Geen beeld op 7025

E

Enrico

Ik heb sinds kort een schotel met dreambox 7025 aangeschaft ivm verhuizing naar Italië. Gisteren de schotel neergezet, kabel getrokken naar de dreambox en na een paar uurtjes had ik de Astra op 19,2 gevonden. (uitgelijnd met BVN) En krijg alle zenders binnen!

Smartcard van Canal Digitaal in de dreambox gedaan en vervolgens geregistreerd (uiteraard op een adres in NL). Helaas geen beeld, muv BVN dan. Ik kan wel teletekst bekijken?!

Vandaag een heractivering op de site van CD gedaan, maar nog steeds geen beeld. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen. Ik heb al op verschillende forums gekeken maar zie geen heldere uitleg.

Bij voorbaat dank!

Welkom op Satellite Fun Enrico.

Ik ga er van uit dat je inderdaad op Astra 19,2 zit want BVN is ook op Hotbird aanwezig, maarja als je de Nederlandse teletekst ook krijgt dan moet je wel goed zitten.

De eerste vraag om te stellen is eigenlijk welke firmware je in de ontvanger hebt zitten. Want bij mijn weten werkt de Nederlandse Canal Digitaal kaart niet in de interne kaartlezer van de Dreambox werkt. Daarvoor is dus alternatieve firmware nodig of je moet in de originele firmware een CI module gebruiken.

Ah, bedankt voor je reactie...

Daar gaan we dan, ik zit echt op de Astra 19,2 dat heb ik gecheckt! Ik heb geen idee wat de firmware is die in de ontvanger zit, hij is net nieuw uit de doos. Sorry, ik ben een leek op het gebied van satelliet, ontvangers, etc. Maar wil graag leren! Waar kan ik de firmware van de Dreambox vinden?

De firmware of software voor de Dreambox kun je op vele plaatsen op internet vinden. Een veel gebruikte firmware is die van Gemini, maar omdat die laatst iets geflikt hebben waar ze eindklanten mee pakten i.p.v. een fabrikant die clones maakte, supporten wij deze niet meer in onze download sectie.

In die download sectie (klik rechts boven naast het forum op Downloads bij de site navigatie, staat wel nog een Nabilo versie.

Hoe je deze op je Dreambox kunt installeren staat in onze handleidingen sectie (klik) met tekeningen erbij uitgelegd.

Wil je liever de Dreambox voorlopig origineel houden, dan zul je over dienen te gaan tot aanschaf van een Common Interface module, ook wel CI module genoemd.

Niet alle modules ondersteunen ook de nieuwe Seca V3 Canal Digitaal kaart. Voor deze kaart kun je het best de officiele Mediaguard CI module nemen.

Met andere firmware zou je echter via het menu van die software ook een zogenaamde emu kunnen downloaden. CCcam 2.1.1 werkt prima op de Dreambox en in dat geval zou je gebruik kunnen maken van de interne kaartlezers van de ontvanger.

Black Tiger,

Het gaat toch wat boven mijn pet dit allemaal, na downloaden van de Nabilo versie geprobeerd deze in de dreambox te krijgen, via de handleiding. Echter ben gestrand bij het genereren van een IP-adres (krijg volgens mij het standaard IP adres van de dreambox te zien) en krijg gewoon geen toegang tot de dreambox via de PC (ben ook net overgegaan op een Mac wat ook nog een beetje onwennig is) Ga toch maar een CI module kopen, hoop dat Mediaguard CI module in Italië (Sardinië) te krijgen is...

In ieder geval bedankt voor je tips en ik laat nog wel even weten of het allemaal gelukt is!

Enrico

Echter ben gestrand bij het genereren van een IP-adres (krijg volgens mij het standaard IP adres van de dreambox te zien)
Klopt, en dat moet je dan in je browser in typen, dan zou je een scherm te zien moeten krijgen zoals afgebeeld in de handleidingen sectie.

Je zou het ook kunnen proberen met een seriele nullmodemkabel en DreamUp. En volgens mij werkt Gemini op de 7025 ook wat stabieler.

Wel goed opletten ook dat je een 7025 versie neemt en geen 7020 versie.

En anders hoop ik ook dat die mediaguard module te krijgen is in Italie.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan