Formule 1 2025

Zooo... normaal kijk ik niet altijd naar de hele kwalificatie, maar ben blij dit vandaag wel gedaan te hebben.
Maar liefst 6 rode vlaggen en de laatste tijd op iets van 3 minuten en 47 seconden om nog de snelste tijd te rijden.
Piastri deed al niet meer mee want die parkeerde zijn bolide ook in de muur en veroorzaakte daarmee rode vlag nummer 6. Daarvoor was het Leclerc met rode vlag nummer 5 en dat terwijl Hamilton al buiten de top 10 lag.

Een Williams op kop op dat moment. En het was natter geworden. En terwijl niemand die tijd nog kon verbeteren, behalve heeeeel misschien Norris, die echter door een foutje zijn wagen moest redden en dus langzaam werd (met als gevolg 7de plek), wist Verstappen opeens weer paarse tijden te noteren.
En jawel, die kwam nog dik 4/10 voor Sainz en weer pole.

Dat maakt de race wel weer interessant. Krijgen ze de auto van Piastri nog gemaakt voor morgen? En zo ja, Piastri en Leclerc hebben een DNF, dus als ik het goed begrepen heb 9de voor Piastri en Leclerc mag als 10de starten dan.
Mag wat mij betreft vaker gebeuren, afhankelijk van of en hoeveel punten ze in de race halen, zou het wel de boel weer wat spannender maken als Verstappen een paar keer volle punten haalt en zij bijna niks.
Zover zal het vermoedelijk niet komen, maar een beetje "alsen" en wensdenken mag wel lijkt me. :biggrin:

de laatste 10 minuten had wel wat, maar daarvoor ben ik na 10 minuten vanaf start in slaap gevallen.
Heb dus een aantal rode vlaggen gemist.
Werd wakker toen Piastri zonder een tijd neergezet te hebben tegen de muur knalde.
Ca 4 minuten nog 2 rondjes tegaan 3 coureurs die een tijd hadden staan en nu ook nog regen . En nog meer regen en bladval.
Dat was een onmogelijke opgave om de rijd van Sainz te verbeteren, wat je ook aan zijn rijstijl zag, deed niet echt zijn best om de tijd te verbeteren.
En toen kwam Mad Max met een supertijd . Hoe hij dat flikte geen idee maar staat op pole , met Tsunoda voor de beide Mc Larens .
Kan weer een leuke race worden met veel muur opknap beurten

Om te beginnen...
Viaplay: VERSCHRIKKELIJK!!! Echt, als ik een abonnement zou hebben zou dat ook meteen de laatste keer geweest zijn. Dat abo kost een behoorlijk bedrag per maand en dan zijn er maar liefst in elk geval 4 reclames geweest die 2 a 3 rondes duurden en tijdens 2 van die reclames waren er ook nog pitstops. Dat kan gewoonweg niet. Ja oke, je ziet het in klein beeld maar dat is niet hetzelfde, dat is iets voor een commerciele zender, niet voor iets waar je over de 16 euro per maand voor betaald!!
En dan valt ook nog op een redelijk spannend moment een kleine minuut het beeld weg met een bedankbericht dat je naar een live event van Viaplee gekeken hebt. Waardeloos!

Dat gezegd hebbende, was toch een mooie spannende race. Meteen al in de eerste ronde een SC omdat notabene Piastri het klaar speelde om in de eerste ronde op vrijwel dezelfde plek als tijdens de kwalificatie, zijn auto weer in de muur te parkeren.
Dat is gewoon domheid, kan er niets anders van maken, geen WK waardig in elk geval.

Daardoor werd de rest van de race spannender. Geweldig gedaan van Lawson om hem zo lang daar vooraan te houden. Ook Tsunoda een hele goede race gereden en nog Norris achter zich weten te houden een aantal rondes, dus eindelijk toch iets van teamwerk mogelijk voor Verstappen. Die haalde daardoor de volle bak en alleen Norris mocht 6 punten bij schrijven na die (wederom) bijzonder slechte pitstop.
Wat mij betreft mag dat nog een keer of twee zo gebeuren dan kan het nog leuk spannend worden tijdens de laatste races. Maar dat zal ijdele hoop zijn.

Leuke gevechten ook in het middenveld. Een klein momentje van slaapverwekkend er tussendoor, zeker met die reclame, maar voor de rest een relatief spannende race.
Niet v.w.b. plek 1 want Max was weg en bleef weg, daar kwam niemand meer aan. Ook zouden er nog wat druppels vallen maar van regen geen sprake.
Persoonlijk heb ik in elk geval weer genoten van deze race.

Was idd een goede race, de spanning zat ruime tijd achter Max. Geen oede bandencontrole en op juiste moment gewisseld naar Medium.
Er is paniek in de McLarenstal, opvallend dat na dezomerstop het stukken minder is totale renstallen RedBull daarentegen hebben een flinke boost gemaakt. Toch de nieuwe design van de vloer?
Wat Piastri betreft het gerucht was dat ze zijn auto niet op tijd 100% kregen en er het maar op moest wagen.

Tsunoda reed een fantastische race en ook daar leek Mc Laren geen antwoord op te hebben, het lukte Norris maar niet langszij te komen en met de pitstop truc vergooide het team voor de zoveelste keer seconden verlies,
Knap van Russel dat hij zich met grieperig lijf naar p2 reed.
Middenveld is altijd een leuk spelersveld wat dan ook veel aandacht kreeg. Verder weer een rampdag voor Ferrari

Ps van reclame en uitval geen last gehad bij F1pro😜

Laatst bewerkt:
Toch de nieuwe design van de vloer?
Ja vrijwel zeker. Eerst reageerde de auto verschillend op veranderingen zei Max, terwijl hij dus nu op bepaalde wijzigingen wel op de juiste manier reageert. Dat maakt al een bak verschil.

V.w.b. Piastri, tja geruchten, maar hoe dan ook, zelfde plek en zelfde manier de muur in, dat lijkt mij niet aan de auto te liggen.

Ik heb nog een paar keer op het puntje van de bank gezeten omdat ik dacht dat het Norris net zou lukken, maar dat was niet het geval.
Het lijkt er inderdaad op dat de McLarens geen antwoord hebben op de verbeteringen van RedBull. Maar goed, net als Max al zei, eerst maar eens kijken hoe het uitwerkt bij de volgende race, op een circuit waar meer downforce nodig is en het meer aan komt op bandenslijtage. Want daar zijn de McLarens heel sterk in.

Inderdaad knap van Russel, helemaal mee eens, want op TV lijkt het gemakkelijk maar het gaat zo snel en er spelen zoveel G krachten mee, als je jezelf dan niet echt lekker voelt is dat (los van dat het normaal al een behoorlijke inspanning is) toch wel knap dat je dat een hele race vol houdt en dan nog p2 haalt.

Ik kan me nog heel goed de race van Jos Verstappen herinneren, die geweldig ging (weet niet meer welk jaar) maar uiteindelijk door vermoeidheid volgens mij te vroeg op het gas trapte en er uit vloog daar waar het niet nodig was. Volgens mij in Brazilië. Hij had ook al vaker gezegd dat hij na een race in Brazilië zijn hoofd niet meer recht kon houden. Er werd toen wel wat gezegd over zijn conditie en dat hij niet getrained had, maar dat vind je op internet niet meer terug.
Ondanks bijv. Schumacher die altijd "fris en fruitig" leek uit te stappen is zo'n race echt wel een enorme inspanning.
Dus ja dan mag je rustig zeggen "hulde aan Russel".

Ps van reclame en uitval geen last gehad bij F1pro😜
Dat bedoel ik, de mensen kunnen beter een F1 Pro abo nemen. :)

Ik heb nog steeds een viaplay abbo met gratis f1tv pro er bij.
Erg handig! :)

Overigens gaat viaplay de abbo's weer veranderen. Het gaat goedkoper worden met minder content...maar ja, ik kijk toch alleen maar F1.

Met minder content bedoelen ze dan minder F1 en meer reclame? ;)

Ja dat denk ik ook @Tech, wat mij betreft kan Viaplee letterlijk door de plee.

Gezien - spannend tot het einde.
Russell
Verstappen
Norris
Piastri.

Ps gezien de aflopende reakties (alleen door 2 personen) stop ik met het verslaggeving

Misschien nog een vacature bij Viaplee Matrix

Komende races wordt wel leuk verwacht ik tussen Norris en Piastri ik verwacht dat de papajarulez overboord gaan
:unsure:

Nou... persoonlijk vond ik het niet echt een spannende race, het bleef een beetje statisch vooraan, alleen het pitstop moment was natuurlijk wel interessant.
Ondanks rode banden lukte het Max helaas niet om Russel voorbij te steken in het begin en in de eerste stint kon hij ook niet voldoende in de buurt komen. Tegen dat we in de buurt van de pitstops kwamen was het natuurlijk wel iets spannender om te zien of hij met die banden lang genoeg door kon. Maar verder gebeurde er niet echt iets.

Pas vanaf ronde 48 tot het einde was het echt spannend want toen zat Norris dichtbij genoeg en moest hij deze nog tot en met ronde 62 achter zich houden. Dat werd nog wat spannender toen er wat verkeer kwam. En 1x lukte het Norris om er half naast te komen, maar hij kwam er niet voorbij.
Dat is dan weer Norris, die heeft toch niet de durf die Max heeft op zo'n moment om er echt langs te gaan met een snellere auto. En Piastri lukte het ook bij lange niet om in de buurt van Norris te komen.

Wat ik me wel afvraag is waarom Norris mocht blijven door rijden met die front wing endplate die er scheef op stond. Hij kreeg geen meatball en anderen heb ik die in het verleden wel voor zoiets zien krijgen. Of zouden ze gezien hebben dat hij er toch nog stevig genoeg op zat en om die reden mee mocht blijven doorrijden?

@Guardian Dat vermoeden heb ik ook want Piastri was bepaald niet happy met wat er gebeurde. Dat soort regeltjes of afspraken zoals ze het nu deden is ook niet vol te houden.
Voor Max natuurlijk alleen maar handig. Maar als McLaren er niets aan doet zie ik het nog aan komen dat die twee elkaar er nog een keer af ketsen, dat gebeurde nu al bijna met die inhaalactie van Norris.

Er is iemand die onder het artikel commentaar gaf en dat luidde dat er na een paar wedstrijden de mogelijkheid bestaat dat het weer achter een betaalmuur gaat komen.
Dat is namelijk al eerder gebeurd.
...niet dat dit een groot probleem is trouwens. ;)

Nee klopt, maar het is inderdaad goed nieuws, niet voor Viaplee natuurlijk, maar ja boeien.

Viaplay heeft zichzelf een beetje uit de markt geprezen. Bij F1TV kun je voor 143 euro per jaar met 6 personen tegelijk kijken.
Tja, dan is het per jaar pp iets van 24 euro.
Met Viaplay kun je maar met twee personen tegelijk kijken en betaal je 240 euro per jaar, dus pp 120 euro.
..ok, dan heb je tenminste nog films en series er bij die je nooit ziet. ..en darts, en championleek enz..
Viaplay zou eigenlijk hetzelfde moeten doen.
Enkel een F1 abbo aanbieden voor 200 euro per jaar en dan met 4 personen tegelijk kijken met alles er op en er aan, eventueel met darts en voetbal.
IPTV via illegale kanalen wordt dan wel heel erg aantrekkelijk en de strijd tegen piraterij valt niet te winnen, zoals we weten van de afgelopen 45 jaar.

Maar goed, iets met hardleers, overmoedig en bovendien achterlijk.

Enkel een F1 abbo aanbieden voor 200 euro per jaar en dan met 4 personen tegelijk kijken met alles er op en er aan, eventueel met darts en voetbal.
Psssst, stop daar eens mee, breng ze nou niet op goede ideeën, zal blij zijn als we straks van die knakkers af zijn. Btw ik kijk nog steeds naar de F1 via de firestick op SRF play. Commentaar erbij van vriend Olav, klopt niet altijd met het beeld op tv, but who cares, is tenminste wel gratis, leven is al duur genoeg.

Ja het is een hardleerse vicieuze circel waar de muziekindustrie in het verleden ook van heeft moeten leren. Schijnbaar moeten ze bij films en sport per sé het wiel opnieuw uitvinden.
Ze maken het duurder omdat er steeds meer winst gemaakt moet worden. Dan stijgt de populariteit van illegale mogelijkheden. En dan gaan ze het weer duurder maken omdat ze minder leden krijgen vanwege de illegaliteit die dan stijgende is.
In plaats van hoe de muziekbranche het uiteindelijk gedaan heeft, goedkoper maken, tevreden zijn met wat minder winst maar dan wel meer klanten (en dus uiteindelijk meer winst) omdat illegaliteit minder interessant wordt.

Dat is de enige manier om IPTV fatsoenlijk te bestrijden, de prijzen weer betaalbaar maken voor iedereen. Dan krijg je ook veel meer klanten. En massa=kassa. Dus meer mensen met goedkoper tarief is uiteindelijk toch meer winst. En niet continue vanwege aandeelhouders het onderste uit de kan willen hebben.

• Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Psssst, stop daar eens mee, breng ze nou niet op goede ideeën, zal blij zijn als we straks van die knakkers af zijn.
Viaplay is de grootste Scandinavische tv provider die er is en vergelijkbaar met KPN/UPC/Ziggo bij elkaar... een reus dus. Hooguit kijken we F1 via een andere provider, maar een terugtrekking zie ik niet zo snel gebeuren.

Max start vanaf de pitstraat, zo heb ik begrepen. Laten we hopen op een gigantische regenshow!

en vergelijkbaar met KPN/UPC/Ziggo bij elkaar... een reus dus.
Dat weet ik maar dat is aan de aandelenwaarde niet meer te zien. :ROFLMAO:
Nog even doorgaan zo en die hele grote is gereduceerd tot 0.

Ik denk overigens dat het sprankje hoop verloren is nu en zelfs in een grote regenshow dat het maximaal haalbare misschien een 10e plek is, heel erg hoopvol/positief bekeken 9. Maar dat schiet niet meer genoeg op. Kan echter in elk geval wel een leuke race worden om naar te kijken vanwege dat ie zeker zal gaan proberen in te halen overal. Vermits de auto dan nu wel een beetje wil.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan