Geen teletekst meer .En motor zegt dat hij naar 19,2 draait.

Q

quincy

Hallo allemaal IK ben quincy en heb 2 vragen hopenlijk kunnen jullie die beantwoorden. Ik ben een week of 4 terug bijna al mijn c line kwijt geraakt door een verkeerde handeling, Gelukkig had ik nog een back up van een week terug.IK heb de c line er weer ingezet ,en tegelijker tijd >Nieuwe settings van ruud settings dat was de enige die werkte toen.Maar sinds die tijd heb ik geen teletekst meer .En bij idere start of herstart zegt hij rotor, draait naar 19.2..Dat staat iedre keer weer op het scherm .Alles gaat goed gemeni ,start enigma gemeni,start CCcam 2.1.3 .En tenslote roter draait naar 19.2 .Ik heb er nooit last van gehad wie weet een oplossing voor dit probleem .En dat ik geen teletekst heb. Gr quincy. P.S IK heh een dreambox 7020s met rotor.

Hoi quincy, welkom op het Satellite FUN Board !

In het tekstveld waar je je bijdragen typt, kun je ook op de enter toets drukken zonder dat het bericht meteen verzonden zal worden.

Persoonlijk vind ik het een stuk prettiger lezen als er na een punt, ook een nieuwe regel begint.

Maar dat terzijde.

Ik ben op verzoek van een collega moderator wel eens bij iemand thuis geweest om te kijken waar een zelfde probleem optrad, ook bij een 7020.

Hoewel ik zelf niet zo'n 7020 heb en er ook nooit eerder mee gespeeld had, ben ik toch even gaan kijken.

De mededeling dat je rotor aan het draaien is terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet het geval is, word veroorzaakt door een beveiliging van je dreambox.

Die kijkt namelijk of er nog stroom verbruikt word door je motor en registreert zo dat er nog steeds gedraaid word.

In het menu waar je het draaien instelt (ik kan je er niet heen loodsen want ik gebruik geen Gemini en zal dat ook nooit gaan doen), zie je iets staan over motor stroom.

Bij mij heet dat rotor instellingen.

Vermoedelijk staat die nu op 40 mA of op 70 mA.

Die kun je gerust op 100 of 200 mA zetten.

Je dreambox moet minstens 400 mA kunnen leveren.

Probeer het maar eens, je zult zien dat je probleem hiermee opgelost worden.

Bij mij staat ie op 40 mA, maar ik stuur er niet rechtstreeks een motor mee aan en daarom maakt deze instelling bij mij niet uit.

Ow, vergeet te vertellen waarom ie soms hoger moet zijn, ook als er helemaal niet gedraaid word.

Is eigenlijk niet zo heel raar.

Als die waarde op 40 mA staat, dan is dat een heel lage waarde.

Het kan best zijn dat je LNB (ontvangstkop) meer stoom nodig heeft.

De ontvanger denkt daarom dan onterecht dat er en motor draait, omdat in de instellingen staat dat er gedraaid word als er meer dan 40 mA verbruikt word.

Je ontvanger laat geen beeld zien tijdens het draaien en daarom wil ie weten wanneer de rotor uitgedraaid is.

Beste is dus ook om even een aantal verschillende waardes in te vullen om er achter te komen wat te weinig is en wat misschien teveel is.

Laatst bewerkt:
Hoi Quincy en welkom op Satellite Fun.

Bij mij staat die instelling op 70mA en dat is eigenlijk genoeg om die motor te draaien, tenminste als je een gewone diseqc motor hebt.

De melding waar jij het over hebt, had ik ook toen ik nog Gemini draaide. Maar in mijn geval had dat volgens mij te maken met het feit dat ik zowel een draaibare schotel alsook 3 vaste schotels aangesloten had en nog steeds heb.

Met de Nabilo software heb ik die melding nooit meer gezien dus het kan ook aan de rotor instellingen liggen. Er is bij mijn weten namelijk nog ergens een instelling dat de Dream bij het starten telkens naar een bepaalde zender terug mag keren, veelal een Nederlandse zender. Als je dan op de hotbird zit is het ook logisch dat je die draai melding krijgt.

Maar zoals gezegd ben ik dat probleem alleen bij Gemini software tegen gekomen.

Het kan echter ook liggen aan wat Mas3 reeds genoemd heeft. Doch het instellen van die motor op 200 of 300 mA lijkt me toch wat erg veel want tot nu toe op alle schotel systemen van mijn kennissen staat dat niet hoger dan 70 of 80 mA.

Controleer ook of je longittude en lattitude instellingen nog goed zijn bij de motor setup. Zet even de GotoXX funktie uit om te zien of er geen satellieten zijn opgeslagen, is dat wel het geval haal die dan weg.

Als de schotel namelijk niet perfekt staat heb je ook al geen teletekst meer en genoemde zaken kunnen hier dus een oorzaak van zijn.

Ok hartelijkdank voor de adviezen ik ga ze uitproberen. Maar de eerste regel ik heb sinds die tijd geen teletekst meer. Weten jullie daar ook geen antwoord op. Alvast bedankt. gr Quincy

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:40 uur ----------

Hallo mas3 en Black ik heb weer tele tekst . Alles goed nagelopen ,toen bleek er een vinkje te staan voor teleteket uit . Zo dat is op ge lost nou nog de meldig roter draait naar 19.2 terwijl hij toch stil staat . Gr Quincy

Tja over die melding van de rotor hebben zowel Mas3 alsook ikzelf al geschreven. Ik heb dat dus bij Gemini altijd gehad, bij andere firmware niet.

Een optie is dus om bijv. eens Nabilo of Pli op je Dream te zetten en dan te kijken of je dan de melding ook krijgt.

Of zoals Mas3 al heeft aangegeven, het voltage op 200 mA zetten in de motor setup. Heb je dat al geprobeerd?

Hallo allemaal ; Dat van teletekst is nu geregeld . Het werkt weer een stommiteit van mij denk ik , er stond aangevinkt teletekst uit . Toen ik alles had naar gekeken. DE melding blijft , de rotor draait naar 19.2 . Maar staat vogens mij stil . Ik heb ze nu op 90 staan . Ze stonden op 80. Nu heb ik er weer een probleem bij , Het lijkt wel als het ene weg is . Het andere zich aan dient. IK heb DCC versie 295 van BernyR wat ik nu vanavond , weer zag kan ik niet thuis brengen en verhelpen. Dus ik vraag maar weer jullie hulp. Ik heb het voorbeeld er bij gepakt van luxsat , daar staat alles beschreven , behalve mijn probleem. Daar komt het. klik het rondje op de router aan. heb ik gedaan. IK heb een usb stick in mijn dreambox zitten.

Harde schijf aanvinken. v v inmage in de flash

Card flash aanvinken. v v F T P keep alive.

usb stick aanvinken. v

Naam Root.

Wachtwoord *******

Protocol;

Telnet connected.

F T P connected.

Enigma2 detected. Bootmanger not found . Enigma 2 detected.

NU komt het dat heb ik nog nooit gezien, want het heeft er nooit gestaan volgens mij.

Enigma 2 detected.

Boot manger : not fond . Alles werkt wel maar er hoort iets andes te staad dat weet ik zeker . IK scoor wel op mijn eerste dag punten bij jullie met die onmundige vragen sorry .Ik hoop dat jullie wat weten.welterusten en ik hoop dat ik . O het is vandaag meer weet dat jullie kunnen helpen. gr vincere.

Je krijgt een mededeling te zien dat er geen bootmanager gevonden word.

Dat is niet zo vreemd als er ook geen bootmanager gebruikt word.

Je zegt wel dat er een USB stick in je box zit, maar niet of je daarvan opstart (of dat wil doen).

Als je van de USB stick wil opstarten, heb je zo'n bootmanager nodig want die vertelt je box dat en hoe ie anders moet opstarten dan "gewoonlijk".

Je zal dus zo'n bootmanager moeten installeren wanneer je van USB wil opstarten.

Hoe je dat doet bij Enigma2 op jouw dreambox weet ik niet.

Bij mijn 7000 (met Enigma 1 dus ) kun je dat bijvoorbeeld doen met FlashWizard.

Hoi quincy.

Je hebt me een PM gestuurd in verband met multiboot.

Daar is niets illegaals aan, of op een andere manier fout.

Dus kan dat onderwerp gewoon openbaar besproken worden, want wellicht hebben anderen daar dan ook wat aan.

Als eerste wijs ik er nogmaals op dat ik gebruik maak van een andere ontvanger dan jij.

Ik gebruik een 7000 en in huize quincy staat een 7020.

Ik heb maar eens de specificaties van die 7020 opgezocht, omdat ik betwijfelde of alles wat in je log staat wel klopt.

Ik kan nergens vinden dat Enigma 2 op die box te gebruiken is.

Maar elders kan ik Enigma2 voor deze box vinden dus ge ik er nu van uit dat dat in je log ook klopt.

Ik heb even nagekeken hoe het ook weer zat, en gezien dat ik gebruik maak van FlashWizardPRO.

De versie die je in onze download sectie (klik!) vind, is ook een PRO versie heb ik zojuist even nagekeken.

Daar kun je kiezen voor multiboot, waarna het programma verbindt met de box.

Je moet wel even opgeven welke hardware je op je box hebt aangesloten, de keuze is uit harde schijf (intern), USB stick of compact flash card.

Als ie dan geen multiboot vind, biedt ie aan om dat te installeren.

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik daarmee aan de slag ben geweest, dus hoe dat precies gaat weet ik niet meer.

Ik weet dan ook niet hoe het programma om zal gaan met je bestaande images op de stick.

Misschien is het raadzaam om eerst even te testen met een andere stick (als je die hebt).

Overigens gaf je aan dat je altijd moet kiezen welke image je wil gebruiken.

Als dat nu nog steeds zo is, dan is de bootmanager dus wel degelijk aanwezig.

Want das precies wat die hele bootmanager inhoudt.

Het zou eventueel ook kunnen zijn dat er een andere bootmanager dan Flashwizard aanwezig is. Sommigen maken nogal eens graag gebruik van Barry Allen. Ik zou me dan kunnen voorstellen dat Flashwizard of DCC aangeeft dat die geen bootmanager ziet.

Dat heb ik zelf nog nooit getest met de 7020. Ik heb altijd de Flashwizard bootmanager gebruikt.

De Barry Allen gaf bij mij problemen en was er daarom binnen een paar minuten weer af.

Hallo Mas3 en Black Tiger en alle anderen . Volgens mij is de dreambox 7020s uitgerust met de enigma 1. En niet met de enigma 2 . De enigma2 begint volgens mij vanaf de 7025 . Dus Mas3 als je het nog weet hoe je het heb gedaan toen , dan hoor ik het alsnog graag van je of van andere natuurlijk. gr Quincy.

Voor Flashwizard is eigenlijk geen uitleg nodig, installeer hem maar eens en dan starten. Je zult vanzelf zien dat hij je zal vragen of er een bootmanager geinstalleerd moet worden, het enige wat je daarna hoeft te doen is de firmware erbij te zetten.

Ik zal deze week een handleiding met afbeeldingen maken.

Hallo allemaal ik ben de hele avond bezich geweest om de bootmanger , op mijn dream box te krijgen maar het lukt niet. De laatste keer toen ik bootmanger er op heb gezet is ook een hele tijd geleden. En ik heb 2 verschillende sticks gebruikt.En de hand leiding van luxsat , Maar hij doet het niet.. Hij geeft steeds aan. Niet in staat deze stick te formateren of te mounten. Terwijl ik de ene al 2 jaar gebruikt altijd goed gedaan En de tweede is een nieuwe stick. die in nog bijna niet gerbruikt is. Wie weet een manier om het wel voor elkaar te krijgen? . Hartelijkdank alvast . Ik ga nu naar bed want her is half 3 . Ik hoop dat ik vandaag in de loop van de dag een antwoord krijg. gr Quincy.

Niet alle sticks werken in de Dreambox. Natuurlijk is het wel belangrijk dat de Dreambox hem "ziet" anders kun je de stick inderdaad niet formatteren.

Wat ook kan zijn is dat de stick NTFS geformatteerd is en dat herkend de Dreambox niet, dan kan het wel eens handig zijn om de stick eerst in de windows pc (eventueel via een tooltje als windows zelf niet wilt) de stick naar FAT32 te formatteren en daarna in de Dreambox te stoppen.

Denk er aan dat je voor de zekerheid het beste de Dreambox eerst uit kunt zetten en dan de stick er in stoppen, of anders de Dreambox opnieuw starten (de hele Dreambox, niet alleen Enigma) nadat je de stick er in hebt gedaan.

En daarna pas verbinding proberen te maken met Flashwizard.

De handleiding van luxsat is verder goed dus daar zal het niet aan liggen.

Waarom gebruik je geen Comp.Fash.

Hoef je de usb stick er ook niet zo in te proppen.

Er zit maar weinig ruimte tussen int.verb. en usb ingang.

Hallo janblues wat is Comp Fach. Kun je dat even uitleggen , want ik heb er nog nooit van gehoord. ? Ook een tooltje m. En wil je dan zeggen waar ik het vandaan kan halen. gr Quincy.

Wat Janblues bedoeld is een Compact Flash kaart. De voorloper van de SD kaart die ook wel met CF wordt afgekort. Een bepaald model past in de Dreambox aan de voorkant. Echter dit is niet bij elke Dreambox het geval. De 7000 en 7020 hebben wel deze mogelijkheid. Deze kaartjes zijn ook mogelijk om te gebruiken voor een multiboot.

Nadeel is dat deze ondertussen duurder zijn dan een USB stickje omdat het verouderd is, want tegenwoordig gebruikt iedereen immers SD kaartjes.

Daarnaast zie je ze bijna alleen nog in HS (highspeed) en dat werkt al op vele apparaten niet meer. Het is me echter niet bekend of de HS modellen wel of niet goed werken op de Dreambox.

Misschien dat JanBlues daar ervaring mee heeft?

hallo meedenkers

Ik heb intussen 3 images op de usb stick staan van flash wizard, maar volgens mij staat er geen multi boor op.

Op een gegeven moment staat er bij luxsat de bootmenu of flashwizardpro is not installed on flash image, do you want to install it now yes or no. En daar staat bij luxsat links onderin installer remove automaticly on image on multi boot en dat heeft hij over geslagen en dan gaat hij verder bij install on multi boot. Dan kun je de image kiezen die je er op wilt zetten. In mijn geval 3 dus.

Telnet connected

FTP connected

Model DM 7020 detected

Denken jullie dat de boot manager er nu in zit of heb ik iets fout gedaan. Bij het opstarten van de Dreambox geeft hij wel aan dat de 3 images er in staan.

gr Quincy.

Sorry voor de late reactie.

Ik heb hem denk ik een jaar geleden gekocht.

Toen 15 euro 4mb.

Het is een normale uitvoering.

Bij het opstarten van de Dreambox geeft hij wel aan dat de 3 images er in staan.
Alsje dat ziet bij het opstarten van je Dreambox, dan heb je het bootmenu er in zitten hoor. Als het goed is kun je dan met de keuzetoetsen (boven en onder de OK knop) selecteren van welke image je wilt booten (selecteren en dan ok drukken). Dat moet je wel binnen een bepaalde tijd doen anders start de dreambox automatisch het eerstgenoemde image op.

Sorry voor de late reactie.Ik heb hem denk ik een jaar geleden gekocht.

Toen 15 euro 4mb.

Het is een normale uitvoering.
Het is 4 GB natuurlijk.

Ik heb hem gekocht in een foto zaak.

In de wat oudere camera's worden ze ook nog gebruikt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan