Eigenschappen deze computer

fladder

Active member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Mensen,

Ik zat even bij mijn schoonouders op de PC en toen zag ik in het scherm van eigenschappen deze computer links naast de info wat er in die bak zit een plaatje van Paradigit en dat dat ding gemaakt was door Paradigit.
nou is mijn vraag:
hoe krijg ik dit op een andere PC erin maar dan met mijn eigen text en mijn eigen plaatjes?
Ik zou wel op google willen gaan zoeken maar ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ik op moet zoeken
Wie o wie heeft er een idee

Groeten

Rody

Stel: ik ben een bedrijf, ik bouw computers. Ik doe bij M$ een licensie aanvragen om windhoos te verkopen, net als dell en paradigit (rescue disk). Ik bouw een computer, installeer hem zoals ik dat wil, plaats op de door M$ toegewezen plaatsen plaatjes... en maak een image.

Hoe jij dit doet? Hmmm, een instalatie disk scoren, en de boekwerken wat je dan allemaal ermee kan doen. Dat laatste is misschien nog het makkelijkst.
Dit was voor mij nu 6 jaar geleden dat ik zulke diskjes moest maken. Ik weet helemaal niet hoe het nu moet.

G

Deze info staat gewoon ergens op je pc, en wel in

/windows/system oeminfo.ini en oeminfo.bmp

Kopieer onderstaande in het bestand oeminfo.ini
Als je dat bestand niet hebt, dan kun je die gewoon maken
Code:
[General]
Manufacturer={{Zet  hier je "merknaam"}}
Model=

[Support Information]
Line1=
Line2=
Line3=
Line4=
Line5=
Line6=
Line7=
Line8=
Line9=

De regels achter lineX= zitten straks achter het knopje Support Information.

Voor het plaatje moet je een bitmap bestand maken, maar deze moet wel aan de volgende voorwaarden voldoen:
Breedte 182 pixels, hoogte 114 pixels.
Kleiner mag, groter niet.
Noem het bestand zoals bovenvermeld en zet m ook in /windows/system

Druk nu op de windows toets, en tegelijk op de pause/break toets.
Das een sneltoets voor de systeemeigenschappen.
Je text en plaatje moeten nu verschijnen.

Succes met het tweaken van je systeem !

@big-g
jouw antwoord was de leukste van de 2 maar ik kwam er niet echt verder mee :)

@mas3
met jou antwoord is het dus mooi gelukt alleen bij mij heet het plaatje oemlogo en staan de files in de system32 map maar dat mag de pret niet drukken

bedankt :)

Op deze pc stond ie niet, ik had ze hier al es weggegooid.
Wel op het lappie met win98, en daar stond ie in de genoemde directory.
Oemlogo was gewoon een tiepvaud van mij.
Op een ander XP systeem zag ik net dat ze daar inderdaad in system32 staan.
Ligt natuurlijk ook waar windhoos het eerst kijkt als ie op zoek gaat.

Zoals ik al zei.... het is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden...

;)

G

(en dat laten we dan ook maar verder zo)

haha maar okal is het lang geleden kennis is altijd handig;)

Ik doet 't met dit proggie: OEM Logo Changer 1.3b
Tis d'r eentje uit 1988, maar 't werkt nog steeds, ten minste onder XP, Vista weet ik niet.

noob als je daar software voor nodig hebt betekend dat gwn dat je windows niet kan bewerke;)

LoL, dan ben je dus echt niet goed op de hoogte. Een goede automatiseerder moet eigenlijk een beetje lui zijn.;)
Dus als jij Mr Blue Sky een noob noemt, dan betekent dit gewoon dat je
1.) Te snel (verkeerde) conclusies trekt
2.) Mr Blue Sky niet kent
3.) Geen goed automatiseerder bent, want waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? En een goed automatiseerder gaat niet replyen op posts van 2 jaar oud.:p

Gaat er om dat je het weet, of je het gebruikt is een tweede. Ik ben zelf ook een redelijk doorgewinterde windows 98/xp gebruiker, je kunt vele dingen via een achterdeurtje doen maar ook ik gebruik gewoon lekker uit gemakzucht daar programma's voor.:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan