F1 Monaco dit weekend gratis te bekijken bij RTL Duitsland

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waardering
1.598
Punten
113
Leeftijd
62
Zoals bij velen bekend heeft RTL Duitsland een sublicentie en zenden ze meerdere races uit.
Dat is ook het geval met de GrandPrix van Monaco komend weekend. Bij providers die de zender RTL+ in hun pakket hebben kan men dus gratis de race bekijken.
Uiteraard wel met af en toe een reclame er tussendoor en in het Duits, maar voor de taal kan men altijd nog op een apart apparaat (bijv. telefoon) naar Grand Prix Radio luisteren.

In elk geval leuk voor mensen die geen Viaplay of andere wijze hebben om F1 te kijken.
Er zullen nog meer races door RTL+ worden uitgezonden, op dit moment is niet bekend welke allemaal maar op dit moment weten we dat in elk geval de F1 van België en die van Nederland ook worden uitgezonden en dus gratis te bekijken zijn.

Als alternatief zou men middels een VPN gebruik kunnen maken van bijv.:
RTBF Auvio (België) met Frans commentaar.
Servus TV / ORF (Oostenrijk) met Duits commentaar.

Update!
Onder druk van Viaplay en FOM is het nu aan alle providers die RTL in hun pakket hebben verboden om RTL door te geven zodat mensen gratis F1 kunnen kijken.
O.a. Ziggo en KPN moeten schijnbaar hier aan voldoen (zie ander bericht in nieuwsfeed).

We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen als er nieuwe ontwikkelingen zijn. Het is voor het eerst dat een dergelijke maatregel moet worden toegepast, hetgeen ook wel weer aan geeft hoe slecht het met Viaplay gaat.
Het is nog niet bekend of de providers ook aan deze eis zullen voldoen.

Geeft via plee ook compensatie voor de gemiste zender die we wel betalen op kon en Ziggo?
Ben geen sport liefhebber maar toch
Iets blokkeren waarvoor je wel betaald hebt is niet zo netjes

Klopt maar je betaald voor datgene waar rechten voor zijn betaald dus juridisch klopt het wel.
Maar ben heel benieuwd of o.a. KPN en Ziggo (en evt. anderen) zich aan die maning gaan houden en inderdaad gaan blokkeren of niet.

Ik noem het gewoon kijkertjes pesten want het slaat werkelijk nergens op, commercie maakt echt alles stuk!!

AH, is de FOM op haar strepen gaan staan? Viaplay zit trouwens inderdaad in zwaar weer maar het schijnt dat er lichtpuntjes zijn te zien.
Een overname wordt overigens niet uitgesloten of dat er delen van Viaplay verkocht gaan worden.
Hoe dan ook, ik heb gewoon een Viaplay/F1TV abbo gedeeld, dus mij kunnen zij niet uitsluiten.
.....hoewel er niet veel meer aan de F1 is en ik er ook niet meer voor thuis blijf.

En ook altijd te bekijken via SRF play, alle vrije trainingen, de kwali en uiteraard de race, als app te installeren op je TV, firestick, telefoon of computer. VPN op Zwitserland en gaan met die banaan.
🏎️🏎️🏎️🏎️🏎️🏎️🏎️🏎️
Via internet. https://www.srf.ch/play/tv

Reden: toevoeging
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Dr.Z
Ziggo heeft nu als eerste bevestigd dat ze zich aan die maning gaan houden. Ik ben benieuwd hoe ze dat kanaal dicht gaan zetten maar via satelliet is het gewoon nog te bekijken.
En anders inderdaad nog altijd via een van de andere genoemde opties.

Wanneer zijn die races?
Even kijken of het idd bij sniggo uit gaat en gratis uit de lucht blijft draaien

Kwalificatie schijnt inderdaad niet uitgezonden te zijn, beeld wordt op zwart gezet of een andere versie uitgezonden las ik.
Vandaag begint de race om 15.00 uur maar de voorbeschouwingen etc. beginnen meestal om 14.00 uur.

Op SRF play was het gewoon te zien.

Laatst bewerkt:
RTL+ is ook gewoon vrij te zien bij Ziggo. Ben benieuwd hoe het bij KPN is maar ik denk dat alle grote providers een lange neus getrokken hebben tegen Viaplay.

rtl + op dit moment op zwart bij ziggo

"Dit programma mag niet buiten Duitsland worden uitgezonden"

schotel is vrij te ontvangen

logo is ook anders op schotel
rtl en sky sport

Inderdaad, het is op zwart gezet, zie hier dezelfde melding in het Duits.
Net voor de race begon was nog alles te zien dus schijnbaar wordt alleen de race zelf beperkt.

Ik las ergens dat ze bij Ziggo de RTL+ zender op SD gezet hadden, misschien heeft dat iets met het verschil in logo te maken dat ze dat kunnen splitsen en dan blokkeren. Geen idee.
Viaplay begint echt flink de mensen te irriteren.

dan is het toch een voordeel als he een schotel hebt

Viaplay begint echt flink de mensen te irriteren.
In dit geval is het de FIA/FOM die dit heeft bepaald. Ergens had ik gelezen dat dit was om piraterij tegen te gaan, maar ik kan het artikel niet meer vinden.
Tja, de rechten liggen bij Viaplay, wat een zeer kwalijke zaak is te noemen.
Sport hoort voor iedereen toegankelijk te zijn.

• Like
Waarderingen: Tech
Als dit van de FIA/FOM af komt mogen ze zich de ogen uit de kop gaan schamen dat ze zich hier ook al mee bemoeien, de activa stroomt daar met bakken binnen, iets waar een Niagara waterval op jaloers kan zijn en nog is het niet genoeg....
Ze gaan er straal aan voorbij dat het de F1-fan is die ervoor zorgt dat dit kan blijven bestaan.....

Nou, ik kijk al veel minder! Dát zal hen leren! :p

• Haha
Waarderingen: Tech
In dit geval is het de FIA/FOM
Nee het was Viaplay i.c.m. FOM, de FIA staat hier buiten. Viaplay wil namelijk ook F1 TV gaan aanvallen en dat is dacht ik weer van de FIA, toch?
En Viaplay is hier ook de rechthebbende die klaagt, niet de FIA.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Naar boven Naar onder