Enigma2->E1 zenderlijst conversie probleem.

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.810
Waarderingsscore
1.018
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik heb een probleem met converteren van een E2 naar E1 zenderlijst.
Normaliter zou dat heel simpel moeten zijn, gewoon lijst openen met Dreamset.
Dan kiezen voor "save as", even Enigma1 (services) type selecteren, naampje geven, opslaan en klaar.

Dat is in zoverre waar dat me dit slechts gedeeltelijk lukt. Om een of andere reden filtert Dreamset er de SD Abonnementskanalen van Premiere uit. Ik heb de Hans settings 19 en 23 gebruikt. Daaruit heb ik alle kabel en terrestrial zenders. Uit de boeketten zijn ook een aantal boeketten verwijderd en HD zenders en streams.
Zelf een nieuwe lijst aangemaakt Premiere en daar de SD abo zenders in gekopi?erd. Maar feitelijk maakt 't niet uit, als ik een originele lijst neem en deze "opsla als" dan zijn ook opeens al die SD abo zenders verdwenen.

Zo ziet het er uit voor de conversie (klik voor vergroting):
157j9rt.png


Dit is van de conversie zelf:
t726io.png


En dit is wat er dan overblijft... vrijwel alles weg.
2j14vmg.png


Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ben namelijk niet van plan om een nieuwe ontvanger te kopen. En het vrouwtje gebruikt de 7020 boven met deze zenderlijst om nog even wat Heimatkanal en wat Sky Duitsland SD en bijv. Pro 7 en zo te kijken voor het slapen gaan.
 
heb je het naampje "services" genoemd bij het saven

heb net dezelfde probeersel gedaan en met "services" blijven de sd kanalen van Duitsland
staan
 
Dat had ik eerst wel gedaan maar ook dan gingen ze weg, dus heb ik het voorbeeld gevolgd van een ander forum, als je gewoon test of dreamset1 of weet ik wat voor naam geeft, dan maakt hij zelf een services bestand aan.
Net nog eens geprobeerd, zelfde effect, maakt niet uit wat je daar neer zet voor naam.
Had jij hem wel op "Enigma (services)" gezet voor het opslaan zoals in afbeelding 2? Ook in een aparte lege map opgeslagen? Want als je het in dezelfde map doet leest ie gewoon opnieuw de lamedb weer in en lijkt het alsof de zenders blijven staan. Maar dat is dus niet zo.

Op Fun las ik dat Sky Duitsland in Mpeg4 uitgezonden wordt, alleen dan ook in SD. Als echt alles op Mpeg4 zit, kan de DM 7020 het dan wel aan? Is dat misschien de reden dan die zenders er tussenuit knijpen?
 
Ja  nieuwe map gemaakt en voor enigma services gekozen en gesaved als services

Weet dat programma veel dat je eb lijst maakt voor een dm 7020 

Of treedt jou probleem op na uploaden naar de 7020
 
Welke zenderlijst heb je dan gebruikt? Ook de Hans 19-23 oost zenderlijst?
Welke versie Dreamset gebruik jij dan? Ik de 2.4.8 64-bit versie.

Nee het programma weet dat inderdaad niet dat ik een lijst maak voor de DM7020 en het probleem treedt op zoals je a.d.h.v. de afbeeldingen kunt zien meteen na het opslaan als enigma 1 lijst.

Zou ik jou mijn Enigma 2 lijst zoals ik hem ingedeeld heb kunnen toesturen dat jij het daarmee eens probeert? En als het lukt deze als E1 weer terugsturen?
 
http://openpli.org/docs/topic/channel-settings/henksat-settings/
en dan die van 11 -2015 (19.2 en 23.5)


Ja!! mag altijd

misschien is er iets corrupt in het bestand
 
Hmmz... ik gebruik de Hans Settings van 18 januari. De nieuwste staan altijd vrijwel meteen bij Fun in de Download sectie.
Ik heb wel ooit gemerkt dat er verschil in zit met andere. Zo kan men die van Hans het beste met Dreamset in de Dreambox duwen want DreamboxEdit gaf soms vreemde problemen terwijl die van Henksat dat niet hebben.

Ik ga eens proberen met die van Henksat en laat dan dadelijk iets weten.
 
LoL, ik lach me een aap.  :o

Ik heb het nu eens met de Henksat settings gedaan die jij gebruikt en inderdaad blijven de Sky Duitsland zenders nu staan.
Maar..... nu zijn er in het NL pakket opeens weer een aantal zenders pleite, waaronder:
Regionalen: Omroep Brabant, Zeeland, TV West en Fryslan.
En de Belgi? marker in het NL pakket: Ketop12, Acht, nja... alles van die marker is pleite.:)
En nog een aantal zenders in het NL deel. Dus dat zal dan toch wel allemaal HD zijn neem ik aan?

In elk geval blijft het Premiere pakket nu staan, helaas blijkt de 7020 die niet te pakken, schakelt gewoon niet over dus zal het toch wel zijn wat ik vermoedde, dat de 7020 geen Mpeg 4 SD aan kan.:(

Edit: P.s. het viel me ook op dat de DM7020 geen FEC 9/10 instelling heeft. En daarop zitten juist de SD zenders in mpeg 4. En voor zover ik weet kunnen alleen de DVB-S2 tuners FEC 9/10 aan (en mpeg4 volgens mij) dus helaas is het Sky Duitsland verhaal voor mijn vrouw dan voorbij. :(
 
nou ja leuk is anders wordt het tijd voor 100 euro voor een dm800HD se clone op mp
 
Tja ik had nog een 800 liggen (origineel), net anderhalf jaar geleden verkocht omdat ik dacht dat het nog wel even zou duren voordat alles weg was.
Heb ook al aan een clone gedacht maarja, vrouw kan nog naar de FTA duitsers kijken en ze moet sowieso slapen in bed. Dus dan kijkt ze daar maar naar voorlopig.;)
 
wat je ook zou kunnen doen is de settinglijst inlezen in dreamboxedit

Dan kies je na het inlezen in het eerste pull down vakje TV Only HD  en die delete je allemaal en hoppa zo heb je alleen de sd kanalen over effe rechts de lege favorieten verwijderen en uploaden naar je box.

Dreamboxedit is mijn favoriet tov vab dreamset die heeft soms rare kuren

 
Ja Dreamboxedit is ook wel mijn favoriet maar het gaat niet helpen als de zenders niet meer in DVB-S worden uitgezonden.
Het is dan wel SD maar in DVB-S2 formaat dus wat je ook gebruikt, op een Enigma 1 machine zul je ze niet meer kunnen ontvangen.
 
De zenders die je niet met een enigma1 ontvanger kunt zien, worden er idd uit verwijderd. Heb je nog steeds problemen met een conversie van E2 naar E1 zenderlijst? Zo ja, stuur die E2 lijst even op
 
the matrix zei:
dreamset die heeft soms rare kuren
Dreamset werkt prima en zonder kuren
 
nou ja ieder zijn voorkeur maar ik ondervind regelmatig grafisch  problemen, bv plots  blijven de vensters rotsvast staan en zijn niet aan te passen. Ook niet na herstart.

Maar dat zal wel aan mijn laptop liggen,

Verder mis ik en dat is bij dreamboxedit ook zo een undo knopje dus doe je een handeling die je eigenlijk niet wilde ben je de klos en kun je opnieuw beginnen tenzij je na iedere handeling de boel saved , dus zo prima werkt het niet.

Nou ja het werkt wel prima maar niet perfect anders kamen er niet zo regelmatig updates uit. Geldt ook voor dreamboxedit hoor

Maar dreamboxedit blijft mijn favoriet
 
@Eendenteam: Het probleem was dus dat E2 SD zenders verwijderd werden terwijl ik dacht dat het E1 SD zenders zouden zijn, geen probleem meer dus.
V.w.b. Dreamset, daar heb ik in 't verleden wel eens kuren mee gehad. Dat jij die niet hebt gehad wil niet zeggen dat het programma daarom perfect werkt. Een van de issues die ik nog steeds er mee ervaar is dat je alleen van profiel kunt wisselen via de pulldown en niet via gewoon de knop configuratie, profiel klikken en dan load. Want dan springt hij weer terug naar het profiel waar hij bij de pulldown op stond.
Maar ooit was er ook iets met de zenderlijsten, en kon het verschillen welke zenderlijst je nam. Dat zie je nu ook met de Henksat en de Hans lijst. Uit de Hans lijst worden de Sky Duitsland zenders verwijderd. Uit de Henksat niet, terwijl die toch niet werken vanwege E2.;)

Anyway het maakt niet zoveel uit, er is veel in gefixed de laatste jaren, veel updates zoals ook The Matrix al zegt. Mijn favo blijft ook DreamboxEdit.
 
waarom down je niet eens de vh hannibal settings E1 dan zover ik weet werken die sky zenders nog hoor ik heb hiereen db 7000 voor mijn dochter nog staan en die heb ik vorige week eraf gehaald heb nu een hd box aangesloten nl .
Maar tot vorige week werkten de sky nog nog ja uiteraard de hd niet dan !

s
 
Dank je Saat, maar ik zou het nog eens proberen als ik jou was. De zenders werken gewoonweg niet meer op een DVB-S tuner.
Als dat het geval zou zijn, dan zou je ze ook nog met zenderzoeken moeten kunnen vinden en dat is niet het geval.
Zoals ik al schreef zit de SD versie op FEC 9/10 en dat kan een DVB-S tuner helemaal niet aan en die wijziging is al een paar maanden. Dus ik kan me niet voorstellen dat je er verleden week nog naar gekeken hebt.
In de zenderlijst van Hannibal staan daar ook nog maar 3 kinderzeders en alleen nog Kinowelt TV en Kabel eins Classics als werkende zenders.
Het is echt voorbij!
 
Ja wat Canal Digitaal betreft is E1 voorbij.
Dreamset: profiel veranderen in configuratie, zullen we eens naar kijken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan