Error: Uc0

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
7
Punten
38
Leeftijd
61
Ik zat van de week te zappen, en toen liep mijn droomdoos DM7000S vast.
Alle drie de knoppies tegelijk ingedrukt.
Daarna kreeg ik op het display te staan:

Dream multimedia
error : UC0

Ik kan niet meer connecten via het netwerk, en ook een flash erase werkt niet:(
Ik heb natuurlijk al even op het internet gezocht, maar het ziet eruit als een hardware probleem.
Wat nu?

Ik heb zoals gewoonlijk ook even rondgelezen, en het wijst idd op een hardware probleem, bij s4a is 1 en ander te lezen, maar op deze link staat ook nog een mogelijke oplossing.

Het probleem zit hem dus waarschijnlijk in je tunerblik.

Ik weet dat jij handig bent met een soldeerbout, dus hier wat foto's met uitleg.

Succes

Tja,

Dat solderen zal wel lukken, nu alleen die onderdelen nog.

Heeft iemand liggen, of weet iemand een adresje:
ik zoek een TDQF-S001F tuner of een STVO299 chip.
Hoeft natuurlijk niet voor niets....

How how, Niet gelijk je tuner slopen!!!!

Soms wil het wel eens helpen om een condensator van 6p8 of 8p2 in de tuner te plaatsen, daarna is vaak de melding weg!!!!

De condensator solderen tussen de rode pijlen op de foto in de doc file!

http://www.satfree.nl//index.php?act=Attach&type=post&id=435

En neem maar van mij aan dat het vervangen van deze postzegel geen pretje is zonder het juiste gereedschap!, De postzegel kost rond de 27 euro zonder verzendkosten....( in sommige Strong 8000 zitten ze ook in...(sloop))

Beter is dan een nieuwe tunerblikje te kopen deze kost rond de 50-60 euro, de betere Dreambox dealer kan deze voor je bestellen bij de importeur..

GR Fred.

Als je de eerste link die ik plaatste eens goed doorleest dan zie je er al een link in staan waar ze deze chips wellicht hebben.

Ik heb deze om Commerci?le reden hier niet geplaatst. ;)

Maar afijn ik doe het nu maar even, dan ben jij wellicht geholpen.

http://www.satellietland.nl/

Bedankt tot zover, ik ga morgen eerst maar eens beginnen met dat condensatortje.

twilight zei:

Soms wil het wel eens helpen om een condensator van 6p8 of 8p2 in de tuner te plaatsen, daarna is vaak de melding weg!!!!

He Fred, bedankt voor de tip, help onthouden dat ik je een biertje betaal als ik je tegenkom!
Hij doet het weer, kosten 35 cent voor een 6p8 condensatortje, de benzine was duurder:biggrin:

twilight;159826 zei:

De condensator solderen tussen de rode pijlen op de foto in de doc file!

http://www.satfree.nl//index.php?act=Attach&type=post&id=435

En neem maar van mij aan dat het vervangen van deze postzegel geen pretje is zonder het juiste gereedschap!, De postzegel kost rond de 27 euro zonder verzendkosten....( in sommige Strong 8000 zitten ze ook in...(sloop))

Beter is dan een nieuwe tunerblikje te kopen deze kost rond de 50-60 euro, de betere Dreambox dealer kan deze voor je bestellen bij de importeur..

GR Fred.

Het is alweer ff geleden, maar vandaag hoorde ik van een soortgelijk probleem bij een goede kennis van me.
Ik zoek me suf, maar vindt het even niet.
Heeft iemand nog een foto'tje, een linkje of wellicht dat bestandje waar Fred naartoe verwees?

Bedankt!

hangslot, je bent me er ook 1 hoor, mijn hele vrijdagavond naar de knoppen!

En ik maar zoeken naar dat kloten bestandje, pffff

Dacht je dat ik het weer kon vinden, na 2 uur zoeken op de verschillende hd's nog niks gevonden...

Dan maar het internet op, en wat denk je, alle info is weg!!!!

En toen schoot me opeens weer te binnen dat ik ooit eens heb gegoogeld op het type nummer van het ic, en tsjakka bingo, bestand gevonden.... ( 4 uur verder!)

Dit gaat je een kist bier kosten vriend....:biggrin:

http://www.sendspace.com/file/j69upx

GR Fred.

oplossing dreambox Error:uc0

nog een foto,

Condensator van 8p2 keramisch in de tuner solderen op deze plek, das alles.

Ja die bedoelde ik, top!
Ik had ook al een paar hd's doorzocht en idd, alle info op het www was ook weg!

Sorry van je vrijdagavond, voor de moeite: Biertje, Biertje, Biertje, Biertje en een Biertje dan maar?

Geweldig , ik had nog nooit iemand een biertje zien beffen

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan