Ebay account geblokkeerd.

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Vandaag wilde ik met mijn Ebay account inloggen om een verkoper te benaderen.

Kreeg ik de melding dat in vanaf een andere computer inlogde en ik contact moest opnemen met Ebay. Er verscheen een telefoonnummer en een code die ik moest doorgeven. Ik denk dat door de overname van Telfort door KPN mijn IP adres niet meer overeenkomt met wat bij hun bekend is toen ik het Ebay account jaren geleden aanmaakte.

Goed, ga ik dat nummer bellen bestaat dat nummer niet meer?
Jammer dan dus ging ik zoeken op de hulp en contact pagina en als ik dan het onderwerp tegenkom wat op mijn situatie sloeg en ik wil dan contact met opnemen met Ebay dan moet je eerst inloggen wat dus niet meer lukt. :biggrin2:

Het paswoord resetten iets wat ze ook adviseren iets wat zou moeten kunnen via een email, jullie raden het al, dan moet je inloggen.

Ik ben er denk ik meer dan anderhalf uur mee bezig geweest om een andere manier te vinden om met hun te mailen en dit is inmiddels wel gelukt. pffff

Nu maar wachten wat ze willen/kunnen doen maar ik moet wel eerst 24 tot 48 uur wachten.
 
Laatst bewerkt:
Phoe wat gedoel. Heb ik op deze manier nog niet gezien.
Ik neem aan dat je dit al gelezen en geprobeerd hebt voor zover mogelijk.

En uiteraard heel belangrijk..... geprobeerd met een andere browser.

Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat straks.
 
Mijn paswoord kon ik veranderen en na de hcaptcha procedure krijg ik wederom de melding dat mijn account is geblokkeerd.

En als ik klik op Contact Customer Service en assistentie per email dan krijg ik dit te zien. :amen:

Een andere browser zal niet helpen omdat dit automatisch genegeerd wordt door de beveiliging van Ebay.
 
Oh pff... nou... dan wordt het afwachten. Vaagheid.
 
ow dat heeft farnell zo vaak
ben je aan het bestellen ineens de site op onderhoud ....
op een werkdag op normale kantoor uren... doe ff...$#@#$
bestel wel bij een ander dan lol
 
Kreeg vanmorgen deze email van Ebay.

Hallo,

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met eBay. Ik ben A. en ik help je graag verder met je probleem.
Ik begrijp dat u uw account opnieuw wilt activeren. Maak je geen zorgen, ik zal je helpen om het probleem op te lossen.
Ik wil u graag laten weten dat eBay nu de computers documenteert die onze klanten gebruiken om toegang te krijgen tot hun accounts. Dit helpt ons om ongeautoriseerde toegang tot het account van de klant te voorkomen. Wanneer een niet-herkende computer wordt gebruikt voor bepaalde specifieke activiteiten, vragen we leden om het identiteitsbevestigingsproces te voltooien.
Identity Confirmation is een innovatie van eBay die is ontworpen om het voor mensen veiliger te maken om online te handelen. Kortom, dit initiatief koppelt klanten aan hun computers om te voorkomen dat andere mensen zich voordoen als leden en kopers en verkopers tot valse transacties leiden.
Om de verificatie te doorstaan, verzoek ik u om een scankopie (kleur) van één identiteitsbewijs te verstrekken, zodat we dit namens u kunnen verwijderen.

Bewijs van identiteit: (iedereen)

1. Internationaal paspoort (eerste en laatste pagina)

2. Rijbewijs (voor en achter)

U kunt ook een bijlage verzenden vanaf uw geregistreerde e-mailadres door deze e-mail te beantwoorden.

<link>

Zodra we het identiteitsbewijs hebben ontvangen, verifiëren we de machine die is gebruikt om toegang te krijgen tot uw account en ondernemen we passende actie. We stellen uw medewerking zeer op prijs en hopen op begrip in deze kwestie.

Met vriendelijke groeten,

A.

Dit gaat mij wel een beetje te ver maar ik zal een kopie van mijn rijbewijs naar hun opsturen volgens deze richtlijnen.
 
@Parabolica weet je zeker dat je op ebay zit en niet op een of ander schimmige site die er op lijkt?
gaat wel heel ver met identiteit bewijs
vraag kopie id bewijs van meneer/mevrouw A van ebay kijken of je die ook krijgt.

lijkt Centraal Bureau voor de Statistiek wel
 
Ebay heeft mij nog nooit om een identiteit gevraagd dit klinkt niet lekker Parabolica
 
weet je zeker dat je op ebay zit en niet op een of ander schimmige site die er op lijkt?

Dat weet ik wel zeker @sat-ed.
Ik ga altijd via een een vaste link naar Ebay en het account werkt normaal ook op alle buitenlandse Ebay sites.

Het is momenteel een zooitje op Ebay omdat ze een nieuw beveiligings beleid gaan invoeren.
Veel links waar ze naar verwijzen zijn dood zo ook de link in de email die ik ontving.

Ik kreeg redelijk snel een email na het opsturen van mijn rijbewijs dat mijn computer was toegevoegd aan mijn account maar nog steeds werkt het niet.
 
Laatst bewerkt:
Ebay heeft mij nog nooit om een identiteit gevraagd dit klinkt niet lekker Parabolica

Ben ik met je eens maar de kopie is bewerkt en dus kan niemand er wat mee.
Maar om de fraude in de toekomst te verminderen wil Ebay nu wel heel ver gaan.
Ik zat er al te denken om contact op te nemen met Autoriteit Persoongegevens.
 
Laatste email.
Bedankt voor het verstrekken van een identiteitsbewijs om het probleem met uw account op te lossen.

Ik heb het met succes geverifieerd en een aantal back-endwijzigingen aangebracht in uw account. Ik heb dit apparaat nu toegevoegd aan de lijst met herkende apparaten aan ons systeem. U heeft nu toegang tot uw account.

Ik raad je ook aan om te proberen het cachegeheugen en de cookies van je browser te wissen. We hebben geconstateerd dat de meeste gebruikers met dit probleem worden geconfronteerd wanneer de cookies van hun browser beschadigd zijn geraakt. Na het wissen van cookies hebben ze niet meer met dit probleem te maken. Ik heb een directe link van de pagina toegevoegd waarin u de browser kunt vinden die u gebruikt en de instructies kunt volgen.

<link naar hoe alle cookies te verwijderen>

Let op: Start uw computer opnieuw op na het wissen van de cache en cookies.

Ik hoop dat bovenstaande gedeelde informatie nuttig is om verdere actie op uw account te ondernemen. Uw medewerking en geduld in deze kwestie wordt zeer op prijs gesteld.

Met vriendelijke groeten,

A. .....

eBay-klantenservice
 
Het wordt steeds gekker met Ebay.

Al tig keren hun aangeschreven en nu komen ze met dit?
Bedankt voor het terugschrijven naar eBay over uw account. Mijn naam is Vijay en ik zal u helpen met uw bezorgdheid.

Ik begrijp dat u problemen ondervindt tijdens het inloggen en wil dat we u verder helpen. Maak je geen zorgen! Laat me je helpen om het probleem op te lossen.

Bij het bekijken van het account lijkt het erop dat u probeert in te loggen met VPN-services. Ik verzoek u nederig om in te loggen zonder VPN-services. We hebben dit apparaat al toegevoegd aan de lijst met herkende apparaten aan ons systeem. Je kunt dit apparaat gebruiken om toegang te krijgen tot je eBay-account.

U wordt verzocht het cachegeheugen en de cookies van uw browser te wissen en een nieuwe browser te gebruiken voordat u inlogt op uw eBay-account.

Ik vraag uw geduld en begrip in het proces. Wij waarderen uw associatie met ons.

Mijn reactie hierop.


Beste Ebay,

Ik gebruik geen VPN-services maar het is waarschijnlijk mijn internet provider want die schermt mijn locatie af en ik deel mijn locatie met niemand en dat ga ik ook niet aanpassen.

Dit kan en zal ook geen Ebay voorwaarde zijn want mijn account is inmiddels voldoende geverifieerd door jullie.

Ik hoop dat jullie dit alsnog kunnen oplossen voor mij.

Met vriendelijke groet,

Ikke (en Ebay kan stikken). :)
 
Echt behoorlijke vaagheid. Ze kunnen bij het opzoeken van jouw ip toch gewoon zien dat dit een KPN ip adres is? En KPN is nu niet bepaald een onbekende.
Ik neem aan dat je cachegeheugen en alle cookies al geleegd hebt van alle browsers?
 
Ik heb zonet na zeker 2 jaar ingelogd bij ebay, al die tijd niet gebruikt.

Dus inloggen en gelijk een email dat iemand met een andere computer heeft ingelogd. Als ik het was hoef ik niets te doen. Anders zo snel mogelijk password veranderen.
Toen heb ik vingerafdruk toepast. En wederom een email met.

Inloggen via gezichtsherkenning/vingerafdruk is ingeschakeld​


Hallo Georges,
Goed gedaan! Je hebt inloggen via gezichtsherkenning/vingerafdruk ingeschakeld op je apparaat. Je hebt de volgende keer dat je inlogt op onze app je wachtwoord niet nodig.
 
Hmmz... apart. Heb ook zeker langer dan 2 jaar niet ingelogd, nog van voor de Corona periode, dus ook maar eens geprobeerd.
Kreeg alleen nog even een van mijn telefoonnummers en mail adres te zien wat ik moest bevestigen dat het nog goed was. Dat was nog goed dus hoefde alleen nog op bevestigen te klikken en daarna zat ik er al in.

Maar oke.... ik ben dan ook een vertrouwenswaardig personage. :biggrin: :biggrin: :biggrin:
 
Echt behoorlijke vaagheid. Ze kunnen bij het opzoeken van jouw ip toch gewoon zien dat dit een KPN ip adres is? En KPN is nu niet bepaald een onbekende.
Ik neem aan dat je cachegeheugen en alle cookies al geleegd hebt van alle browsers?

Ze zijn bij Ebay echt compleet de weg kwijt. Als ik hier mijn IP adres opvraag dan staat daar alle informatie correct vermeld.
Cookies en cache wordt standaard verwijdert bij het afsluiten van mijn browser maar ook met Firefox, waarmee ik nog nooit heb ingelogd op Ebay, lukt het inloggen niet. Ik denk dat het komt omdat browsers enkele updates hebben gehad om veiliger te browsen en dat Ebay daar nu problemen mee heeft. Met IE Explorere 11 nooit problemen gehad maar die ondersteunen ze niet meer,

Nu vragen ze weer om mijn identiteitsbewijs omdat je elke keer een andere medewerker krijgt. Ik ga er nu één opsturen met een afbeelding van de duivel. :biggrin2:


Dus inloggen en gelijk een email dat iemand met een andere computer heeft ingelogd. Als ik het was hoef ik niets te doen.

En dat is dus anders dan het bij mij er aan toeging. Gelijk een blokkade op mijn account en dat je moet bellen naar een niet bestaand nummer met een beveiligingscode. En dan kom je in de malle molen terecht waar je alleen maar klappen krijgt van de onkunde bij Ebay.

Ik zat te overwegen om een nieuw account aan te maken maar ik betwijfel of hun systeem dat ook accepteert omdat er feitelijk nu een blokkade zit op mijn PC en IP.
 
Inmiddels heb ik weer toegang tot mijn Ebay account en als ik jullie vertel wat de oorzaak was dat ik geen toegang had dan denken jullie wat een rund. :biggrin2:
Gisteren kwam het al in me op maar ik had geen tijd om het uit te zoeken.

uBlock en AdBlock waren de oorzaak dat de boel geblokkeerd werd en in principe ben ik daar héél blij mee want dit betekend dat beide ook hun werk doen.

Het is dat ik onderdelen voor mijn auto moet opzoeken die alleen op Ebay worden verkocht maar anders zou ik ebay wel links laten liggen. Nu een advies naar hun sturen dat ze moeten vermelden dat gebruikers die apps tijdelijk moeten uitschakelen en met mijn excuses dat ik 10 medewerkers hiermee heb lastig gevallen. :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan