Fire Stick

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
2.319
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
Locatie
Veluwe
Op de slaapkamer hangt een tv aan de muur.
Weinig tot geen ruimte dus voor een mediaplayer.
Nou zat ik op ebay te zoeken en daar kom ik een Amazon Fire Stick tegen, complete geinstalleerd met Kodi e.d.
http://www.ebay.nl/itm/ULITMATE-Amazon-Fire-Stick-with-Kodi-16-1-FULLY-LOADED-HD-SPORTS-MOVIES-ADULT-/201840590675?hash=item2efea2ff53:g:Be4AAOSwcUBYRfq~
Deze is lekker compact en kan dus achterin de tv aan de muur.
Wat ik mij afvraag, heeft iemand ervaring hiermee?
Draait hij op Android?
En kan ik er dan apps zoals iptv bijzetten?
 
Ik heb geen ervaring met zo een Stick maar wat ik er overgelezen heb is dat
b.v. Kodi er op kan draaien. IPTV app zou dus zomaar kunnen.

Minpuntjes, mindere processor en nauwelijks geheugenruimte, geen extra
opslag mogelijkheid zoals een SD-kaart.

Heb je ruimte achter je TV om een Android box plat tegen de muur te hangen?
Ik heb zelf een Nexsmart D32 Androidbox die is maar 11 mm hoog.
 
Simpel antwoord: Binnenkort BBQ-time, dus na het eten van een lekker stukkie vlees laai ik iets in jouwe Daf, en heb je weer iets te doen....


Maar ik mag aannemen dat er geen 'aquariam" tegen jou muur hangt, want zo'n dingeske als jij wilt kan aan de achterkant van de tv geplakt worden. ;) 
 
Ok, ik heb geduld en een ouwe "Daf"  :cool:
 
Op het Kodi.tv forum staat een sticky over firestick er schijnt een boel mogelijk te zijn. Heb me er nog niet verdiept. Ben nu me boxjes aan het upgrade met een waanzinnige snelle uitvoering.
Je moet hem eigenlijk zelf ff testen.........

http://www.creativetvbox.nl/index.php/installeren
 
@nummer10
Ben je de boxjes aan het Flashen?
 
Idd. Zet overal Creativetvbox op. Werkt lekker en alles zit erin gebakken.
 
Begrijp  ik het nou goed of fout.
Creativetvbox is toch een schil om kodi en hoef je je box toch daarvoor niet te flashen.

Volgens mij gewoon eerst de oude Kodi verwijderen en deze opnieuw installeren
op je box en dan creativetvbox volgens recept erop zetten.

Ja je kunt ook je box opnieuw voorzien van de fabrieksinstellingen of de originele image flashen . Maar lijkt me niet nodig.

Of zie ik iets over het hoofd.

Over Welk boxje gaat het en welke versie kodi moet je installeren voor creativetvbox
 
@nummer10
Zijn de boxjes daar wel sneller door?

Ik ben het met the matrix eens dat "Flashen" de software van een update i.p.v. de in
gebruik zijnde image is.

Zit zelf nogal te tobben met D32 boxjes waarvan het geluid regelmatig stottert wat
een foutje in de software van de Rockchip schijnt te zijn.
Aangepaste updates inmiddels gevonden maar nog niet op de boxen geflashed gekregen.
Een aparte loader is daar voor nodig, zit bij de updates, maar krijg die niet ge?nstalleerd.
 
Jullie hebben gelijk hoor, ik druk me verkeerd uit.
Heb hier een paar boxjes die heb ik leeggehaald en daar de schil opgezet.
 
Heb hier zelf inmiddels ook een orange pi lite draaien op libreelec kleiner kan niet
 
Tja, niet om eigenwijs te wezen, maar via een Duitse relatie heb ik de laatste versie bemachtigd, met voicecontrol in de afstandsbediening.
Deze: https://www.amazon.com/All-New-Fire-TV-Stick-With-Alexa-Voice-Remote-Streaming-Media-Player/dp/B00ZV9RDKK
Het ding kwam binnen met daarop een Amazon account, op naam van die relatie.
Dit was al gedaan door Amazon, want de stick zat nog nieuw in de verpakking.
Tot mijn verbazing werkt het gewoon: (bijna) alle Amazon (Prime video) content razendsnel en haarscherp.
Gewoon "The Grand Tour" in het Engels zonder kunstgrepen.
Content voor Duitsland via Turbo VPN werkt ook probleemloos.

Maar natuurlijk ff doorgeprutst, en jawel, Kodi 17 krypton zonder problemen geinstaleerd, Exodus erop, ondertiteling erbij, echt werkelijk verbluffend snel en geen een hanger geconstateerd.
En dan het leukste, het ding kost net geen 40 euro, inclusief de afstandsbediening met Voice control die het nog doet ook!

Dus, kan je er een bemachtigen, doen!

About the product
 




? The next generation of our bestselling Fire TV Stick. The most powerful streaming media stick under $50?now with the Alexa Voice Remote.
? Enjoy over 10,000 apps, games, and Alexa skills including Netflix, Hulu, HBO NOW, YouTube, Amazon Video, NBC, WatchESPN, Disney, and more. Subscription fees may apply.
? Launch and control content with the included Alexa Voice Remote. Simply say, ?Play Game of Thrones? or ?Launch Netflix? and Alexa will respond instantly. Plus, play music, find movie show times, order a pizza, and more?just ask.
? No cable or satellite? No problem. Watch the best of live TV and sports from AMC, HGTV, ESPN, FOX, and others with a subscription to DIRECTV NOW, or top-rated primetime shows with CBS All Access.
? Find the best way to watch with universal search results from over 140 channels and apps including Netflix, Hulu, and Amazon Video
? Prime members get unlimited access to Prime Video, featuring thousands of movies and TV episodes at no additional cost. Plus, members can add over 100 premium and specialty channels like HBO and SHOWTIME?no cable or satellite subscription necessary.
? Pick up where you left off. Bring hit shows and movies with you when you travel. Plug Fire TV Stick into any TV?s HDMI port, connect to Wi-Fi, and continue watching.
? Play current favorites or quickly discover what to watch next directly from the Home screen


Fire TV Stick with Alexa Voice Remote 
Size 3.4" x 1.2" x 0.5" (85.9 mm x 30.0 mm x 12.6 mm)
Weight 1.1 oz. (32.0 g)
Processor MediaTek Quad-core ARM 1.3 GHz
GPU Mali450 MP4
Storage 8 GB internal
Memory 1 GB
Wi-Fi Connectivity Dual-band, dual-antenna Wi-Fi supports 2x2 MIMO 802.11a/b/g/n/ac
Bluetooth Bluetooth 4.1
Voice Support Yes, with Alexa Voice Remote (included) or free Fire TV Remote App (available for download on Fire, Android, and iOS)
Game Controller Support Yes, optimized for Amazon Fire TV Game Controller and most games are compatible with other Bluetooth controllers
Cloud Storage Free cloud storage for all Amazon content
Ports HDMI output, Micro USB for power only
Audio Support Dolby Audio, 5.1 surround sound, 2ch stereo, and HDMI audio pass through up to 7.1
Content Formats Supported Video: H.264 1080p30H.265 1080p30,
Audio: AAC-LC, HE-AACv1 (AAC+), HE-AACv2 (eAAC+), AC3 (Dolby Digital), eAC3 (Dolby Digital Plus), FLAC, MIDI, MP3, PCM/Wave, Vorbis, AMR-NB, AMR-WB
Photo: JPEG, PNG, GIF, BMP
Output Resolution Supported 720p and 1080p up to 60fps
System Requirements High-definition television with available HDMI input, Internet connection via Wi-Fi, a power outlet.
TV Compatibility Compatible with high-definition TVs with HDMI capable of 1080p or 720p at 60/50Hz, including popular HDCP-compatible models from: Hitachi, JVC, LG, Mitsubishi, NEC, Panasonic, Philips, Pioneer, Samsung, Sharp, Sony, Toshiba, Vizio, Westinghouse, and others.
Warranty and Service 90-day Limited Warranty and service included. Optional 2-year and 3-year Extended Warranty available for U.S. customers sold separately. Use of Fire TV Stick is subject to the terms found here.
Regional Support Certain services may not be available outside the U.S.
Closed Captioning Watch videos and TV shows with closed captioning displayed. Captions are not available for all content.
Included in the Box Fire TV Stick
Alexa Voice Remote
USB cable and power adapter
HDMI extender
2 AAA batteries
Quick Start Guide
 
Eigenwijs. :biggrin:

Leuk dat ie werkt.
 
Vandaag ook wat app's op de firestick gezet, na wat zoeken op youtube (eerst reclame kijken)
De eerste app was SmartTubeNext (Beta) een soort van youtube maar dan zonder reclame, dus da's lekker.

Ik kwam steeds terug op een goede uitleg en nu bleek deze beste man ook gewoon een app (TROYPOINT) te hebben voor de firestick, deze er ook opgezet een soort van Apotide maar dan lekker snel en met de voor mij handige apps, ik hoefde niet verder te zoeken Nieuwe updat van Kodi en een build. Soort van uitpakken en gaan.
Gelijk nog even de app voor de films en series erbij gezet.

Het is dus handig en dat wilde ik jullie (Firesticks) gebruikers even laten weten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan