EMM en ECM

D

daysleeper

Hallo

Ik heb een vraag wat is de vertaling van EMM en ECM en wat doet het?
Je komt het steeds weer tegen maar ik kan niks er over vinden
Ik heb al gegoogled

groetjes daysleeper

ECM staat voor Entitlement Control Message, dat is het bericht (message) dat zeer frequent naar een kaart wordt gezonden en bevat een Encrypted Control Word(ECW). Dit is nodig omdat de kaart die ECW decodeert met behulp van een geldige operational key (ops key). Deze key wordt elke maand door de provider naar de kaart gestuurd (key update). De providers sturen deze ops keys gecodeerd via een Entitlement Management Message (EMM).

Als je engels kunt lezen, lees dan de volgende twee links eens:

link 1

link 2

Lijkt verdacht veel op wat ik met formatteren van een
grote externe harde schijf had.

Windows kon het niet aan maar onder DOS lukte het wel.
Werd trouwens geadviseerd in de beschrijving.

Of het hetzelfde is weet natuuurlijk niet lijkt me het
proberen waard.

Multispeed

@multispeed: waar heb je het over...? In een verkeerd draadje gereageerd soms ;)

He bedankt voor de reactie het is mij nu een stukje duidelijker
En ja ik kan een beetje engels lezen

Ik share in huis met mijn huis genoten.(voor alle duidelijkheid)

Maar als ik in mijn CCcamInfoPHP kijk dan zijn de % niet erg hoog, dat lijkt mij niet goed.
Wat heb ik verkeerd ingesteld. Is het weer de priolijst (zie andere post) of is het de cccam regel???

groetjes daysleeper

De %'n in CCcamInfoPHP geven toch de percentages aan dat CCcam clients of CCcam servers met jou of jij met hen verbonden bent (geweest). Als er iemand verbonden is dan is jouw CCcam config in orde. Lage percentages bij clients betekenen dat clients niet vaak bij jou zijn ingelogd; ze sharen bij iemand anders of ze hebben een lokale kaart die ze gebruiken. De CCcam.prio heeft hier niets mee te maken.

Prio is alleen maar om de voorrang van bepaalde providers voor jou wel of niet te geven. prio bestand is dus voor lokaal gebruik.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan