Ik denk niet dat je iets verkeerd doet, maar hij mag niet gaan lopen op het moment dat je van het ene menu (waarin je kunt kiezen om naar 0 te draaien) teruggaat naar het menu waar die gotoxx in vermeld staat.
Belangrijk zijn in elk geval die longittude en lattitude waardes, die moeten goed staan.
Normaliter doe ik het zo.
Zet de ontvanger in dat vervolg menu, stel hem in op "goto 0" en druk op GO, dan moet hij naar het 0 punt gaan. Tot zover werkt het nog goed begrijp ik.
Afhankelijk van waar je woont moet de schotel nu afgesteld worden. Voor de meesten geldt dat je dan een zender op sirius (5 oost) neemt en daar de schotel optimaal op afsteld.
De paal moet loodrecht staan en schotel en motor in 1 lijn op het 0 punt, kaarsrecht.
Voor het verticale afstellen van de schotel, alleen de schotel bewegen en voor het horizontale finetunen, de schotel aan de motor vast laten zitten en dus het geheel, dus de complete motor met de schotel er op vast naar links of rechts bewegen.
Is dat optimaal afgesteld doe ik meestal het volgende.
Ik schakel de ontvanger uit door Menu -> uitschakelen (shutdown) en "nu uitschakelen" (shutdown now) met dus nog steeds een zender van de sirius waar ik op afgesteld heb.
Dan trek ik de lnb kabel uit de ontvanger. Start de ontvanger op. Ga naar de motor setup, vink GotoXX aan en geef de juiste longittude en lattitude waardes op. Druk op save en sluit de ontvanger weer op dezelfde wijze af.
LNB kabel er weer in en weer opstarten. Dan moet die Sirius zender weer tevoorschijn komen. Daarna een Astra zender opzetten en dan zou de schotel automatisch naar de Astra moeten draaien.
Soms blijft ie kuren houden, dan kan men hooguit de motor nog eens resetten en anders kan het toch zijn dat het een motor is die geen Usals ondersteuning heeft.
Die heb ik ook al gezien. Zag er verder exact hetzelfde uit als de Moteck 2100-SG maar alleen een ander merk. "Ja da's hetzelfde" zei de verkoper. Mooi niet dus, want ondanks dat ze even duur waren (beiden 50 euro), ondersteunde de Moteck wel Usals en die andere motor niet.
Dus dat is misschien ook nog even iets om naar te kijken, merk en type motor.