Ervaringen met Dreambox en Aston CI?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.809
Waarderingsscore
1.017
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Momenteel ben ik even aan het testen met de Aston CI en de Dreambox en de originele C+ SecaV1+ kaart.
Hij moet nog een update krijgen dat wil ik er even bij vertellen en is momenteel nog geldig tot 31 oktober.

In de Aston 1.05 wenst de kaart niet te werken. De dream heeft overigens wat problemen soms om de CI en/of de kaart te herkennen, eenmaal gevonden dan blijft ie vrij aardig staan, maar geen beeld.
In het settingsmenu bij CI interface kan ik op Aston klikken, en dan ook nog op Consultation (soms, maar niet altijd) en dan zie ik ook Canal Digitaal en verder nog provider 2 t/m 4.
Het lukt echter niet om op Canal Digitaal te klikken om te kijken tot wanneer de kaart geldig is.


Met de Aston 1.03 heb ik gewoon beeld, kan ook in het settingsmenu bij CI interface op Aston klikken maar daar houdt het ook mee op. Ik kan klikken wat ik wil op Consultation of Informatie of die derde optie, het maakt geen bal uit, soms stopt het beeld wel even, maar ik kom er niet verder, dus kom nog niet eens tot waar de 1.05 komt, maarja, die geeft weer geen beeld.

Ohja, ik werk met het SF-Team image van 14-9-2003.

De interne kaartlezer (bovenste) heb ik ook al geprobeerd, maar die geeft ook zwart beeld en daar kun je zelfs nergens info van terugvinden in de menu's.

Heeft iemand de originele kaart al werkend op de Dream, kun je dan ook de datum zien tot wanneer de kaart geldig is en met welke firmware?

Waarvoor zijn overigens die 2 interne kaartlezers, zijn die al ondersteund en zoja, wat kun je ermee?

Dat lezertje in het midden was geloof ik voor multimedia kaartjes van fototoestel of zoiets, of niet?
 
"In de Aston 1.05 wenst de kaart niet te werken. De dream heeft overigens wat problemen soms om de CI en/of de kaart te herkennen, eenmaal gevonden dan blijft ie vrij aardig staan, maar geen beeld."

De dreambox heeft problemen om sommige ci te herkennen
De laatste versie kernel dat ze hebben uitgebracht hadden ze een probleem met de gehele ci range alleen de aston 1.03 deed het goed, daarna hebben ze een update van de kernel uitgebracht 1.065 en daar waren ze weer in orde. Ik dacht dat jirkas 14/09 de 1.06 gewoon gebruikt dus dat kan je probleem verklaren.


"De interne kaartlezer (bovenste) heb ik ook al geprobeerd, maar die geeft ook zwart beeld en daar kun je zelfs nergens info van terugvinden in de menu's."
Daar moet je de romu emu eens proberen daar werkt hij zeker in ,wel de laatste versie nemen.
De kaart update daar vlot in met de interne kaarlezers.Met die emu kun je dan ook zien of de kaart is geupdate of niet.

Groetjes

Dreammodsssssssss
 
blacktiger ik ben ook een beetje met de aston bezig
en ik moet zeggen op de laatste orginele realease geen problemen de aston 1.03 werkt gewoon ook update hij de kaart stond netjes op 30-11
met de jirkas klinkt het bekend dat je niet verder komt zal ik nog een keer testen
maar voordat je verder gaat
zou ik eerst dreamflash erop zetten heb ik gister ook gedaan
en als eerste toen weer de jirkas van 14-09 erin
dat werkt echt gaaf
het opstarten doet ie auto op de laatst gekozen soft
ga nu wat andere versies erinzetten
en het leuke is dat je elke soft appart kan konfigureren
dus elke soft zijn eigen kenmerken als je dat wenst

groeten herbies


mooi ding he die dreambox
 
BT kan vanaf hier ook bevestigen dat een 1.03, 1.04 en een 1.05 zonder probs werken in de originele 1.06.5 van DMM.

In de Ronaldd werkt dit overigens ook prima.

Grtz Mike
 
De SECA 2 kaart werkt wel goed met de NPF&NSF 201003 image op de radegast 2.2.5 EMU.
Ik weet alleen niet of deze een update doorlaat.
 
Als ie op 30-11 staat moet je nog 2 dagen wachten dan weet je het zeker!

Grtz Mike
 
Dank jullie wel voor de antwoorden, we gaan weer eens proberen, want die updates moet ik wel hebben natuurlijk.

En de interne kaartlezers ga ik dan ook testen.

@Herbies: Wat bedoel je met "dreamflash erop zetten"?
Waar moet ik die opzetten? Ik heb namelijk nog geen HD in de Dream, en doe het flashen ofwel via internet ofwel gewoon vanaf mijn pc.
 
ik heb hem via de harde schijf
maar je kunt ook met een usb stick werken
of met nfs server
dreamflash is een plugin dat je wel tot 10 images kunt installeren
op je hd of nfs server op de stick iets minder
je zet de ontvanger dus uit en dan start je hem opnieuw op en kies de software die je wilt hebben
bij sjerom kun je er alles over lezen

het voordeel van dit is dat je het flash geheugen spaart
ik heb begrepen dat de ontvanger normaal opereert vanuit een ram

als dit niet klopt dan word er wel gereageerd

herbies
 
Ah oke, dan moet ik nog maar eens gaan kijken bij sjerom, had ik nog niets over gelezen.

Overigens gisteren de nieuwste SF, de beta van oktober erin geflashed en hups de Aston 1.05 werkte en ook nog een update op de kaart gehad.
Kon ook de consultation en andere dingen bekijken.

Toen nog eens de 1.03 geprobeerd en daar kwam ik maar tot Canal Digitaal met veel geluk, en kon dus geen datums zien, optie 2 en 3 niet benaderbaar.

Daarna weer de 1.05 geprobeerd, maar heb die op geen enkele wijze meer aan de praat kunnen krijgen, wenste zelfs weer geen beeld te geven. Strange boel dus.
Maarja, zal nog wel komen, we testen wel verder.:)
 
Ik heb er nu de nieuwe Ronald in zitten en me aston 1.05 werkt hier gewoon in en een kaart die nog geen update gehad had voor december kreeg deze binnen 10 minuten.

gr,

Wilco
 
Dan moet je hem er eens uithalen, even gewoon met emu kijken een tijdje en hem er dan weer eens induwen.

Ik heb ook een moment gehad, toen had ik die Aston 1.05 erin en hups, werkte meteen ook update, toen de 1.03 geprobeert niente, daarna de 1.05 weer en niet meer aan de praat te krijgen.

Als ie dan blijft werken is het goed, ben momenteel even aan het experimenteren met een traveller versie, wel een oudere, maar gaat ook best leuk.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan