exqi sport op 7 oost op dreambox 7000s

O

oliver

wil hier een vraagje stellen ik hoop dat ik een goed antwoord vind

exqi sport zit nu op 7 oost

komt van 23.5 oost

een vriend van mij heeft een abbo en ging daar soms kijken naar voetbal

hij heeft een dreambox 7000 dus niet hd ontvanger

maar streamde het beeld van dreambox naar pc ging perfekt

nu heeft hij schotel gezet op 7 oost siniaal van meer dan 80 procent

maar op de transporter van exqi sport bijna geen siniaal word gewoon overgeslagen als hij scend

10880 verticaal

17360 3/4

nu hier heb ik zelfde geprobeerd en juist zelfde siniaal meer dan 80 maar op de transporter ook niks

80 cm schotel

had een tip van iemand dat elke image niet gaat maar hebben al andere geprobeerd maar blijft het zelfde

nu hoor ik ook als je geen hd ontvanger kan hij die transporter niet zien

klopt dit allemaal

zijn er mensen die deze transporter wel kunnen inlezen op een dreambox 7000 series

hoop op een antwoord

Voor zover ik dat zie gaat dat niet lukken.

Ik ben op een site gaan kijken die is net op 8 oktober geupdate maar daar staat toch echt dat Exqi Sport een HD kanaal is. En die kun je met de 7000 serie niet ontvangen.

Voor de zekerheid ben ik (tegen beter weten in) toch even gaan proberen met mijn 7020 maar ook daarmee lukt het niet.

Logisch eigenlijk want dat is ook geen HD ontvanger.:)

ok maar hoe komt het dan dat het wel ging op de 23.5 een paar weken geleden ik heb wel gehoord dat ze naar andere codering zijn maar een hd zender die kan dus niet worden ingescend begrijp dat niet goed dat je geen beeld krijgt vind ik normaal komt er bij u ook dan kan service niet vinden

alvast bedank

----- Added 12/10/2008 at 11:45:07 -----

wat ik nog wilde vragen

er zijn nu lnb die hd reddy zijn als ik nu zo een lnb plaats gaat hij dan soms die transporter niet inlezen want mijn bedoeling is een abo nemen maar dan van de dreambox 7000 streamen naar pc

maar als een lnb hd reddy de transporter nog niet inleest heeft geen nut

ik hoor graag

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk heeft hij op 23,5 oost gewoon normaal digitaal zonder HD uitgezonden. Ik heb geen idee, voorheen heb ik nooit naar die zender gekeken.

Ik kan me vergissen maar als ik het goed begrepen heb, dan zou deze zender ook in een ander abonnementspakket terecht zijn gekomen met de verhuizing naar 7 oost. Feitelijk is dat de Digiturk satelliet.

Voor wat betreft je vraag omtrent een HD ready lnb.

Feitelijk is dat een verkooptruuk. Als je nu een digitale universele lnb hebt, dan is die namelijk ook HD ready, de lnb ontvangt alleen een signaal, digitaal of analoog en kijkt niet welke uitzendnorm gebruikt wordt.

Waar het om gaat is dat je een ontvanger hebt die HDTV zenders kan ontvangen.

Het "ready" staat voor "klaar voor". Maar om echt iets ermee te kunnen moet alle apparatuur het ook kunnen.

Zo kan je TV bijvoorbeeld ook HD Ready zijn. Dat betekent dat hij in principe wel HD kan weergeven MAAR..... en de "maar" staat er dan voor, dat het kabelnet wel HD zenders moet uit zenden. Of dat je er een satelliet ontvanger hebt die HD kan ontvangen.

Dus een Dreambox 7000 zal standaard nooit HDTV kunnen ontvangen, ook al heb je een HD ready LNB en een Full HD of HD Ready televisie.

Om toch 100% zeker van mijn zaken te zijn ben ik ook nog voor je gaan kijken bij Lyngsat, die toch wel een authoriteit is op het gebied van frequenties en daar staat het volgende:

Exqi Sport MPEG-4/HD Irdeto 2

Dus echt Mpeg-4 HD tv, gecodeerd in Irdeto 2. Alleen Exqi SD zou je kunnen ontvangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ok bedank voor de info dan ga ik het verlopig toch zo maar houden heb een dreambox 7000 en een 500 en ga toch nog wat wachten voor de dream 800 hd

als je nog info zou tegen komen dan hoor ik het wel

maar veel dank

De 800 heeft wat warmte problemen en is momenteel niet of slecht leverbaar. Misschien omdat ze dit euvel aan het oplossen zijn, ik hoop het, maar het kan dus geen kwaad om daar even mee te wachten, dan zijn de kinderziektes daar ook uit.

Mocht ik nieuwe informatie over Exqi tegen komen dan laat ik het weten!

V.w.b. de hulp, graag gedaan uiteraard.;)

ok bedank dan hoor ik het graag want op de 23.5 oost gaven ze ook toen uit onder

bel-59

wat dit was weet ik niet maar mieschien ook zo iets op de 7 oost

nogmaals mijn dank

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan