Engels op Taq 5.6 en 7 op DB

zad75455

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
75
Dankzij mijn vriend Tjeerd en de mij onbekende HTH ben ik er uit, originele taal voor Taquilla 5, 6 en 7. De vertaling is w?l van mijzelf

Het gaat als volgt:

1. Haal met DreamBoxEdit de settings op uit je Dreambox
2. Schrijf de ServiceID's op van Taq 9, 10 en 12 (rechtermuisknop -->Show/Edit Details), voor mij zijn deze resp. 30060, 30061 en 30059
3. Nu 9, 10 en 12 deleten (rechter muisknop)
4. Via rechter muisknop Taq 5, 6 en 7 "Copy and Edit" , voeg aan iedere naam Eng toe dan krijg je TAQUILLA 5 Eng, vul onderaan in VPID 160 APID 81 PCR 160 en bij ServiceID die je van Taq 9 hebt opgeschreven, 30060(in mijn geval). Vink bij Flags K en P aan.
5. Herhaal dit voor Taq 6 en 7 de VPID zijn resp. 171 en 168, APID 125 en 113, PCR 171 en 168. Bij ServiceID de opgeschreven van resp. Taq 10 en 12. Ook hier Flags K en P aanvinken.
6. Ieder schermpje natuurlijk ff saven.
7. Check de originele Taq 5,6 en 7 even, hier geen getallen in APID, VPID etc. en niets aangevinkt bij Flags, ook deze actie saven. In de lijst staat nu Taq Eng onder iedere Taq origineel.
8. Het geheel nu linksboven in DreamBoxEdit saven en naar je DB FTP-en en "reload", soms is een reboot noodzakelijk (kan je sowieso doen)
9. Om de engelse taal te krijgen moet je eerst afstemmen op bijv. Taq 5 en dan doorzappen naar Taq 5 Eng,.............en kijk aan, je kan het weer volgen.

Veel succes,
Ben

pfff.....wat un gedoe......

kan je niet beter bij olmi even de plugin "langpref" downloaden en installeren......ben je in notime klaar.

je kan dan 3 voorkeurstalen instellen en dan zijn alle kanalen die je hebt gelijk automatisch in je voorkeurstaal.

tis maar un ideetje

Athoszz,

Heb je ook geprobeerd of dit werkt?

Ik kreeg dit nl. niet voormekaar, heb een maand lang gezocht en uiteindelijk deze methode van een aantal tips in elkaar gevogeld.

Ben benieuwd,
Ben

He thx zad75455
Je beschrijving is heel nauwkeurig en het is me direct gelukt om taq 5,6,7 op engels te krijgen.
de zenders staan echter hierna niet onder bouquets maar onder all servises.

Fred,

In DreamBoxEdit kan je ze gewoon naar de gewenste bouquetten slepen met de muis, ze blijven dan ook gewoon in all staan.

Groet,
Ben

oke thx voor de tip!

Bij mij werkt het maar....... na enkele seconden freezt het beeld. Enig idee ? Draai op Hydra met MgCamd

Hier draait taq op newcamd geen freezes maar toen ik met de timer the thunderbirds wilde opnemen kreeg ik wel een freez en moets ik de opname staken
eens even kijken of dit nog een keer voor komt.

Nog een keer geprobeerd om die film op taquilla op te nemen maar na een minuut weer dat beeld op tilt.
daar wordt je toch gek van wat is dat toch?

Op dit moment de laatste PET gedownload en heb wel geluid in het engels maar geen beeld.
Heb Scam 2.5b en Newcamd 5.28 geprobeerd.
Wie heeft een oplossing hier voor?

Je moet eerst zappen naar de spaanse versie en dan rechtstreeks naar de engelse. Heb vanavond nog eens getest met Newcamd en deze leek niet te crashen. Ga eens proberen een film op te nemen.

Heb dit nu al een aantal malen geprobeerd maar helaas.
Misschien is er een of ander afstelling in de zenderlijst niet goed.
Zal deze vanavond eens uit de ontvanger halen en controleren op wat er boven beschreven is.

het is gelukt, bedankt voor de tips.

Yep met de nieuwe PET en Newcamd werkt het ook hier stabiel :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan