fouten boek xp

D

dalton

hoi
in mijn fouten boek van xp proff
staat steeds dezelfde fout ik zal het hier neer plakken
wie weet wat het betekend???

De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode.

ik merk zelf niks aan mijn pc maar dit staat er elke dag
al 6 weken
gr dalton

Hmmz... heb je soms iets van routersoftware of een stukje serversoftware op je pc draaien? Hij wil namelijk aan NAT gaan doen en dat schijnt niet te lukken om een of andere oorzaak.

Het zou misschien ook kunnen afkomen van de windows firewall.

NAT heb je normaal op een pc niet nodig tenzij deze pc zelf de NAT doet voor interne ip's naar externe ip's, zoiets zou je misschien ook wel voor Internet Connection Sharing (ICS van windows) kunnen instellen.

Dus bij dat soort software zou het wel ergens terug moeten zijn te vinden of bij een of andere service.
Het zou ook een trojan kunnen zijn die een stukje server- of routingsoftware draait.

@bt
klopt ik sta in verbinding met een buiten huis ip adres
ik wis niet dat dit nat was
die verbinding is goed en nu ik nadenk is die melding net zo lang als ik mijn dreambox heb
weet jij waar ik dat bij windows sharing kan instellen
ik ben dit wel eens tegen gekomen ik weet niet meer waar. dit verrast mij ook eigelijk ook
gr dalton

Ik kan me dan zo voorstellen dat de Dream dat wilt, en dat windhoos zegt: "euh......."

:biggrin:

G

Nee helaas Dalton, ik vind de ICS van windows een enorme prul (en ik ben lang niet de enige) en gebruik die troep niet.
Voor het delen van internet verbindingen gebruik ik een router of indien het softwarematig moet, een programma als Winroute Lite of Sybase.

NAT doet de netwerkvertaling van intern ip adres naar het op internet bekend zijnde externe ip adres.
Normaliter moet windows zich daar dus al helemaal niet mee bezig houden.
Dus ergens blijf ik het toch nog een beetje strange vinden dat die melding komt of het zou inderdaad van ICS moeten komen.

Indien het probleem ontstaan is sinds je dreambox erbij hangt is het inderdaad goed mogelijk dat die ook probeert naar buiten te komen maar dat ICS dat even niet geheel begrijpt.

Misschien dat er iemand anders nog wat meer weet van ICS en waar je dit soort instellingen kunt doen of wijzigen.

Originally posted by Black Tiger
Voor het delen van internet verbindingen gebruik ik een router of indien het softwarematig moet, een programma als Winroute Lite of Sybase.
En ik maar denken dat je Linux pc aan het routeren is... :confused:

Ja dat doet ie ook Kerstkonijn, maar het zijn voorbeelden daarom staat er ook "of als het softwarematig moet gebruik ik...." etc.

In het verleden heb ik echter wel gewerkt met bijv. Winroute Lite, Sybase ook eens geprobeerd en elders een router er tussen geduwd. Het "ik gebruik" moet je interpreteren als "als ik 't nu ergens ga doen dan voor iemand doe ik het op die manier", afhankelijk va diens keuze natuurlijk.

Hier draait alles via de linuxbak inderdaad, ook de routing en firewalling, zou hier thuis niet meer anders willen.:)

Aaaaah, heerlijk. Ik wou het nog graag een keertje horen. Dank je, BT! :biggrin:

ik hoor net dat ik mijn netwerk kaart
ongedaan moet maken onder apparaat beheer
dan de pc weer opstarten dan vind hij hem weer
ik heb daar gekeken daar staat netwerk adapters
REATEKRIL 81339 family pc1 FAST ETHER NET.NIC
EN
VIA VT6102 RHINE 11 FAST ETHER NET adapter
dus staan er 2??
kan ik zonder problemen een of die twee ongedaan maken met de r.muis???
en dat hij met opstarten de pc het zaakje weer goed zet??
niet dat ik dan geen internet meer heb
ik werk hier met een router daar zit de pc en de dreambox op
alles werkt goed ik heb het idee dat mijn router niet goed in zijn vel zit nu vandaar die melding in het foutenboek
als ik @BT was geweest had ik dit al uitgetest
graag jullie advies
gr dalton

Knikker de nic die je niet gebruikt er gewoon uit.

Fouten van een router horen niet in je xpboek thuis. Maar met de 'vrienden' in Redmond weet je het nooit.

Vreemde foutmelding Jan

Lijkt erop dat je router niet lekker staat Jan

Je zou in Xp is je netwerk kaart kunnen verwijderen via apparaat beheer en dan de machine laten herstarten

Na de herstart zal die je netwerk kaart opnieuw configureren en dan kijken of die foutmelding weg is.

dit kreeg ik binnen om te doen
@kerstkonijn bedoel je met nic de eerste de reatek???
gr dalton

als ik de nic uitzet heb ik geen internet meer
ik heb nu de via vt6102 uitgezet weet niet waar hij voor is???
ga kijken wat het gaat doen lol
gr dalton

Misschien is die via een interne netwerkkaart op het moederbord zelf?

Heb je soms ook last van wegvallende leases of internetverbinding?
Maar chello is kabel he... dit las ik op een forum.

Het ligt niet aan telenet... En ook niet aan uw modem.

Het ligt gewoon aan de tv-kabel die binnekomt.

Ik ga het simpelkes proberen uitleggen zodat iedereen wa snapt:

De telenet-modem heeft een veiligheidsmodus. Als die overbelast wordt..dan slaat die uit (dus de internetverbinding valt weg).
Als die overbelasting (van buiten uit) terug op een normaal niveau is..dan zal de modem terug een IP opvragen en kun je terug surfen.

Wat kan jij er aan doen? Niets... Wat kan telenet er aan doen..ook niets.. Als je de helpdesk van telenet gaat bellen en ze zenden een repareur..dan zal die es de waarden meten van de binnekomende en buitenkomende signalen.. En ja.. dan zal hij zeggen: ik ga een afspraak maken met Electrabel. Die zullen da wel komen flikken.

En verder in het forum nog iemand die vertelde dat het aan het telenet modem lag.
Het zou dus best kunnen zijn dat als die verbindingen wegvallen, je modem dan een kuur krijgt en windows een foutmelding afgeeft.

hoi
ik weet genoeg om het nu uit te zoeken
met jullie info is mij wat duidelijk geworden van wat of hoe
er is geen paniek in de tent want alles werkt goed
ik bedank jullie voor het mee denken
gr dalton

hoi
netwerk kaart ongedaan gemaakt
pc weer opstarten hij ziet weer de kaarten
verbinding is nu wel goed het foutenboek geeft die melding
niet meer
gr dalton

Geweldig! Mooi dat het opgelost is en bedankt voor het plaatsen van de oplossing!:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan