Ja een klein beetje spannender. Het is nog een verre reis en bijna niet te doen. Als Norris in 3 races (waarvan 1 sprintrace) nog 2 punten weet uit te lopen is hij sowieso wereldkampioen.
Normaliter schrijf ik altijd wel een stukje maar deze keer had ik dat even nog laten liggen om enkele redenen. Een van de redenen was dat ik zelf een deel van de race geslapen heb en tevens omdat mensen misschien nog geen uitslag wilden weten en eerst de herhaling zien. Want niet iedereen gaat er voor opstaan tussen 05.00 en 07.00.
Maar afgelopen weekend maakt het wel weer wat leuker voor de komende races.
Het was al geen goed begin voor Norris. Die probeerde wat al te agressief de eerste bocht te verdedigen, volgens mij raakte hij Verstappen zelfs heel even, die daarop zeer kundig reageerde.
Echter door deze iets te overdreven actie haalde Norris net de bocht niet, met als gevolg dat zowel Verstappen alsook Russel hem voorbij konden steken.
En dat heeft hij de rest van de race niet meer goed kunnen maken.
De start heb ik gezien, een deel van de race ook, helaas de pitstops gemist waaronder die van Max. Daarna weer een stukje gezien waarbij op viel dat Antonelli een enorm goede race reed. Daarna weer in slaap gevallen en werd net weer wakker toen ze met hun drieën op het podium stonden.
Echter wat bleek... schijnbaar was McLaren zo enorm bang voor Verstappen, dat ze de auto's iets te laag hadden afgesteld. Met als gevolg teveel grondplaat slijtage, deze werd te dun bevonden op zeker 2 plekken bij beide auto's en daardoor beide auto's gediskalificeerd.
Resultaat: een 3de plek voor Antonelli die een geweldige race gereden had en Verstappen haalde in 1 klap 25 punten in.
Daarmee staat Verstappen nu gelijk met Piastri met 366 punten maar de overgebleven 34 punten om gelijk te komen met Norris, laat staan er voorbij te gaan, is nog altijd een hele kleine kans.
Dan moet Norris het nog 2 echte races erg slecht doen en Verstappen heel goed. En hij mag dus ook in de sprintrace niet winnen of op andere wijze in een van deze 2,5 races (want sprintrace noem ik een halve race) uitlopen.
De kans dat Verstappen het nog gaat redden is dus nog altijd heel miniem, maar hij zal het zeker gaan proberen en hoe beter dat nog lukt, hoe zenuwachtiger ze bij McLaren worden en hoe meer kans dat daar fouten worden gemaakt.
Dus ondanks de minieme kans wordt het toch ietwat spannender.