Gebruikers ervaring topfield TF7700HSCI

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van de topfield TF7700HSCI ontvanger.

Aangesloten op een LCD-TV (52") via HDMI en een Wavefrontier met 13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E via een spaun SAR411.

De ervaringen tot nu toe zijn erg positief. Het beeld is in HD echt prachtig, in SD is het zeker goed te noemen in vergelijking met een standaard SD ontvanger.

Omdat deze ontvanger ook PVR is voorbereid kan er met een extrerne USB HDD worden opgenomen. Deze functionaliteit nog niet getest....

De afstandsbediening is echter een ramp, een "goedkoop plastic" flut ding die ook nog eens slecht reageerd als je niet recht voor de ontvanger staat. Erg jammer.

Wat wel weer posifief is is het display welke de stations naam weergeeft op een blauw display.

Het instellen gaat erg eenvoudig en is niet of nauwelijks anders dan mijn vorige ontvanger de TF5000CI.

Voor Canaaldigitaal heb ik de ontvanger voorzien van een powercam. Met deze combinatie laat de ontvanger zich vlot van kanaal naar kanaal schakelen, ook voor de gecodeerde zenders en HD-uitzendingen.

De DiseqC Switch laat zich middels Diseqc 1.0 eenvoudig omschakelen. Waarbij ook de conficuratie een fluitje van een cent is.

Middels een serieele (RS232) poort kan de ontvanger aan de computer worden gekoppeld om de zenders te ordenen en favoriet-lijsten aan te maken. De mogelijkheden zijn weliswaar niet erg uitgebreid, maar werken naar behoren.

Mijn inziens een ontvanger welke uitstekend geschikt is voor degene die gewoon TV wil kijken in uitstekende kwalititeit. Voor het echte hobby werk is waarschijnlijk een Linux ontvanger meer geschikt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan