Goodwe omvormer Offline.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.637
Waarderingsscore
300
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
IK kan mijn omvormer niet meer uitlezen.
Het gaat om een Goodwe 2000s.
Alles lijkt te werken maar hij blijft offline. :pfff:
Hier kan je zien hoe het zou moeten werken.( https://www.youtube.com/watch?v=W-_-CeTVqPc)
 
Wat is het probleem? Krijg je hem niet meer bereikt?
Staat hij misschien via DHCP ingesteld? Zoja, dan zou het kunnen zijn dat hij een ander ip gekregen heeft en zou je even in je router moeten kijken of het apparaat op een ander ip zit.

Of kun je wel inloggen maar niet meer uitlezen vanaf hun systeem?
Kun je hem wel nog van thuis uit bereiken waar je jouw netwerk moet instellen?
 
Normaal krijg ik iedere dag een mailtje uit China wat de goodwe heeft opgebracht.
Het mailtje komt nog wel iedere dag maar met 0,0 watt opbrengst.

De wifi op de Goodwe werkt wel.
Je kan verbinding maken en dan zo het internet op.
Ik ben ook ingelogd en ook dat werkt goed.

Alleen daar zie ik, dat de Goodwe offline is.

Ik heb alles al een paar keer gereset maar dat had geen resultaat.

Ik kan wel inloggen maar niet meer uitlezen.

Je vroeg kun je hem wel nog van thuis uit bereiken waar je jouw netwerk moet instellen.
Moet hij daar ook in staan dan?






 
Je vroeg kun je hem wel nog van thuis uit bereiken waar je jouw netwerk moet instellen.
Moet hij daar ook in staan dan?
Lijkt me wel voor het internet op te kunnen, tenminste dat is wat ze in het filmpje laten zien.
Die Goodwe moet immers via jouw eigen wifi netwerk verbinding maken met die goodwe-power.com website om de gegevens door te sturen.
Ik heb het idee dat daar ergens iets mis gaat, ofwel de Goodwe maakt geen verbinding ermee ofwel de Goodwe kan die gegevens niet doorsturen, misschien wel door een oorzaak bij die goodwe-power.com website.
Alleen is het dus een beetje moeilijk zoeken welk van die oorzaken nu de juiste is.
 
Ik dacht dat de Goodwe in verbinding stond met China en ik mijn gegevens krijg van hun website.
 
Dat is correct. Maar de verbinding met China loopt wel via internet. Als jouw zonnepaneel om een of andere reden niet het internet op komt, bijv. omdat je wifi hebt uitgeschakeld of het wifi wachtwoord verandert, dan kan die verbinding niet tot stand komen.
Jouw eigen wifi netwerk speelt dus wel een belangrijke rol hierin.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan