Flashen lukt niet!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Ik ben al heel de middag bezig om te proberen een andere image op mijn dream te zetten, maar om 1 of andere reden wil het niet lukken?

Ik doe alles wat er bijvoorbeeld te lezen staat bij Sjerom, met de dreamup een andere firm erin, en daarna bij de eerste opstart het knopje linksboven ingedrukt houden tot er flash erase komt te staan...

Maar daarna komt hij om het even met welke firm dan ook in het menu "TV system wizzard" en blijft daar ook hangen, geen 1 toets werkt van de afstandsbedieing!

Wat doe ik fout omdat ik hem niet meer aan de praat krijg, wie helpt me eventjes op gang met deze nieuwe weg die ik ingeslagen ben?

Alvast heel erg bedankt ;)

Freggel probeer het eens uit via de RS232 kabel en gebruikt zo juist de Dreamup dus geen ander progs waar je image kan laden....

Ga eerst met de erase.img beginnen en de volgende image die je er op wil zetten dan is die klaar en dan de stekker effe uithalen en weer erin en dan de bovenste knop ingedrukt houden dat er flash erase komt testaan op de display ......probeer het eens uit...en sterkte..

Groetjes,
deliyurek007

Ik zal dat nog eens gaan proberen deliyurek007, maar het staat mij bij dat ik dat al eens gedaan heb...

Ik doe het trouwens gewoon met de nulmodemkabel zoals jij zegt speciaal nog wezen halen vanmorgen...

Maar dat eraseimg. wordt dan alles compleet gewist, want ik zie bij Sjerom nog een andere uitleg staan voor het compleet wissen, maar dat wil ik nog eventjes niet snappen.

Het zal wel goed komen, maar ik had gehoopt dat het makkelijker was, tenminste het lijkt zo makkelijk uitgelegd allemaal...

Ik zal wel iets over het hoofd zien. ;)

Nu wordt ik het toch wel een beetje beu! :confused:

Net gedaan wat deliyurek007 mij vertelde, maar waar ik al bang voor was hij blijft zich opstarten in de TVsystem wizzard, en verder kom ik niet.

Voor vandaag koppel ik dat ding af, en ga eerst weer maar eens wat rondlezen alvorens ik hier mee verder ga, want dit is niet leuk meer, je doet wat er verteld wordt, en dan lukt het na een keer of 20 nog niet, dan gaat ook mijn geduld eraan :stupid:

Is er nog iemand met de gouden tip?

Graag. ;)

In de auto stappen en naar twente komen, maak ik je de Dreambox gratis in orde, krijg je er nog koffie en uitleg bij ook!.

GR Fred.

Fred als ik het kon deed ik het, THNKS voor het aanbod, maar ik kom jou nog wel tegen op msn, misschien dat je mij een paar tips kunt geven... :thumpsup:

Maar als jij het kunt dan moet ik het toch ook kunnen?

Als je het doet zoals Deliyurek zegt en het blijft fout gaan, is je box misschien niet in orde..., aan de andere kant kan het ook een kleinigheidje zijn wat je over het hoofd ziet.

Ik heb mijn box al wel 50 keer voorzien van andere firmware, en nooit problemen gehad, dus die dream is echt niet zo moeilijk als je denkt!

Heb je mensen die je evt door de telefoon kunnen helpen, anders wil ik dat ook wel doen hoor.... Laat maar horen in PM..

Greetz

Weet er ook niet veel van maar heb soort gelijk probleem gehad toen ik de laatste hydra poseidon erop wou zetten.

Uiteindelijk bleek dus dat het kwam door mijn USB Stick,, heb die er toen uitgehaald en toen werkte het allemaal wel goed,, stick daarna helemaal geformateerd en alles er weer op gezet en toen bleef het goed werken.

Weet natuurlijk niet of dit ook voor jouw geld maar als je een stick gebruikt kan je het eens proberen zonder die erin te hebben zitten.

@Jack een stick zit er niet in/aan, maar het klinkt wel een beetje hetzelfde als wat Twilight mij aanraadde, haal de HD eens los.

Misschien dat ik dat toch eens moet proberen, ik weet het anders ook even niet...

Tumme is dat nou zo moeilijk? Dat flashen...

Thnx voor de tips! ;)

volgens mij is de volgorde al wel aardig verteld, maar toch ff mijn manier :)

Ik heb altijd de kast los op tafel staan, dus niks eraan.
Dreamup starten, en connect drukken.
Vervolgens 220 op de dream en wachten totdat die verbonden is.
Dan erase in dreamup gebruiken (dus niet de erase.img) en daarna de gewenste img laden.
Als ie klaar is, stekker eruit, boeltje aansluiten en opstarten met pijl naar boven ingedrukt, totdat ie flash erase aangeeft.

Dit gaat bijna altijd goed, heb maar 1x de erase.img hoeven te gebruiken.

Vertel ook eens welke img er nu op staat???

De laatste die ik volgens mij geprobeerd heb is de nieuwe Rudream.

En wat jij zegt Sjonnie dat heb ik ook allemaal gedaan, ik weet het stilletjes aan echt niet meer, ik ga morgen eerst een crossover kabel halen (tip via een ander forum)
maar volgens mij moet dat niks uitmaken, want ik dacht het te doen zoals men zegt dat het de beste manier is, gewoon met de rs232 kabel...

Wordt een leuk grapje zo :confused:

Jij noemt het crossover kabel, maar de normale benaming is Nullmodem kabel.

Let dus op dat je een kabel koopt waarvan pen 2 en 3 gecrost zitten!!!

Let er ook op dat aan de beide uiteinden van de kabel vrouwtjes connectors zitten, dan heb je vaak de goede kabel te pakken..

SUC6, Gr Fred.

Ik ging er ook van uit dat die nullmodem kabel gekocht was, en een crossover utp heb je niet nodig als je de dream op je router of switch hangt.

Denk ook even aan het flash erasen, niet meteen als je de stekker in het stopcontact duwt ook gelijk die knop omhoog inhouden. Ik heb zelf ervaren dat ie dan soms gewoon die flash earse niet doet en ook niet aangeeft.
Wat heel even tot je Dream in het display ziet en meteen dan druk je dat knopje omhoog pas in en hou je het ingedrukt.
Dan zul je ook na een aantal seconden het woordje "flash erase" er onder zien komen te staan en dan kun je de knop loslaten.

Met de erase.img wordt inderdaad alles gewist.

Freggel als je nog steeds niet gelukt is laat het maar even weten misschien kunnen we je toch even helpen maar een ander gekke vraag heb je soms ook een HD erin zitten....??????

Als je dat heeft koppel die effe af zorg eerst voor dat je dreambox image erop zit en dan koppel je HD weer...

En lukt dat noig steeds niet je bent gewoon welkom in Rotje Knor....

Groetjes,
deliyurek007

@Twilight, wat jij zegt over die kabels: Met de crossover bedoel ik de kabel die je eventueel bij aan de netwerkkaart kunt hangen,
een nulmodemkabel die heb ik hier, maar hoe zie je dat pen 2 en 3 gecrost zitten?

even ter verduidelijking op de doos staat: 2x9 polig sub D connector...

Je gaat me toch niet vertellen dat hier de fout zou kunnen zitten?? Ik rijdt igg per direct naar een pc zaak!

@Black tiger, al wat jij zegt heb ik idd al geprobeerd, vannacht nog op advies van iemand anders eerst de erase.img erop, en daarna direct de originele 1.08 erachter, resultaat, de decoder sprong bij opstart direct uit! :confused:

@deliyurek, een HD zit er idd in, die tip kreeg ik van Fred ook al om die eens los te halen, maar ik moet toegeven dat ik daar een beetje huiverig voor ben, want dit heb ik gisteren geprobeerd, en tijdens dat liet de kap los, gevolg plat kabeltje ledje los, en ik met mijn grote handen heb het amper weer vast gekregen, dus dat ding blijft bij mij voorlopig dicht!

Ohja ook jij Deliyurek bedankt voor jou aanbod, ik probeer vandaag en misschien morgen nog of het mij gaat lukken, zo nee dan ga ik een keus maken uit wie mij mag helpen, want daarvoor zijn er gelukkig aanbiedingen zat, daar is mijn dank trouwens erg groot voor! :thumpsup:

Zo en nu ga ik eerst die nulmodemkabel eens laten bekijken...

Veel succes freggel ik hoop dat het nog wat wordt en sterkte...vol vertrouwen in je zelf en het moet echter gewoon lukken....

Groetjes,
deliyurek007

Ja echt, het lachen vergaat me nu! :confused:

Ik ben nu op een punt aangekomen dat ik echt niet meer wat ik fout doe, alles maar dan ook alles wat er aan tips gegeven is heb ik intussen geprobeerd!

Ik werd vanmorgen al een beetje blij want ik las bij een reply van @Twilight iets over de nulmodemkabel, dat was idd de verkeerde, een nieuwe gehaald, nu wel de goede, en weer vol goede moed aan de gang...

Pffft, het maakt niks uit, eerst de erase.img, daarna de originele 1.08, bij opstarten komt de tekst flash erase niet in de led te staan, en als ik het knopje linksboven niet indruk dan komt hij wel met een boodschap dreammedia 1.08, maar daarna slaat de deco af.

Toen toch maar eens weer de deco opengedraaid, en voorzichtjes de kap eraf gehaald, de HD losgemaakt, en toen weer aan het flashen gegaan, hetzelfde gedaan als boven omschreven, maakt niks uit, toen eens geprobeerd met Hydra phoenix, gaat ook niet dan blijft hij in het beginscherm hangen, flash erase gaat ook al niet! Ik ga dadelijk nog enkele andere proberen, maar het zal wel niet uitmaken.

Kort samengevat, ik weet echt niet meer wat ik fout doe, alsik al iets fout doe nu trouwens???

Ergens hoop ik dat dat ding gewoon kapot is want er zit nog garantie op tot juni!

Voor nu is mijn nieuwe hobby de "dream" meer een nachtmerrie, die ik eventjes aan de kant gooi (uh zet :biggrin: )ik ben voor mezelf nu nog kalm, en ik zou niet graag hebben dat dat ding oplaatst sneuvelt vanwege het feit dat mijn geduld echt op is...

Jongens toch allemaal bedankt voor de hulp, ik ga nu eventjes wat pm's versturen naar mensen die mij hulp aan huis hebben geboden. ;)

Ik ben natuurlijk nog steeds bezig, en verrek ik zet er net nog maar eens Ronaldd op, en nu ineens zit er wel leven in?

Dus nou snap ik er helemaal niks meer van. :confused:

Kan er op 1 of andere manier verschil in firmware zitten?

Naar het installeren van een nieuwe image altijd een flash erase doen door middel van het indrukken van het bovenste knopje bij het opstarten.

Doe je geen flash erase dan neemt de dreambox oude instellingen over van de image die er eerst inzat en vaak zijn de instellingen in de nieuwe image anders, met het gevolg dat je Dreambox vast loopt.

Dit stappen plan zag ik hier nog in het forum staan:

Needs:
* dreambox
* null modem cable
* DreamUp v.2.14b
* erase.img
* image of your choice for uploadimng to Dream

Procedure uploading new image:
01. Disconnect Dream by releasing the power connector at the back
02. Make sure the Dream is connected by a nullmodem cable with your computer
03. Start the latest release of DreamUp and configure it
04. Click in DreamUp at CONNECT button
05. Hurry up and put power cable in your dream (your dream should power on now and in DreamUp you will see a blue bar)
06. Click in DreamUp at the FLASH button
07. Load erase.img from your harddrive and upload it to your Dream
08. When ready, repress FLASH and upload the image you want to have into your Dream
09. When ready, release your power cable again from the back of your Dream
10. Close DreamUp
11. Restart your Dream by connecting the power cable to your Dream and press + hold the upperleft button at the front of your Dream so a flash erase will be executed.
12. When you see FLASH ERASE in the display of your Dream you can release the upperleft button,
13. When ready, configure your Dream and upload your settings.

That's all. Oh yeah, the reason why you upload first erase.img is that your Dream will be complete empty so no files from any other image will be left on your Dream.
And thus the chance for unexpected reboots of your Dream, while watching, will be reduced.

Dit alles heb ik al gedaan, maar zoals ik net al zei, er zit iets ofwat leven in, tenminste ik heb beeld op de duitse zenders...
eindelijk.

Ik heb er zojuist ronaldd in gedaan, en die werkt nu ineens wel, snap het eigenlijk nog niet maar het begin is er.

Alleen stuit ik weer op een ander probleem wat ik voorheen ook had, ik heb tot nu toe alleen de duitse zenders, de nederlandse werken nog niet ondanks dat er een goed canalplus pasje inzit wat op mijn andere deco wel werkt. (het zit trouwens op zijn kop in de onderste sleuf)

Daar ga ik nu eventjes naar zoek want dat heb ik ook al eens ergens gelezen, hoe die aan de praat te krijgen want het is allemaal net even iets anders als met mijn Philips die menu's...

Maar och ik begin nu toch weer een beetje te lachen :biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan