Formule 1 2026

Wat mij het meest irriteerde was de positie wisselingen tussen Lecrec en Hamilton. De achterste slurpt zijn hele vermogen leeg om in te halen en vervolgens de volgende ronde andersom en dat herhaalt zich dan een keer of 8 . Is dit voor volksvermaak ,de indruk wekken dat het een spannende race was. Hoe ging dat vorige jaren, de achterste binnen 1 sec drs open en volgende ronde op .3 seconde om vervolgens met overmacht er voorbij en geeft het nakijken nooit meer stuivertje wissen.

Als zelfs O Mol dat een spannende race vindt, valt deze Mol per direct door de mand, net als het hysterische publiek.

Max houdt dit spelletje snel voor gezien. Dit jaar wordt het niks en straalt zijn ongenoegen net als meerdere coureurs dat uit. Alonso stopt gewoon als het hem teveel wordt. Einde F1 . Een echte fan betaald geen honderden euroos voor dit tafereel. O wee als publiek begint te dalen dan krijg je een kettingreaktie en daalt het erg snel, kaarten waren nu reeds verkocht ,

de positie wisselingen tussen Lecrec en Hamilton.
Dat schenen ze zelf nogal leuk gevonden te hebben als ik het zo lees. Maar pff... dat is toch geen racen meer.
Wat je zegt, dat is puur volksvermaak.

Van Mol vind ik het ook onbegrijpelijk dat hij dat interessanter vindt, ik heb die altijd gezien als een race liefhebber pur sang. Zei hij zelf ook altijd. Ik moet nog wat verdere uitspraken afwachten maar dit had ik in elk geval niet van hem verwacht.

Niet dat het mij om Max gaat. Maar als die regels niet aangepast gaan worden dan kun je er van uit gaan dat die in 2027 geen F1 meer doet. Hij heeft al vaker voorheen ook gezegd dat hij het blijft doen zolang hij het leuk vindt. En dat is nu absoluut niet meer het geval, en niet omdat de auto slecht is maar vanwege deze nieuwe regels en accugebeuren.
Dan verlies je al meteen de helft of meer van de Nederlandse fans. Daarnaast nog een echte pur sang race fans die deze stroomraces ook niet accepteren en zie de F1 er dan nog maar eens bovenop te krijgen.
Ben het helemaal met je eens.

Ik heb altijd gedacht dat de F1 iets met racen te maken had, dat was in de tijd van Schumacher en Häkkinen in elk geval wel het geval (en later ook wel hoor), daar werd tussendoor, buiten een bandenwissel, nog getankt, dat maakte het spannend wat betreft de tactiek en techniek maar eigenlijk is sinds er niet meer getankt wordt, de neerwaartse lijn ingezet en die is sneller onder het nulpunt uitgekomen dan ik had gedacht.

Het is wat ik al eerder gezegd heb, het is nu banden en accumanagement geworden, dat heeft niets meer met snelheid te maken en dat is wel wat een coureur graag doet, de randjes opzoeken wat betreft de grip en vermogen, nu moet je constant de accumeter in de gaten houden :( en het wordt nog gekker als er inderdaad een 'boost-zone' gaat komen, dan is in elk geval de transformatie tot MarioCart in elk geval wel compleet.

maar eigenlijk is sinds er niet meer getankt wordt, de neerwaartse lijn ingezet en die is sneller onder het nulpunt uitgekomen dan ik had gedacht.
Dat er niet meer getankt wordt was ook deels vanwege veiligheidsmaatregelen. Vanwege dat feit en het milieugebeuren wereldwijd, heb ik er wel nog begrip voor dat er deels wat accu is bij gekomen en iedereen dezelfde hoeveelheid milieuvriendelijke brandstof heeft. Banden management heeft wel met racen te maken, dat is altijd wel zo geweest dat je de banden niet moest opbranden.
Maar dat is het dan ook wel.

Ik had niet eens verwacht dat het zover zou komen als het nu is.:(
Een boost zone is FE, dus dan hoeven we niet eens meer F1 te rijden.

Hahaha ja jij denkt aan je aandelen. Maar een groot bedrijf wil nog niets zeggen. Aangezien de F1 weer gestart is zijn de aandelen weer gestegen, maar het is nog altijd slechts 13 eurocent per aandeel.
Mijn aandelen heb ik al een tijdje terug van de hand gedaan. Ik verwacht een behoorlijke daling vanwege wat bedrijfstegenvallers.
Ik koop deze wel weer op 8 cent :biggrin:

Als het zo door gaat krijg je ze misschien over een paar maanden nog wel voor 5 cent. :biggrin:

Of Max niet of wel meedoet maakt mij niet uit (persoonlijk denk ik ook dat hij dit geen 2 jaar gaat volhouden daarvoor heeft hij teveel plezier in andere raceklassen).

Wat ik erger vind is dat "mijn" sport gehaal naar zijn vaantjes is met al die accu's.
- Weg ermee
- Zoek alternatieve brandstof (met nadruk op brand).

Of schaf formule 1 af en ga over op ongelimiteerde Formule-E auto's.
Geen management, gewoon scheuren.

IEKS neee... Foei Dr.Z ik heb FE gekeken en is soms ook leuk maar het lijkt meer op gamen qua geluid.
Dat is echt het echte racen niet.

• Haha
Waarderingen: Dr.Z
Dat management van de accu's slaat in een autosport in elk geval helemaal nergens op.
Gewoon racen, dat is pas autosport!

Niemand vandaag iets te zeggen over de F1? Ik heb zelf niet gekeken omdat ik het de moeite niet echt meer waard vind maar ik vind het wel opmerkelijk dat kennelijk iedereen er net zo over denkt als ik ;)

De coureur stuurt de race wagen bepaald.
Dat was het wel volgens mij.

Ik dacht dat de focus dit jaar op de best presterende accu lag.....
Vroeger toen het nog om racen ging bepaalde de coureur inderdaad hoe de race verliep, tegenwoordig is dat de accu fabrikant.

Niemand vandaag iets te zeggen over de F1?
Ik had wel iets gezegd maar dat was niet op dit forum maar op een ander forum waar ze er net zoals hier over denken dat het geen racen meer is.
Daar schreef ik het volgende:
Ik heb niet eens meer de herhaling van de race gekeken. Normaliter doe ik dat nog wel eens als het om de vroege races midden in de nacht gaat (voor mij dus 07.00 uur), maar deze keer niet.
Ook deze keer hoorde ik al weer van stuivertje wisselen en zwaaien met inhalen omdat de accu toch weer leeg was, dat heeft echt niets meer met racen te maken.

Heel toevallig dat ik zojuist een stukje herhaling heb gezien, rondetijden en snelheid was er wel, maar om te beginnen al het geluid klonk een stuk minder (of lag aan mij) van de motoren.
Heb een 10 a 15 minuten gekeken en het weer af gezet. Geen idee of ik veel ga kijken dit jaar als het zo door gaat. Er zijn immers ook andere leuke dingen te doen op zondagen en dit is geen topklasse racen meer.

Ik heb wel gekeken en heb heerlijk genoten van een heerlijk ontbijt, broodjes rosbief 2 zacht gekookte eitjes glas karnemelk en kop koffie, heerlijk zo op de vroege ochtend, het waren iets te harde broodjes en moet oppassen dat ik mijn vullingen van de voortanden heel houdt. Als toegift ook nog een mini stol naar binnen gewerkt. Na deze ietwat uitgebreide lunch, nog even zitten nabuiken , dat was het zo'n beetje. Grote platte lamp uitgedaan en verder.

• Haha
Waarderingen: Tech
Ik heb tot nu toe nog helemaal niks gezien van de eerste 3 races.

En als ik jullie zo aanhoor zal ik ook niet veel kijken dit jaar, heb toch geen abbonement. :biggrin:

Ik heb af en toe gekeken en verder zal alles er wel over gezegd zijn.
Inhalen in de bochten en weer ingehaald worden op het rechte stuk omdat de accu leeg. is.
Voor de rest is het voor mij persoonlijk niet meer de moeite om te gaan kijken. Moto GP is zoveel spannender voor als ik toch naar racen wil gaan kijken.
Overigens heb ik wel een jaarlijks gedeelde Viaplay/f1tv abbo maar deze ga ik na dit jaar waarschijnlijk niet meer verlengen.
Ik heb het wel gezien en F1, liever gezegd FH1 is weer beland in het tijdperk voor DRS toen het hoofdzakelijk treintje rijden was.
Waarom FH1? Formule Hybride 1. :biggrin:

• Leuk
Waarderingen: Tech

Paashaas Hosting FunPaasei

Terug
Bovenaan Onderaan