DVB-T Antenne voor binnen of buiten maar welke?

F

format c:

Hallo.

Wie kan mij vertellen wat de beste DVB-T antenne is voor binnen en voor buiten?

Zodat ik nog wat duitse zendertjes kan mee pikken van duitsland. (rtl2 pro 7 enz)

Ik woon namelijk redelijk dicht bij de duitse grens.

(Helden) dus ik weet niet of dit te ontvanfen is hier in deze omgeving.

Ik heb pas zo n usb stickje gekocht en ik ben er wat mee aan het experimenteren .

Wie heeft wat tips voor mij.
 
Dankje ,maar hoeveel db versterking raad jij mij aan?

Ik heb nu voor de fun een kabelantenne versterker ertussen geplaatst,en dan merk ik al idd wat verschil van ontvangst.

de info van die kabel versterker is 50Hz

Gain 15 dB VHF
EN 13 dB UHF

Zal dus een andere dvb-t antenne met versterking duidelijk veel meer verschil uitmaken?
En is het beter om de antenne buiten neer te zetten ipv binnen?

Of zijn de binnen antennes tegenwoordig net zo goed als die voor buiten?

Alvast bedankt voor je snelle reactie.
 
@Format.
Natuurlijk is buiten altijd beter. en dan gericht. als ik het goed heb zitten die frequenties toch op de vroegere tv banden uhf of vhf weet ik zo 1.2.3 niet maar dan zul je dat ook toch moeten ontvangen met een oude combie vhf/uhf of alleen een hark die geshikt is voor alleen vhf of uhf (als dit wil is dit een goedkope oplossing) dan volgens mij die antennes vertikaal draaien. want volgens mij zenden ze verticaal uit.

Maar 15db gain is al aardig wat versterking. ik had vroeger ook een hark voor die banden een yagi met 24 db gain en ontvong heel europa. tot voor kort er af gesloopt en als ik me niet vergis kreeg ik harde signalen binnen van dvb broadcast maar ontvong dat analoog op tv tuner. dus zou het op een digitale dvb ook moet binnen komen.

Helaas bezit ik niet van dat spul dus heb er geen ervaringen mee.maar voor mij zelf zou ik er eerst een tv hark op los laten voordat ik die dure kant en klare dingen koop met vele fets om versterking te krijgen (actieve antennes).


Mvg/STH.
 
Oke ga eens een harkje proberen te kopen.

Ik ben nu net nog eens gaan scannen boven op mijn kleine kamertje,en tot mijn verbazing krijg ik op mijn usb dvb-t stickje veel duitse zenders door,zoals pro 7 rtl+ rtl2 kabel 1 sat 1 ard1 ndr enz enz 60 zenders bij de scan zonder hark nog wel maar wel veel hapert beeld ,ik ben benieuwd wat het uitmaakt als ik de hark erop aan ga sluiten.

Ik houd je op de hoogte.

En alvast bedankt voor je tips.
 
Ach als je nu al signaal hebt ban die duitse zenders moet het haast wel perfeckt gaan met een harkje voor die frequentie.

Zit hier ook vlak bij de grens onvong vroeger sat1 rtl enz analoog met een verticale harkje

Harkjes zijn hier haast niet meer vekrijgbaar tot op conrad maar als je vlak bij duitsland zit kun je daar het best proberen.haalde ze daar ook altijd weg.

Heb hier nog een arsenal aan antennes. en doe ze niet weg je weet maar nooit waar je ze kan voor gebruiken.(ombouw ec).


Suc6

Grtz/Sth.
 
@Format c

Anders even op markplaats kijken worden daar ook aangeboden, misschien dat er vlak bij jou in de buurt wat te koop is voor een prikje.

Als je ruimte hebt op een vliering/zolder gaat dat ook vrij goed. maar geen antenne versterkers gebruiken. dat zijn ondingen en geven vaak spiegels.wel waren er betere in de handel met regelbare gain en goed gefilterd. maar dat spul is op uitsterven na dood. omdat tegenwoordig alles geintregeerd is.wat meenst bagger is.

Alleen zit je nog met een aanpassing naar 50ohm travo in de antenne. de meenste die daar in zitten zijn 60/75 ohm. en zonder travo is de hark 300 ohm werdt vroeger toegepast op vhf/uhf harken met 300 ohm platte lint cabel.omdat oudere tv tuners die 300 ohm aansluiting hadden.

Er zijn hele goede breedband active antennes in de handel (parabool) werden veel gebruikt op campers en caravans. waren niet goedkoop maar rondom zeer goede ontvangst misschien dat er nog wat ligt bij een camping shop voor een eitje.

Onder rubriek antennes.


Grtz/..
 
Dankje voor je reactie en dankje voor de tips.

Ik heb net een buiten antenne gekocht maar ook weer gelijk geruild omdat het verschil ongeveer het zelfde isals die standaart digitenne ontvanger voor binnen.

Er zat een stroomadapter bij voor de versterking van de antenne signalen.

Maar dat holp ook niet echt.

Ik mag eigelijk niet klagen over digitenne hier,veel zenders en ook veel duitsers totaal rond de 70 tv zenders.

Het beeld is in kwaliteit ongeveer het zelfde als de schotel.(ietsjes pietsjes minder)

Maar ik krijg net pro 7 kabel 1 en sat 1 niet lekker door,net die 3 zenders.

Maar ik houd je op de hoogte.

Ik ga weer effe verder prutsen.

Bedankt.
 
Het beste wat er momenteel te krijgen is: Logaritmisch-periodieke antenne

DVB-T VHF/UHF-buitenantenne WB 345+

Krachtige, digitale buitenantenne, 8 dB winst, voor directe aansluiting op DVB-T ontvangers. Voor de ontvangst van alle op VHF en UHF ontvangbare digitale TV-programma's. Logaritmisch-periodieke antenne met ingebouwde 20 dB .

Adviesprijs. rond de 60 euries,


http://img179.imageshack.us/my.php?image=940495bb00fbepsil7.jpg


Grtz/..
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan