Forum even weg?

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Waardering
778
Punten
113
Leeftijd
57
Software crash of een verplichte afkickperiode voor de FunDuck verslaafden?

Het forum was idd even weg @Dr.Z.
Ik had dit gisterenmorgen al gezien, maar ik lag lekker
in mijn jaccuzie. :D

Mag het forum ook eens een keertje een rustdag hebben? :biggrin2:
Gelukkig heeft @Black Tiger het probleem weer opgelost :giggle:

@Peer dat kwam omdat ik gisterenavond nog eens keek of het forum het weer deed. En @Black Tiger uit zijn welverdiende rust gehaald heb. :LOL:

• Like
Waarderingen: Peer
verplichte afkickperiode
Dat dus. :biggrin: :biggrin:

Nee het probleem was een technisch verhaaltje. Enkele dagen geleden heb ik de php versies op de server gewijzigd heb en er nog een tijdelijk weer teruggezet, maar door volgorde wisseling die daardoor ontstond, werkte Fun opeens op een andere PHP versie. Op zich geen probleem.
Ware het niet dat de forum cronjob die op de server draait, naar een specifieke php versie verwijst omdat dit de enige manier was om nog enkele commandline opties toe te voegen.
Die cron liep dus wel, maar werkte op zich niet voor het forum op die manier. Met als resultaat dat een tabel voor mensen die inloggen vol liep en mensen daardoor dus niet meer konden inloggen of bezoeken.
Daar kreeg ik geen bericht van omdat de cronjob feitelijk gewoon nog liep. Wel jammer dat ik van de forumsoftware zelf geen bericht kreeg dat de cronjobs niet werkten.

En dat dus net op een dag dat ik zelf eens een dagje Fun vrij genomen had en toevallig hoogst zeldenerwijze de hele dag niet op het forum gekeken had want normaliter kijk ik echt elke dag als is het maar even.

Gelukkig kreeg ik een Whatsapp van freggel1 en het was met een mysql herstart weer opgelost (tabel cache leeg). Daarna oorzaak onderzocht en zag al gelijk wat er mis was. En toen gelijk het forum naar nog een nieuwere PHP versie gezet en cron aangepast en toen was het euvel weer voorbij.

Nadien kreeg ik ook een berichtje van Peer, maar gelukkig was het toen al gefixed of was ik er toen net mee bezig.

Ohja LoL ik zie het... die moet ik altijd handmatig toevoegen en weer weghalen.
Dus niet weer pasen, maar nog steeds. Ik hou wel van die feestdagen. :D
Bij deze ook weer gefixed, thanks!👍

Dat php gedoe heb ik ook ervaren op een locale website ter lering en experimenteel.
Ik ging van 8.2 naar 8.5 en de gehele site was in protest gegaan!
Ook niet meer aan de praat kunnen krijgen, tot ik de server herstartte.
Ok, het werkt met een vage template en ik kan niet meer inloggen 😁
Backup? Natuurlijk niet!😂

Ja zo'n grote sprongen kan de software vaak niet aan, maar dat speelde hier niet. Hier was het gewoon de cronjob die naar de foute php verwees.
Overigens moet ik toch binnenkort het forum eens vet gaan upgraden want we lopen nu achter met PHP.

Backup? Natuurlijk niet!😂
Whahaha nee zeker niet. :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Overigens moet ik toch binnenkort het forum eens vet gaan upgraden want we lopen nu achter met PHP.
Zolang de benodigde PHP versie beschikbaar blijft op de server is er niets aan de hand 😉

Dat weet ik, Fun draait als enige nog op php 8.1 maar ik wil die van de server af hebben, dus dan wordt het eens tijd. :)

• Like
Waarderingen: Peer
Lijkt goed te draaien de nieuwste forum soft op php 8.3, misschien binnenkort eens 8.4 proberen.

Hosting Fun

Terug
Naar boven Naar onder