Formule 1 2026

De eerste voorzichtige verbeteringen zijn inderdaad zichtbaar.
Uit remmen is weer mogelijk (tenminste startnummer 3 deed het wel).
Maar het is nog steeds net niets

Heeft niemand iets op te merken aan de race van afgelopen weekend?
Miami is op zich een redelijk leuk circuit met de nodige Amerikaanse onzin eromheen....
Ik heb niet eens gekeken deze keer alhoewel het wel had gekund, maar ik was aan het gamen.
Smaken verschillen, ik vind die Amerikaanse onzin er om heen niks. Ben ook niet echt gecharmeerd van die circuits alhoewel Miami misschien nog wel wat leuker is.
De planning is om volgende race eens te gaan kijken. Was wel benieuwd naar de reacties op de wijziging in de regels of het nu ook wel weer meer op F1 zou lijken. En wat ik er van zie en lees is het wel een verbetering maar nog niet wat het zijn moet.
Wat dat betreft is 2030 voor een fatsoenlijke race gewoon veel te laat.
Van de andere kant..... de vraag is of Viaplay het dan betalen kan in 2029 om het nog eens zo lang bij zich te houden of wie er dan met de rechten gaat lopen.
En of Max dan nog wel van de partij zal zijn zal voor de nodige NL kijkers ook belangrijk zijn om wel of niet een abo te nemen.

Een beetje late reactie.
Heb de race gezien. Ik vond het geweldig hoe Max tot het uiterste ging na de 360 graden draai.
Maar qua racegenot. Nog steeds heel duidelijk Jo Jo effect. En dat moet eruit. Met DRS was dat ook zo maar hielden beide het maximale vermogen en dat mis ik.
Wel noemenswaardig dat die Russell weer op het einde het passeren van Max aanhanging maakte. Wat een ziekelijke actie om Max proberen te piepelen.

Chapeau voor die jonge Italiaan die de derde keer wint in zijn Mercedes.en ruim de leiding heeft of dat zo blijft?? Dat vindt Russell niet leuk.

En nu op naar de volgende race. Mad Max moet niet teveel achterop komen hij heeft nu een stabielere mobiel nog een beetje extra power uit die Ford motor en draaien.

Wel noemenswaardig dat die Russell weer op het einde het passeren van Max aanhanging maakte. Wat een ziekelijke actie om Max proberen te piepelen.
Denk je nou werkelijk dat die zak hooi op eigen kracht kan winnen?
Ik vind het super dat hij weggereden wordt door een 'rookie'

Ik kijk momenteel de 24U op de Nürburgring waar Max Verstappen in de eerste uren reed.. Man man, zoveel spannender dan F1 !!

...dit is trouwens via Utroep te zien..

Laatst bewerkt:

Idd veel meer spektakel. Minimaal verschil. Max op P1 gevolgd door P2 op ca 4.5 sec 08:55 en dat naruim 18 u racen, nu is Max net weer ingestapt, en het gaat regenen

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Dr.Z
Ik heb ook al even zitten kijken.
Er wordt echt geracet.

Ik heb het afgelopen uur zitten genieten! Dat heb ik lang niet meer gehad bij een race.
Die GT3 auto'tjes gaan ook 320+ kmpu

Het laatste uur heb ik niet gered. Ik keek via viaplay met ene Kees Koning als commentator, wat een monotone stem heeft die en zonder enige gevoel van de situatie. Het duurde niet lang of 💤💤💤 nadat Redbull klaar was.

Helaas een deceptie voor het team van Verstappen, maar wat een geweldige race heeft hij gereden! De highlights zijn op youtube nog wel ergens te vinden en de moeite waard om te bekijken.

Ik heb het afgelopen uur zitten genieten! Dat heb ik lang niet meer gehad bij een race.
Die GT3 auto'tjes gaan ook 320+ kmpu
Ik het hetzelfde, wat een racerij.
Niets met blauwe vlaggen zoek je weg erlangs maar.

Het laatste uur heb ik niet gered. Ik keek via viaplay met ene Kees Koning als commentator, wat een monotone stem heeft die en zonder enige gevoel van de situatie.
Haha ik had het engelse commentaar van de livestream van de Nürburgring werkelijk geen klagen interviews met rijders en teameigenaren er tussendoor. Prima commentaar

Het gaat schijnbaar wel heel erg slecht met Viaplay, zie de Nieuws in Info sectie.

Voor het eerst ooit worden klaarblijkelijk nu providers gemaand om tijdens de F1 de doorgifte van RTL te blokkeren.

Nou laat die lol maar achterwege, plezier was voor mij alweer snel voorbij. Monaco is al een saaie race van zichzelf waar ik niet al te graag naar kijk,. Maar oke met Max op 2 zou er misschien hier of daar nog wel iets spannends kunnen gebeuren.
Formatieronde ging goed maar bij de start kwam Max niet van de plaats en daarna slecht, auto bleek stuk. Bleef over een altijd saaie race, dus heb het weer uit gezet en ben aan de pc gaan zitten.
Was het een andere race geweest had ik hem waarschijnlijk zonder Max wel gewoon af gekeken, maar Monaco.... naaahh...:)
Anyway, een 2de startplek is wel weer een goed teken voor de toekomst.

Ik word niet goed van dat gezeik van de Russel, nu loopt hij weer te zeiken dat de afstand tussen de auto's tijdens een safetycar situatie te groot is.
Ik zou zeggen, Sjors, focus je op dingen die je wel moet doen in plaats van anderen de dupe te laten worden van jouw gelul.......
Verder heb ik het midden van de race gemist, het werd me te saai.

Ik dacht eindelijk een keer een race te kijken, maar na de belabberde start was ik er al klaar mee.
Tv uitgezet en verder gegaan in mij tuin.

Wat een sh1tzooi dat F1 !! Hoezo straffen voor te snel rijden, een millimeter over een lijntje rijden en meer van dat geneuzel??
Waar zijn die lui mee bezig? "zoveel mogelijk straffen uitdelen en boetes om de zakken te vullen?"
De helft van de coureurs hadden uitroeptekens achter hun naam staan in alle denkbare kleuren.

F1 is klaar, stuk en niet meer waardig om naar te kijken. Opdoeken en F1 karts oprichten of zo.

Het slaat ook nergens op, sinds de amerikanen zich ermee bemoeien is het bergafwaarts gegaan met die F1, iets waar je gif op kon innemen, als amerika zich ermee gaat bemoeien gaat het alleen om de pegels.

• Like
Waarderingen: Dr.Z
Hoezo straffen voor te snel rijden, een millimeter over een lijntje rijden en meer van dat geneuzel??
Ligt er aan waar. Straffen voor te snel rijden in de pitlane is al vele jaren, zeker in Monaco. Ook het over een lijn rijden bij het verlaten van de pitstraat is op bepaalde circuits al vele jaren een reden tot straf. En in een smal stratencircuit zoals Monaco zal dat ook wel zijn, niet op gelet eerlijk gezegd.

Waar gaat het precies over? Want ik heb niet gekeken en dit soort straffen klinkt me niet bepaald als zijnde nieuw in de oren.

Hosting Fun

Terug
Naar boven Naar onder