Geheugen op 93% en nu wil ie niet meer

R

ronbincke

Mijn geheugen /var/used/ stond op iets van 73% , inhoud mary en radegast 3.0

na het laden van een softcam staat het geheugen op 93 % waardoor hij niks meer wil alleen FTA. maar na een check staat er nog steeds alleen maar Mary en Radegast in /var/used/ Waar is die softcan dan gebleven die ik er uit wil gooien ?

heeft iemand hier een oplossing in deze ben net een ontdekkende dreamer en dit gooit flink wat roet in het eten

En dat is op te lossen als je een usb memorystick hebt of een hd in je dream.

Dan moet je een swapfile maken, en dan loopt het percentage in je var terug. ;)

Succes.

heb helaas geen usb stick mogelijkheden (5620) en ook geen hd

wat zijn de andere opties ?

Ik heb hier de Dreambox 5620 van mijn broer voorzien van de Hydra image met alleen newcamd en werkt al weer een paar maanden zonder problemen.

Zet er gewoon 1 emulator op dan werkt de 5620 als een trein.

alles even wissen en dan opnieuw inladen zijn geheugen zit dan vol of even iets eruitgooien
gr frans

ok ik heb hem nu via tel net open maar daar zitten wel veel mappies in hoor welke dir kan ik openen en bekijken op te veel aan software iemand svp

Originally posted by ronbincke
inhoud mary en radegast 3.0

Waarom moeilijk doen met telnet???

Inhoud Mary dus Hydra, Ff op de groen knop dan Dreambox management dan addon manager en zie daar in dit menu kun je dingen veilig verwijderen.

ja inderdaad nu is radegast er uit en mary ook hij s dus helemaal leeg maar staat nu terwijl hij leeg is op 69 prct. ook te veel voor een leeg mappie , iemand een idee waar ik in welke map de rest van het afval kan verwijderen ?

Had dat dan gelijk gezegd, die heb ik hier ook niet ik praat hier uit eigen ervaring, heb een dm7000 met usb stick en hd ;)

Maar gezien het probleem en mijn ervaringen, zou ik zeggen pak een zo klein mogelijke image ( ik weet niet hoe groot de flash is bij een 5620? )

En doordat je een iets of wat kleinere image hebt kun je meer met zoiets spelen...

Ik zal er wel naast zitten, maar dat doe ik bewust, want dan komt hierna het goede antwoord :biggrin:

tenminste toch nog een antwoord van iemand , zal zien of ik bij gelegeheid een van de drives van de webserver kan mounten dan heb ik in elk geval iets meer geheugen over, info en uitleg hier over zat maar nu dan de uitvoering nog

Wat je kunt doen is de phoenix image van Hydra er even opnieuw op zetten of een flash erase doen tijdens het opstarten van de ontvanger (pijl op toets inhouden tijdens het opstarten).

Een emulator downloaden bijvoorbeeld newcamd, key's erop en je bent klaar.

Je hebt dan een stabiel draaiende ontvanger.

Laatste van Gemini voor de 5620 schijnt rekening te houden met de beperkte ruimte van het flash geheugen.

pet123 wat bedoel je met "(pijl op toets inhouden tijdens het opstarten)"

sorry ben erruuug nieuw met de dreambox

Als je de dreambox uitzet en daana de power schakelaar aan de achterkant uitzet en vervolgens de ontvanger weer aanzet zal deze weer gaan opstarten. Als je tijdens het opstarten het phoenix logo in beeld ziet moet je op de channel up toets drukken en inhouden tot er 9999 op het diplay verschijnt dan heb je een flash erase gedaan.

Je moet dan alles wel weer instellen antenne gegevens / video instellingen / netwerk enz. maar je hebt dan een schone image.

Zie ook de handleiding van je ontvanger.

ok maar ik hoef er dan geen nieuwe image in te zetten ? dat heb ik namelijk nog nooit gedaan met deze en de laatste keer dat ik aan het pinokio'n ben geweest was dat met een manhattan en die was direct overleden !! dus daar ben ik redelijk goed van geschrokken enne ik heb wel een boekje maar die is in het frans en dat beheers ik totaal niet en o ja ik krijg een hydra v.1.x te zien tijdens het opstarten is dat ook het zelfde als wat jij bedoelt zo'n vogel

Het inderdaad het plaatje met die vogel. In principe moet het kunnen zonder problemen.

Correct me if i'am wrong, maar 69% gebruikt geheugen klopt wel met Hydra, veel meer zul je er niet uit kunnen slepen.
Dat komt door de uitgebreide menu opties in de Hydra images.

Als het goed is kun je gewoon newcamd of camx laden en de mary keys daarna is het gebeurd dus geen extra plugins/dingen laden. Hiermee zou de box stabiel moeten draaien.

Het wordt toch tijd dat je je inleest in de flash materie, DMM heeft er een heel handig programmaatje voor gemaakt. Er even omdenken dat je DreamUp voor de 5620 gebruikt; voor het flashen even 2x op erase klikken en dan flashen die boel.

Aanrader: de laatste Gemini.

voorheen draaide hij met mary radegast en nog een scam en stond hij op 79 %
nu is het alleen radegast en staat hij al op 79%

ik zal mij inderdaad verdiepen in de flash materie om (nog) meer pleziere uit de db te halen.

ik had gehoopt dat de db ergens wat files in een map weg zou schrijven wat je als gebruiker als overtollig kon dumpen of zo.

ik ben zelf ook pas gaan dreamen en stuitte ook direct al tegen wat problemen aan. ;)

Maar ik weet niet of dat je alleen op dit forum hier probeert je oplossing te vinden, want er zijn ook nog wat andere informatieve boards hoor wat betreft de DB. ?

Ik noem er een paar:

Het Satellitefunboard, nu wel wat rustiger maar daar zitten wel "kenners'

Bij Satsjaak, staan ook diverse topics die gelijken op de problems die jij hebt....

En dan hebben we Huts e.d ook nog. ;)

Ik kan je met de 5600 niet helpen, enkel wat tekst bestandjes uit andere forums kan ik hier plaatsen.

dan ga ik de avonden maar eens doorbrengen bij iv. forums

bedankt voor de forum tips

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan