geen geluid meer op mijn dreambox 500 hd

H

hakinne

even een voor vraag met een groot probleem

wij hebben al jaren dreambox de laatste tijd de dreambox 7000 maar sins een jaar hebben we de dreambox 500 hd nu het probleem
we hebben geen geluid meer op de dreambox ,we hebben alles geprobeerd we hebben een dvd speler aan de tv gedaan en we hebben wel geluid ligt dus niet aan de tv ,we hebben een ander hdmi kabel geprobeerd nog steeds geen geluid .hierop heb ik diegene die mij de dreambox geleverd had opgebeld ,maar die heeft hem aan 7 andere tv,s gehangen en daar geeft hij op alle tv,s geluid .
rara hoe kan dat ik weet het niet meer.
 
Je hebt het gehad over geluid en een HDMI aansluiting.
Ben je er zeker van dat de leverancier 'm ook alleen via HDMI heeft aangesloten (dus heb je dat gezien) ?
Ik ken die box niet maar weet wel dat je bij zulke boxen vaak een keuze moet maken tussen audio via HDMI of via analoog, dus bijvoorbeeld een scart plug.
Verder kun je via HDMI meestal ook verschillende soorten audio signaal zenden.
Tijd dus om eens je HDMI en audio instellingen te controleren.

En natuurlijk kan je kabel ook kapot.
Is die ook in een andere installatie getest ?
 
ja hij heeft hem ook via een hdmi kabel aangesloten,maar het gekke is dat hij het op een andere tv wel doet en op de mijne niet ,maar sluit ik de hdmi kabel op bijv.de x box of de dvd speler aan dan doet de tv het wel en heb ik gewoon geluid .
verder hebben we er 3 hdmi kabels aan gehad en geen van de 3 werkt
 
heb je al eens via het audio menu met AC3 downmix "gespeeld"
overigens welke image gebruik je en is het een originele dreambox?
 
nu gaat het me al te ver het is een orginele dreambox en het spulletje is bij mij geinstalleerd en meer verstand heb ik er eigenlijk niet van dus wat voor image ik er in heb geen idee (hoe kan ik dat zien)diegene wie het geinstalleerd heeft weet het ook niet meer vandaar dat ik me hier eens gemeld heb wie weet heeft iemand dit probleem al eens gehad
 
Even kijken of ik het begrijp, je hebt een db500hd aangesloten op een TV via een HDMI kabel. Dan heb je wel beeld en geen geluid.
DB500HD werkt wel op een andere TV, is dat met dezelfde HDMI kabel???
Als je de DB500HD aansluit via de X-Box, die ook met een HDMI aan de TV zit werkt het ook.

Mijn vraag is dan, hoeveel HDMI ingangen heb je, heb je al eens geprobeerd om de HDMI kabel van de DB500HD aan te sluiten op een andere HDMI ingang. Dan kun je de HDMI ingangen testen van je TV.
Probeer dan ook of de X-Box geluid geeft als die op de ingang aansluit waar eerst de DB500HD op aangesloten was.

Ik denk dat een HDMI ingang niet lekker werkt.
 
Niet helemaal, bert50.

Hij zegt dat de 500HD een probleem heeft, hij heeft de kabel en tv ook aangesloten op een xbox en ook op een dvd speler en dan wel geluid.
Zo lees ik het.
Hij heeft niet de 500HD op een xbox aangesloten om die xbox dan weer op de tv aan te sluiten.
Ik vraag me ook af of die xbox wel een HDMI ingang heeft.

Zowel in de tv als in de 500HD zal moeten worden nagegaan of de audio over de HDMI kabel wel hetzelfde is ingesteld, anders zal het niet werken.
Andere tips kunnen er via een forum ook niet gegeven worden; de gebruiker zal zelf de handelingen moeten uitvoeren.
Als ie daar niet ik kan slagen, is de beperking van een forum wel zo'n beetje bereikt.
 
inderdaad ik heb de 500hd op een andere tv aangesloten en dan heb ik geen probleem gewoon beeld en geluid ,maar sluit ik hem aan op de tv in de woonkamer heb ik wel beeld en geen geluid ,sluit ik op deze tv de x box of een dvd speler aan op dezelfe hdmi uitgang heb ik gewoon beeld en geluid (ja de dvd en de x box hebben een hdmi uitgang)inderdaad zal ik de handelingen zelf moeten doen maar zou wel graag willen weten wat ,als het instellingen zijn dan kan ik daar naar kijken maar zoals ik hierboven al schrijf afzonderlijk van elkaar doen ze het wel en het heeft het een jaar lang zonder problemen gedaan ik hed dus ook geen instellingen veranderd
 
Het model van je ontvanger is bekend, maar omdat daarvoor veel verschillende softwares zijn, is niet te zeggen hoe je bij de audio instellingen terecht kunt komen.
Het is dus noodzakelijk dat je vertelt welke software er in zit.
Zoek eens naar menu items in je box zoals "info" of "help".
Vermoedelijk zie je dan wel wat meer informatie.
Bovendien heeft vrijwel elke software een specifiek opstartscherm waarin de naam van de makers is verwerkt.

Dan nog de tv.
Daar zou ook een deel van de oorzaak kunnen zitten.
Dus welke tv is dat (merk en type) ?

Wellicht dat iemand je aan de hand van die informatie verder kan helpen.
 
je hebt een originele dreambox, niet zijnde een dm800hd, dus dan heb je een AB waar links (meestal net boven de gekleurde toetsen (rood)) een audio knop zit. Druk daar eens op.

Echter je hebt beeld ?n geluid als je de dm500hd aansluit op andere dingen als de tv in je woonkamer. Dan ligt het voor de hand dat het een instelling op je woonkamer tv is. Loop via het menu alle instellingen van je woonkamer tv eens door en speciale aandacht voor de geluidsinstellingen.

Zoals MAS3 al aangaf, geef wat meer informatie over je apparatuur (model, type, image dreambox, etc)
 
Gelezen op een ander forum :

conflict Sony BraviaSync Eminent 7080
excact hetzelfde probleem met mijn Samsung UE40B8000 en mijn digitale Onkyo versterker.
Als je googled op HDMI pin 13 zie je dat mensen "all over the world" problemen hebben met sommige fabriekanten en "hun" CEC versie, in combinatie met andere apparatuur.

Misschien hetzelfde probleem ? merk tv is nog niet genoemd hier .

Heb destijds voor topic starter de kabel aangepast .

N.B. wel leuk dat D-box tegenwoordig voor Dreambox staat , hoe snel gaat de tijd .
Nokia Rulez is verleden tijd .
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan