Firecrypt kaarten

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
999
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Nu hoorde ik dat die kaarten zelfs meegeleverd werden met nieuwe Dreamboxen. Wat kun je eigenlijk met zo'n kaart?

Is er iets mee te doen?

 
Firecrypt kaarten zijn een nevenhandeltje van Dream-multimedia en die zetten inXtc en Xplustv (of plusXtv, zoiets) open. Net zoiets als Animal Planet maar dan met mensen......

 
Zelfs het sharen schijnt mogelijk te zijn met deze kaart.

Ik heb er zo'n 20 liggen en kan ik minimaal 20x9 maanden kijken. :biggrin:

Leuk voor 'mede kijkers'.

 
Of dat op een dream kan, weet ik niet, maar op de DGStation400s lukt het wel;)

 
Oh da's mooi, en hoe moet je die activeren? Moet je daar voor bellen ofzo, of geeft het zich daar ook alternatieve methodes voor?

 
Meestal zijn die dingen 9 maanden geldig en tellertje gaat lopen als je hem in de ontvanger stopt.

 
Ah automatisch dus, moet je hem dan nog op een speciale emu zetten of maakt dat niet uit?

 
Ik krijg het kaartje aan de gang met SCAM 2.5f en newcs 1.06 / mgcamd 22082005. De laatste heeft mijn voorkeur.

Cardserver/newcamd werkt niet.

 
Zelfs het sharen schijnt mogelijk te zijn met deze kaart.Ik heb er zo'n 20 liggen en kan ik minimaal 20x9 maanden kijken. :biggrin:

Leuk voor 'mede kijkers'.

Zitten deze kaartjes bij jou ook bij een DM500 @DRZ?

 
Nee freggel1, die zitten bij een Dreambox 7020, voor zover ik weet niet bij een Dream 500.

Sharen ermee gaat uit de kunst, dat ding draait uitstekend via Newcs, waardoor je hem dus naar keuze via newcamd of middels een speciaal onder insiders bekend linuxprogramma ook via radegast kunt laten sharen.

Werkt als een trein.

Echt lachen is dat middels Newcs ook premiere kaarten via newcamd te sharen zijn d.w.z. je kunt er dus als client met newcamd op inloggen, dat was voorheen nog niet echt mogelijk met premiere want die wilde alleen onder radegast draaien, echt lachen dit.

Overbodige luxe: Uiteraard word hier met sharen het sharen tussen meerdere ontvangers in eigen huis bedoeld!

 
is er een clonevan die kaart te maken zonder dat de meter gaat lopen??is makkelijk als de hond de originele opeet !!gr jaap

 
Echt lachen is dat middels Newcs ook premiere kaarten via newcamd te sharen zijn d.w.z. je kunt er dus als client met newcamd op inloggen, dat was voorheen nog niet echt mogelijk met premiere want die wilde alleen onder radegast draaien, echt lachen dit.

Als je rechstreeks met newcamd connect, heb je dan ook beeld via newcamd? Zo ja, met welke versie van newcamd?

thx

 
Geen idee of het ook rechtstreeks met newcamd lukt, eerlijk gezegd niet getest. Het werkt in elk geval wel met mgcamd en het newcamd.conf bestand.

Maar je kunt het altijd proberen, volgens mij moet het lukken.

Kijk als ik die tool voor linux neem, die is jou ook wel bekend, gemaakt door jc, dan kun je er gewoon op inloggen met newcamd 5.28 als instelling.

Je krijgt dan 3 dynamic adressen, om het met mgcamd werkend te krijgen moest er 1 static vermelding bij 1702:000000 en toen werkte het.

Dus het lijkt me sterk dat je dan met gewone newcamd 5.28 of 6.x als client niet zou kunnen inloggen.

Ik zou zeggen probeer het anders eens.:)

 
Hoi BT,

ik had het al geprobeerd, om rechstreeks met newcamd 5.28 te connecten, maar dat lukt niet, newcamd vliegt er uit nml. Met die tool lukt het inderdaad wel, krijg je mooi je dynamische adressen te zien, en zo verder "intern" met radegast.

echter met mgcamd heb ik niet getest.

Ik ben meer een gebruiker van camx :biggrin: maar om de hobby wat interesanter te maken probeer ik wel alles uit. Dus dan gaan we weer wat hobbyen.

greetz

 
Waarom newcamd gebruiken? Ik heb nog geen nadelen bij mgcamd ontdekt.

Het andere grote voordeel van mgcamd is dat je binnen 1 mux een zender kan opnemen en een andere kunt kijken.

 
Yep, daarnaast is een kennis van me die camx gebruikte ook overgestapt op mgcamd. Hij vond deze beter werken dan camx, daarnaast heeft mgcamd ook nog camd3 support en camx dacht ik niet.

Dus ik zou mgcamd zeker eens gaan bekijken als ik jou was.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan