Fijne Feestdagen met het laatste jaar voor de oude Fun

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.809
Waarderingsscore
1.017
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Beste allemaal.

We hebben allemaal een bewogen jaar achter de rug, met name door alle Corona toestanden overal.

Er kon heel veel niet meer en we moesten voorzichtig zijn en uiteindelijk zelfs mondkapjes verplicht dragen, gelukkig niet op de forums.

Maar zonder ze te noemen zijn er wel enkele bekenden die deze ziekte hebben mogen meemaken en het is geen pretje.

Wat ook geen pretje is, is de waarneming dat overal op allerlei forums de bezoekersaantallen terug aan het lopen zijn.

Daarom is, zoals jullie weten, besloten om Satellite Fun en Duckfiles samen te voegen tot 1 groot gezellig forum.

Om die reden zal het dit jaar dan ook de laatste keer zijn dat we op de oude Satellite Fun de feestwensen kunnen brengen, want zeer binnenkort zijn we een gezamenlijk forum. En ondanks dat de naam wel blijft is het toch weer anders en hopelijk leuker en drukker.

Bij deze in elk geval voor iedereen die ons in de bijna 21 jaar van ons bestaan op welke vorm dan ook heeft geholpen middels bezoekjes en bijdragen:

 ​

:santa: HELE FIJNE FEESTDAGEN EN EEN GEWELDIG EN EEN PRETTIGE JAARWISSELING TOEGEWENST

MET EEN HOPELIJK GEZOND EN CORONAVRIJ 2021!!! :santa:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mannen, ik wil langs deze weg toch iedereen een gezellige kerst en oud en nieuw toe wensen. 

Ik weet dat het voor iedereen een zwaar jaar geweest is en nog steeds is! 

Ik zelf ben al sinds vorig jaar een strijd aan het voeren die ik niet gewonnen krijg, na de operatie aan mijn hernia, die Caudalaesi heeft mij er hélemaal er onder gekregen! 

Ik wil nog steeds mijn werk uitvoeren, en ook mijn hobby's die ik heb,  maar het gaat niet meer, wat ik voorheen kon. 

Ik stort mezelf steeds meer op hobby's waar ik en mijn gezin, en mijn vrienden plezier aan beleven en dat is het maken van lekkere dingen, dit doet mij op dat moment echt goed, en de rekening die ik daags daarna krijg, dat vergeet ik dan even. 

Wat dan ook weer fijn is, dat de mensen waar ik altijd klaar voor stond dat deze nu voor mij klaar staan als het nodig is.

En ook mijn oude vak dus, lekkere dingen bakken, en Desserts maken, ik vindt het fijn dat ik mensen zie genieten van het eten wat ik klaar gemaakt heb, en voldaan naar huis gaan. 

Luisteren naar muziek en het bekijken van videoclips wat ik hier dus dan ook vaak deel, maar tja, soms tikt die Black Tiger mij dan op mijn vingers als ik net een beetje te enthousiast ben, sorry, maar dat is de Freggel1 die ik ben, en altijd zal blijven!

Echt allemaal, ondanks alles, ga genieten van de feestdagen, plak er gewoon wat kerstdagen achter, 3de  en 4de kerstdag géén probleem van maken, maar doe het samen...

En haal bijvoorbeeld wat oude spellen van zolder, zoals de sjoelbak die onder het stof zit, of de doos waar monopolie in zit.  :) :biggrin:

 
Ja wat moet ik hier aan toevoegen. Kerst en Oud en Nieuw gaan aan ons voorbij. 

Mijn gezin is te groot om allen bij elkaar te komen zoals ieder jaar. 

Opdelen in drie maal bezoeken met nog steeds 1.5m afstand in huis.(advies) en geen knuffelmomenten maakt het er ook niet erg feestelijk van. Tevens drie leerkrachten die ieder moment met het virus besmet kunnen raken. 

Je kunt zeggen a me hoela, maar wij willen volgend jaar wel weer van de partij zijn. Dus na een emo overleg met moeder de vrouw, kids en kleinkids besloten om voor het zekere te kiezen en alleen de feestdagen te vieren. 

Toch is onze wens dat men met verstand Kerst en oud en nieuw viert. 

Laat het niet je laatste kerst en oud en nieuw worden

Fijne dagen

Freggel1 bak ze. Ik maak traditioneel weer de originele brabantse worstenbroodjes, nu in kleine oplage. 

 
Toch is onze wens dat men met verstand Kerst en oud en nieuw viert. 

Laat het niet je laatste kerst en oud en nieuw worden
Heel verstandig advies! Het is helaas niet anders in deze tijd.

Bij ons ook gewoon rustig aan, maar dat is elk jaar zo, dus fijn met het gezinnetje en twee dochters. Beiden nog ongehuwd dus ook geen kleinkinderen en eentje woont nog thuis dus alleen de andere is officieel dan "extern", allemaal netjes binnen de regels.

Voorzichtig en veel plezier allemaal!

 
Ik wens ook iedereen fijne feest dagen.

Hoe we het gaan vieren horen we dinsdag.

We weten nu wel hoe we het instant moeten houden en dus zal het anders moeten.

 
Ik verwacht aanscherpingen maar aan het aantal bezoekers zal niet geknibbeld worden.(voor ons  maakt het niet meer uit al zou bezoek op 0 gezet worden)

ieder jaar het hele gezin bij ons op 1e kerstdag aan de dis.

Maar met 3 kinderen 3 aangetrouwden 8 kleinkinderen waarvan 3 ouder dan 12 , dus 9 volwassenen gaat Het dus niet worden.

Dan de optie 3 dagen achtereen 1 kind met partner en kleinkinderen . Maar nog steeds met 1.5 meter afstand houden geen knuffelmomenten steeds de boel ontsmetten (deurklinken, toilet etc. En de drie stuiterballen bezig houden leek ons verre van gezellig zo Kerst te vieren. Ook organisatorisch een drama. (wij zijn geen Freggels) 

Daarnaast is het advies van het OMT liefst gasten uit de regio/omgeving.

Ja en dan wonen er 2 daarbuiten. 

Dus na overleg met de kids besloten dit jaar Kerst en Oud en Nieuw over te slaan. 

Een pijnlijk besluit maar volgens ons een wijs besluit. Mede omdat we op leeftijd zijn 70+ en 68+

Gisteren las ik een bericht dat een zoon van een bewoner van een zorgcomplex in België goodwil toonde en verkleed als Sinterklaas 150 bewoners een bezoekje bracht. Gevolg Sint bleek een superverspreider te zijn , had zelf nergens last van.

Vrij kort na zijn bezoekje bleek 45 oudjes het virus te hebben. 

Zo snel kan het gaan. 

Het is nog even doorbijten en wachten op vaccinatie. En dan kan de boel weer los. 

Fijne feestdagen. 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vrouw doet bijna altijd de boodschappen.

Maar gisteren even snel naar de winkel.

Een groepje van 6 mensen stonden om 1 winkel karretje te kletsen.

Ik had het niet door, maar er werd voedsel ingezameld.

Goed bezig natuurlijk maar waarom met zoveel mensen?

 
Om zoveel mogelijk te verzamelen. Je kunt er bijna niet aan ontsnappen?

Ergerlijker is dat ze bij iedere super staan. Ga je dus net als bij AH, DEKA en Plus shoppen kom je drie van die groepen tegen.

Gelukkig bestellen we online en omdat het toch een goed doel is doneren we ook online. 

 
@Matrix, ik verzamel ook best wel veel, dit doe ik al jaren, gewoon omdat ik het makkelijk vindt om mijn diepvries en voorraadkast goed gevuld te hebben mocht er iets aan de hand zijn waardoor er geen boodschappen gedaan kunnen worden. 

Maar ondanks alles hoop ik toch dat het jaar 2021, het jaar wordt van terug naar normaal, en dat we aankomende zomer weer lekker van de BBQ kunnen genieten, en het zwembad weer mogen vullen. ;)  

1 ding zie ik liever niet, en dat is de avondklok met oud en nieuw, want als dat gebeurd dan wordt iedereen opgesloten in zijn eigen huis! 

Freggeltje heeft daar al iets voor bedacht, en ook al ingeslagen, dat zijn diverse beenhammetjes, en varkenshazen en tournedos, ik maak het wel klaar voor de buren, en we maken er dan gewoon een take away avond van. :biggrin:  

 
@ allen,

Voor iedereen ondanks alles prettige feestdagen en een goed begin.
Of moet ik zeggen een prettige lockdown allemaal en een gelukkige vaccinatie.

B.

 
Iedereen ........



 
Ik kom ook effe langs om iedereen een prettige kerst en een voorspoedig nieuwjaar toe te wensen.

Of de laatste dagen van 2020 ook leuk worden? gezond in ieder geval wel want sinds de lockdown mag mijn tabaksshop geen tabak meer aan mij verkopen? :(

Meteen gebeld met de overheid met de opmerking dat coffeeshops wel open zijn.

Ja, dit is i.vm. de toenemende criminaliteit zei de jongedame aan de telefoon.

Ik zei: jongedame, als ik geen tabak meer kan kopen en ik zie iemand roken op straat dat ruk ik zijn sigaret uit zijn handen en zet het op een lopen met mijn mondkapje op. :)

Nogmaals fijne dagen en op 1 januari iedereen weer gezond op.  

 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Parabolica ik heb gelukkig nog een doos staan waar ik de laatste tijd de restjes van mijn pakjes shag in gooi om zelf filtersigaretten te maken.... 

Nog even volhouden want dan gooi ik die zooi hier aan de kant! 

Maar als jij het niet erg vindt dan wijzig ik jou antwoord hier even.

Je hebt volgens mij een foutje gemaakt: 

Of de laatste dagen van 2021 ook leuk worden? gezond in ieder geval wel want sinds de lockdown mag mijn tabaksshop geen tabak meer aan mij verkopen?

 
Bedankt @Freggel1, ik zag wel meer schrijffouten maar ik kon mijn reactie niet meer bewerken. :(

op straat dat ruk ik zijn sigaret


Dat moet natuurlijk 'dan' zijn. Maar op zich is dit ook wel een leuke regel zo ingekort. :)  

Blind typen en alleen in het licht van mijn monitor om op de energiekosten besparen, zie hier het resultaat. :)  

 
Ook van mij fijne feestdagen gewenst en ja het zal behelpen zijn met de maatregelen die afgekondigd zijn maar hopenlijk helpt het.

En alvast een gezond 2021 zonder allelei beperkingen. :amen: :santa:

 
@Parabolica, graag gedaan, maar blind typen kan ik ook nog steeds niet helemaal.

Maar misschien kan ik jou een tip geven vwb verlichting, koop een leesbril met verlichting. ;)

 
Iedereen alvast een voorspoedig nieuwjaar!

(Voor mijn Kerst wens was ik helaas te laat).

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kerst achter de rug. Omdat met de kids en kleinkids een  te grote groep was besloten om ieder voor zich kerst te vieren. 

Maar we hebben via "teams" een pubquiz gehouden . Mijn zoon in lelystad had 10 x 5 vragen in een powerpoint gemaakt en via teams zagen we elkaar en het werd een 3 uur durende sessie. Een zeer leuk individueel spel en veel gelachen. Ondanks fysieke afwezigheid toch nauw contact. Na de vragen beantwoord te hebben was het punten tellen en uiteraard was iedereen er op gebrand om winnaar te worden. Mijn oudste dochter sleepte de winst in. En de prijs was: zij moet het volgend jaar organiseren. Want iedereen vond het zeer gezellig. Maar we hopen dat het volgend jaar on home gespeeld kan worden ipv online. 

 
Een pubquiz via teams, wat een leuk idee! Het feit dat het 3 uur geduurd heeft, geeft ook wel aan dat men het leuk vond anders hadden ze het zo lang niet vol gehouden, toch?

Een mooie manier om op deze wijze contact te houden.

Hahaha zij moet het volgend jaar organiseren als prijs. :biggrin: Verstandig!

Hier was het gewoon lekker met zijn viertjes thuis. De oudste dochter die op zichzelf woont komt ook altijd en we hebben dit jaar zelfs ook weer spelletjes gedaan, onder andere mens erger je niet en Uno. Was best gezellig naast het eten en de cadeu's.

Iedereen alvast een heel fijn uiteinde en een gelukkig en met name ook gezond 2021 gewenst!! :banaan:

 
Wij hebben de kerst ook gezellig gevierd met de overburen, en na het eten hebben wij de Kletspot op tafel gezet, echt een leuk en gezellig spel.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan