Flashen lukt niet!

Je doet in elk geval niets fout, dat is duidelijk. Overigens zul je eerst Dream Multimedia 1.08 in je display moeten krijgen te zien, alvorens je dat knopje naar boven ingedrukt gaat houden, anders krijg je niets te zien.

Het probleem wat jij hebt lijkt helaas nogal op dat wat een kennis van me had.
Die had er gelukkig ook nog garantie op, en daar hebben ze er een nieuwe flash in gezet. Ik zou dus zeker eens proberen er ook nog een ander image op te krijgen, temeer daar de Ronaldd images niet meer verder ontwikkeld worden.

Als ik met de 1.08 wacht tot dat er 1.08 staat dan springt hij spontaan uit, dan komt hij niet eens tot "flasherase"

Maar een andere vraag dan, welke raadt jij mij aan dan buiten Ronaldd?

probeer de laatste gemini eens.
Deze is gebaseerd op de 1.09 (beta?) van dream zelf.
Draai deze hier zelf ook, en loopt perfect.
Orig kaart moet draaien, maar je moet wel eerst rebooten. Dus kaart erin, cam instellen op bijv newcamd en dan de kast rebooten, hierna moet ie de kaart automatisch herkennen.

Sjonnie5 dat van die newcamd zover ben ik nog niet want ik weet voor nu nog niet eens hoe dat erop te krijgen!

Ik ga hem nu eerst eens in zien te stellen dat hij gaat werken met mijn router. ;)

Welke ik aanraad? Rudream natuurlijk.:)
Maar Gemini of Spli schijnen ook goed te zijn.

Ik weet echt niet wat ik nu anders heb gedaan dan van te voren, maar nu ineens doet hij het!

Er zit nu alleen een gat in mijn dak :stupid: En de veer is uit mijn bureaustoel gesprongen toen ik weer landde...

Vooruit er staat voor nu Ronaldd op, maar ik ben daar voor nu mee tevreden, mijn router werkt, ik kan er mee op internet, de nl zenders e.d werken ook, en verrek de taq's worden ook al een beetje helder!

Wat ben ik blij dat ik toch al mijn geduld de laatste dagen bij elkaar geraapt heb, en dat ik jullie heb!!!

Want zonder was dus absoluut niet gelukt! :draai:

Nu gaat er op dit moment een wereld voor mij open, die ik nu lekker ga verkennnen, want de droomdoos laat nu zijn mooie kanten al zien, verrek wat kan het toch mooi zijn :biggrin::biggrin::biggrin:

Ik weet echt niet wat ik nu anders heb gedaan dan van te voren, maar nu ineens doet hij het!
Jaaaa... maar dat wisten we al want dat had je al vertelt.;)

Vraag is nu of ie het ook doet met andere images.:p

Neem jij het mij kwalijk als ik nu zeg dat ik een beetje bang ben om er een andere op te zetten?

Voor ik het weet ben ik weer twee dagen verder!

Ik ga nu morgen eerst de motor op mijn wok installeren, eens zien of dat wel de eerste keer lukt. ;)

Maar straks als de kleinste in haar bedje ligt, en moeders boven tv zit te kijken dan eerst de afstandsbedienig en alles wat er bij hoort testen... :biggrin: :draai:

Ik ben een blij man... :bier:

Neem jij het mij kwalijk als ik nu zeg dat ik een beetje bang ben om er een andere op te zetten?
Neen, natuurlijk niet, dat is zelfs begrijpelijk te noemen. Edoch je hebt er nu garantie op, en juni is vlakbij. Vandaar dat het toch wel belangrijk is om misschien dan niet nu, maar wel zo snel mogelijk ook de andere images te proberen om er achter te kunnen komen of er sprake is geweest van een vergissinkje of dat er toch sprake van een defekt is.

Maar doe gerust eerst de motor enzo wat je wilt doen zodat je in elk geval de opstelling alvast hebt zoals je hem graag hebben wilt. :)

@freggel1

Leuk om te horen dat het gelukt is...

Het spreekwoord is dan toch waar.....DE AANHOUDER WINT...!

En hopende dat er nog meer mensen je voorbeeld volgen, wens ik je veel succes met je "DREAMBOX".

GR Fred.

leuk Freggel dat het je gelukt is.
als ik een dreambox had dan kon ik je mischien ook wel helpen.
maar ja,ik ben een humax 5400z bezitter.
en die werkt helaas nog goed online
via het internet, met al mijn abbo vrienden.

succes met zoeken en hobbyen.
het worden lange dagen nu.

Mag ik jou vriendelijk bedanken, maar kijk voortaan wel eventjes uit wat en wanneer je het doet, want ik zou niet graag hebben dat jij om mij moet gaan zitten... ;)

Maar wees maar niet bang dat je nu van me af bent, want morgen gaat er toch weer een andere firm in, en hopelijk gaat dat ook werken! :biggrin:

En dan praat ik nog niet over de Disecq motor die ik morgen aan mijn schotel ga hangen, mezelf kennende gaat dit ook weer de nodige problemen opleveren. :draai:

:biggrin: want klomp 2 is zojuist ook gebroken :stupid:

Ineens krijg ik er iedere firmware op, dus eigenlijk begrijp ik nou helemaal niet meer wat er de eerste keren fout is gegaan...

@freggel

Sorry dat we wat laat reageren. Misschien lag het aan je frontprocessor

We weten niet wat er op de dream stond toen je die kocht.
Normaal gesproken zit er een oude image op met een oude frontprocessor.

Wat wij iedereen de eerste keer aanraden is:

- haal de HD los
- probeer de dream te installen zo kaal als mogelijk
- upload eerst erase.img zodat je zeker bent dat de data is gewist/overschreven
- kies een image die je wilt gebruiken en stel vast op welke kernel deze is gebaseerd.
- pak op basis van die kernel de OFFICIELE dream multi media image. Mocht je een nieuwe image dan zou je eigenlijk een 1.9 versie van DMM moeten hebben. Maar........ deze officiele image heeft wat weeffoutjes, daarom in dit geval de laatste betarelease van DMM in je dream laden (rel109beta.img). Die is publiekelijk te verkrijgen.
- zodra die image in je dream gaat krijg je de melding: updating frontprocesssor. De versie van de frontprocessor kun je zien via Menu - 8 (information) - about dreambox. Ergens onder aan staat: FP version. Die zal dan wel op 1.05 komen.
- mocht de fp niet goed zijn geupdate dat heb je kans dat bij de installatie van rudream dit alsnog wordt gedaan.
- in rudream kun je via menu - 6 (setup) - 6 (expert) onderaan een vinkje als laatste zetten bij upgrading frontprocessor. als je dat doet gaat het in het vervolg goed.

Bedenk dat als je config settings in je dream verandert dat je daarna de dream via de AB even uit en aan zet door: rechtsboden de aan/uit knop net zolang ingedrukt te houden totdat je een menu krijgt. Kies daar voor Shutdown en je config gegevens worden bewaard. Daarna gewoon aanzetten en voila.

TIP:

mocht je een usb of hd gaan gebruiken, sluit die dan pas aan als je dream goed met de gekozen image draait. Formatteer beide via het menu van de dream.

gebruik dan ook het prg flashwizzard (5.0 pro) om te kunnen multibooten en dus meerdere images op usb of hdd te zetten. Bovendien kun je met flashwizard makkelijk images uploaden e.d.

mocht je rudream gebruiken dan hoef je bij een image wissel niet elke keer een flash erase te doen of erase.img te uploaden. Bij het verschijnen van een nieuwe image weet je ook of de structuur (t.o.v. de oude) is gewijzigd. Als de structuur hetzelfde is dan hoef je dus geen erase.img te gebruiken, is de structuur wel gewijzigd dan is het aan te bevelen wel een flash erase te doen.

Tips zijn altijd welkom natuurlijk, want ik ben nog steeds een beginneling, ik heb nu net pas onder de knie hoe ik er een andere firmware in moet krijgen. ;)

Nu is het voor mij zaak om mijn schotel goed aan de praat te krijgen, want dat lukt ook nog niet voor 100% hij draait nu nog alleen maar naar de Astra, dus daar ook nog werk zat mee...

En daarna komt de rest pas zoals de HD. :draai:

Pfoeh ik heb nog genoeg te ontdekken...

check eerst sat en schotel settings als volgt:

menu - 6 (setup) - Service Searching - Satellite configuration

als je draaibare schotel hebt dan many satellites with disceqrotor kiezen

daarna groene knop (save)
daarna weer:
menu - 6 (setup) - Service Searching -
maar dan Motor Setup

Vink aan: Use input motor power aan en zet deze op 70

Daarna kun je kiezen:

gotoxx aanvinken en de schotel kiest aan de hand va nde door jouw opgegeven lat en long settings de juiste positie.

Wij vinken dat niet aan en doen per image altijd 1 keer handmatig de juiste positie zoeken per sat en leggen dat vast (save).

Als je het niet aanvinkt dan even blauwe knop en per sat de freq en zo zoeken en je kunt de rotor handmatig verplaatsen door Direction te kiezen en met de cursor toetsen de rotor verplaatsen. Zodra genoeg ontvangst dan met de groene knop die satpostie vastleggen.

suk6

Ik heb heel erg veel geduld, maar na 4 dagen kloten draait dat ding nog niet!

Hij gaat nu linea recta in de prullenbak! :confused:

Ik geef dit echt op!

Weer ?350,- naar de kloten!!!

Sjonge sjonge, wat een hobbyist...., Geeft het na 4 dagen al op......hehehe

GR Fred.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan