dat ie te zwaar is dan gaat ie niet eens verder. Dan blijft ie staan en gaat ie knipperen.
Kwamen we bij toeval laatst achter dat ie dan niet verder gaat. :)
Ik heb geen LG het is een Beko. Of is dat een dochtermerk van LG of zo?
 
Black Tiger zei:

Ik heb geen LG het is een Beko. Of is dat een dochtermerk van LG of zo?

Dat weet ik niet.
Heel veel merken hebben dit soort motoren.
Dat zag ik bij het uitzoeken van het onderdeel die ik nodig had.

LG is volgens mij ook wel goed.
Wat ik aan de binnenkant zie, ziet er goed uit.
 
The matrix is jullie wasmachine al vanaf dag 1 aan het wandelen of is hij dat later gaan doen.
Want als dat als hij dat later is gaan doen kunnen het de schokdempers zijn.
 
@Black Tiger
Bedoelde meer dat koolborstels vervangen goedkoper is ook door een monteur dan een borstel loze motor.
Zelfde tijd kwa werk lijkt me maar motor is duurder.
Dus welke optie is dan uiteindelijk geodkooer?
En ja ik heb geluk ik kan het zelf heb nu onze wasmachine een jaar verder getrokken voor een scheintje.
Droger net aangepakt en paar rol wielen vervangen die waren wel duur... 10 € per stuk.. zitten 2 in

@janblues
LG
Lucky Goldstar.... Ooit wou niemand dat hebben lol.
Maar goed heb hier een semi Amerikaanse koeling van lg tot op heden alleen af en toe een ijsblok vast.
 
Bedoelde meer dat koolborstels vervangen goedkoper is ook door een monteur dan een borstel loze motor
Een borstelloze motor heeft geen slijtage gevoelige onderdelen, die zal dus niet snel vervangen hoeven te worden.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan