dynamisch contract met een negatief tarief.

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waardering
995
Punten
113
Leeftijd
76
Tja en dan ga je cashen, laatst was tarief -47ct dus zonnepanelen uit en alle warmte bronnen aan , ik kon zo gek niet denken wat allemaal, airco, wasmachine oven op 200 graden ten tijde van en ow ja ik heb ook nog wat terrayaki piaten, dus die er ook bij gezet zoveel mogelijk verspreid over de groepen.

Hoe het mogelijk is dat met mijn electronica achtergrond het belangrijkste vergat, daar kwam ik dus vanzelf achter,
Na ruim 20 minuten BOEM, alles uit hoofdzekering van 35 A was doorgeknalt. Uit ervaring weet ik dat dit een trage zekering is en makkelijk 70A aankan maar niet voor lang dus vandaar de Boem.

Dus nu de beheerder gebeld en het eerlijk gespeeld, kosten 83€ . Monteur was snel maar ik kon hem niet paaien en hij verbrande zich bijna aan de loeihete porseleine zekering.

Bij mij rees snel de vraag waarom nog steeds zon out of date zekering wordt toegepast.

Maar goed dit gaat me geen tweede keer overkomen, ik heb via HomeAssist een komplete overzicht gemaakt met verbruik terulevering maximaal vermogen -15% en zo kan ik de gehele keten monitoren, diverse dringende herhaaldelijke alarm boodschappen op alles wat hier op IOS draait tevens een alarm bel.

Graag wil ik met jullie mijn dashboard delen. Netto energie door hoofdzekering is negatief, indien meer zon dan eigen gebruik , en MOET nooit in rood komen , verder wordt de tarieven rond 15u automatisch toegevoegd. Flink wat knutselwerk geweest
energie.jpg

@Dr.Z

Zo moeilijk is dat niet om de beursprijzen in de gaten te houden,
Ik heb frank energie prizen integration in Hom Assist geimporteerd in over zicht zie je de prijzen die het rovershol binnen harkt , kijk in onderste lijst naar current market price, precies -0.00€/ kWh en dan komt hetsourcing markup 2ct
Tax only 11ct dus totaal 13ct in het dalletje.

Ik heb dynamisch en in 2 jaar 4 keer echt negatieve prijzen meegemaakt met 1 uitschieter -47ct ,
Dan is het zaak de zonnepanelen uit te zetten en de kachels aan.
Laat je de zonnepanrlen aan dan kost je ieder zonuur 47 ct x kwh

Laat je de zonnepanrlen aan dan kost je ieder zonuur 47 ct x kwh
Dus als ik het goed begrijp
83€ kwijt dus die gedeeld door die 47 cent is iets van 180 kwh moeten verbruiken om op 0 te blijven.
Dan met negatieve tarieven als een gek panelen uit (goed voor je automaat in je meterkast) en dan alle kachels en stroom verbruikers in de stopcontacten drukken.
En dat negatieve duurt?? Een dag?
Moet je ook net tijd voor hebben in je werk schema en denk dat een beetje kroeg bezoek meer kost....
Dan zit ik toch liever in de kroeg met een lekkere schnitzel

Moet je ook net tijd voor hebben in je werk schema
Dat is het voordeel van geen werk hebben, behalve stofzuigen , al ruim 14 jaar gepensioneerd, dus alle tijd van de wereld, en op de vraag hoe lang negatief , meestal een paar uur en niet iedere week maar incidenteel . En ja die 83€ is zo terugverdiend, 1 keer niet naar de vreetschuur in de stad.
Dan met negatieve tarieven als een gek panelen uit (goed voor je automaat in je meterkast
De te nemen stappen zijn niet in de meterkast maar op de inverter zit een schakelaar en daarmee zet je de panelen geconditioneerd uit en weer aan. Dus niet pats boem uit nee stapsgewijs worden de panelen uitgezet en weer aangezet, om enorme schakelpieken te voorkomen. Dus eerst inverter uit, even wachten en dan in de meterkast de zekering omlaag.

Jij moet nog veel leren 🤭😂

Als donderdagavond de zon ondergaat, schiet de dynamische prijs van elektriciteit naar bijna 60 cent per kilowattuur. Die torenhoge prijs komt doordat er met name in Duitsland dan weinig wind is, terwijl hier de airco’s loeien.

Bron AD

Alles uit!!! Lol
Of gaan we nu het AD in twijfel trekken..

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Naar boven Naar onder