Epg?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar iets wat ik u niet kan vinden, en dat is de "epg"...

Zit deze in de Dream verwerkt of moet deze zelf worden ge?nstalleerd?

Want ik volgens mij alle denkbare toetsen al gehad, maar een gids krijg ik niet gevonden.

Wel met de rode toest hetgeen wat er op dat moment wordt uitgezonden, en wat er daarna op dat kanaal waar hij dan opstaat komt.

De reden dat ik het vraag is omdat met het searchknoppie, zoeken met drie letters (epg) niet gaat. ;)

Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat er hier wel iemand is die dit weet. ;)

Ligt er een beetje aan in hoeverre je EPG wenst te hebben, de NL kanalen hebben toch al geen weekoverzicht dus helaas.
Je hebt de now/next onder de OK knop in de meeste gevallen.

Daarnaast heb je de filmomschrijving, in de meeste gevallen zit deze weer onder de "info" knop aan de linker bovenkant van de halve maantjes toetsen.

Wil je een echte epg waar je dus voor meer dagen in de week ziet wat er gaat komen, dan zul je het even bij Premiere moeten testen.

Dan ga ik dat eens bekijken. ;)

Hier heb ik ook een probleem mee gehad,, je kan namelijk kiezen voor zender EPG of Multi EPG.

Als je de rode knop 2 keer heeeeeeel snel achter elkaar indrukt kan je kiezen voor Zender of multi EPG.

In de Hydra gewoon ff de MV plugin downloaden, dan heb je 2,5 dag vooruit; bij juist instellen.

Maar ja dat maakt de hobby zo leuk:)

Afstandsbediening heeft trouwens wel meer functies die ik niet wist.

Probeer maar eens op de TV knop te drukken dan krijg je een overzicht,, maar dit overzicht kan je weer veranderen doormiddel van de video knop meerdere malen in te drukken.

@Guardian en @Jack mooi!!!

Zo kom je direct weer meer te weten, afstandsbedieningen kunnen soms rare dingen zijn ja, waar soms meer functies inzitten dan je denkt, kom er maar eens op om twee een knop heeeeeel snel in te drukken, zoiets gebeurt meestal op een moment dat je dat net fout doet ;)

Alleen nu nog eventjes dat van die MV plugin uit zien te vogelen, want zo blijft et toch een leuke hobby. :draai:

klein beetje opweg helpen OK?:

MV plugin opstarten en dan op de Dream knop drukken van je AB zo kom je in het config menu van MV.

FF de input config aanpassen, als eerste MHW NL en als 2de Wolf NL.
Zo nu ben je een stuk verder volgende stap is het laatste downloaden (ff de text knop van je AB indrukken).

Vervolgens weer de Dreamknop indrukken en alias manager selecteren.

Zo das eerst weer ff genoeg, veel plezier in de Freggelgrot:)))

p.s Als je MV aktief hebt en je drukt op de nummers van je AB begint de boel er ook anders uit te zien:))))))))))

Zo kom je lekker stap voor stap verder....

Gewoon EPGui 2.0 installeren, dan kan je heel eenvoudig de PVR instellen.

CU
Red

Willen jullie daarmee zeggen dat je dan ook voor de NL zenders meerdere programmeringen ziet? En voor meer dagen?
Zou wel mooi zijn, aangezien die eigenlijk van een iets ander systeem gebruik maken dus als ze dat inmiddels ingebouwd hebben in de firmware of die epgui ofzo is dat wel handig.

Tja @guardian de tip is heel mooi uitgelegd, maar ik kom niet verder met de instelling die jij geeft dan drie programma's vooruit, het zal misschien wel werken zoals jij zegt maar als ik doe wat jij zegt, start eerst mv op dan kom ik een drie keuze menutje, tenminste als jij bedoelt dat het met de rode toets moet gebeuren dat opstarten?

En daarna zeg jij de Dream knop indrukken en dan kom je in de mv config menu.

Nou dat gebeurt bij mij dus niet....

En ja zoals Black Tiger al zegt het zou idd wel mooi zijn als je het voor een paar dagen in kunt stellen. ;)

Maar ik zal het nog wel eens proberen, want als het bij de 1 wel werkt dan moet het bij een ander ook kunnen.

@Freggel
MV opstarten via de gele toets van je AB (plugins).

@BT
Ja hoor ik kan hier 2,5 dagen vooruit kijken voor alle C+ kanalen.

@Guardian, daar had ik het niet gezocht ik heb snel even gekeken, en idd dat ziet er al een stuk beter uit. ;)

THNX.

OK nog 1tje dan :))))

Hier is de link (van de nederlandse maker van deze plugin)

http://mv.dinglisch.net/

Wel in het engels maar ja jullie moeten het er maar mee doen

Het geeft me wel weer iets te doen ;)

stja ik druk gewoon op OK en dan op info en dan kan ik kiesen voor de zender of multi epg.

Bij mij werkt hij anders.
Met de OK knop niet maar wel op deze manier.
Druk op de halve maan naar boven of naar beneden voor de zaplijst, ga op een zender staan, bijv. ned 3 en druk dan op de INFO knop, dan krijg je een keuze menu waaruit je kunt kiezen.
Er zijn 3 opties:
1.) Channel EPG
2.) Multi EPG
3.) External EPG

Zo werkt het dus in de nieuwste rudream, misschien ook zo in jouw Hydra Freggel1?

Ik krijg trouwens bij de NL zenders alleen maar vanaf nu tot zo'n beetje morgenmiddag 15.00 te zien waarbij het grootste deel bestaat uit geen vermelding, of de vermelding "geen info", zelfs geen programmanamen.
Het wordt gewoon na 9 jaar ofzo eens hoog tijd dat C+ zich ook eens conformeert aan de DVB standaarden voor EPG.

@ BT

Input config aangepast zoals ik aangegeven heb???????

Dus op 1 MHW NL en op 2 WOLF NL.

Ik ga nog eens proberen, in eerste instantie kwam ik daar niet in met de Dream knop.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan