Hallmark

Dirk Digicomm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
11 feb 2001
Berichten
806
Waarderingsscore
4
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Niedersachsen (D)
Geweldig dat Hallmark nu de zender deelt met eredivisie 2.

Staat en in de EPG een film en wat geeft het beeld? Zwart. Waarom? Omdat er voetbal is waar ik geen abonnement op heb.

De film had ik graag willen zien maar voetbal gaat voor.

Handige set van CDS. Bedankt.

 
Had ik gisteravond ook, ik wilde kijken naar die mooie dames van "McLeod's Daughters" en kreeg ook "Gecodeerde zender" .

Erg jammer!

Groetjes,

Bones

 
Ik vind het ook erg jammer, snap deze kanaaldeling ook niet echt. Hallmark wordt toch vooral in het weekend en 's-avonds gekeken en juist dan is er voetbal op tv. Dan schakelen ze om op EL2.

Ik denk dat er minder voetbal kijkers zijn als Hallmarkfans.

Zet EL2 op een kanaal met b.v. docu24 / geschiedenis24 of het etalagekanaal (maar volgens mij wordt die laatste ook al weer gedeelt). Of wat dachten we van BIB die zend maar uit tot 12 uur.

 
Onderschat de voetbalfans/kijkers niet, volgens mij zijn er dat niet minder maar veel meer dan Hallmark kijkers.

Maarja, Canal Digitaal maakt weer eens een aantal impopulaire besluiten en men gaat er gelijk voor het gemak maar van uit dat de meesten ook gewoon een HD ontvanger hebben en op Astra 3 kijken kunnen.

 
Nee, dat doen ze niet.

CDS heeft de mensen die een pakket hebben waarmee ze deze programma's kunnen bekijken, een brief en/of mail gestuurd waarmee ze kenbaar hebben gemaakt dat er veranderingen aankomen waardoor ze hun pakket straks niet meer kunnen ontvangen als ze alleen naar Astra 1 blijven kijken.

Daarom hebben ze een "aanbieding", waarbij je de Duo LNB60 ontvangt en een HD ontvanger in bruikleen (!) krijgt.

Daarmee hebben ze dit dus dichtgetimmerd (oftewel het is je eigen schuld als je dit niet kunt).

Ze gaan zelfs zover dat wanneer je hen belt om te vragen of het met jouw afwijkende schotel wel zal werken, ze je zonder verdere details vertellen dat het inderdaad zal werken.

Wanneer je een andere dan een offset schotel van 60 of 80 centimeter hebt, weet je (bij deze) zeker dat het NIET gaat werken met een Duo LNB.

Dus prime focus, Gregorian, valkantennes en zelfs Wave Frontier kunnen helemaal niets met een Duo LNB.

Heb je de installatie op een voer- of vaartuig staan met een kostbaar automatisch systeem, dan is de kans 95 % dat het ook niet gaat werken.

Verder spreekt men dus van een ontvanger die je krijgt, tegen bijbetaling een ontvanger die ook kan opnemen.

Maar alleen als je het niet vertrouwt en dus de kleine lettertjes gaat lezen (dus dat doe ik ook), dan kom je er achter dat het ding ter beschikking word gesteld.

Dat betekent dus dat het niet jouw eigendom word, en dat je het ding terug moet geven bij beëindiging van je abonnement.

Om een of andere reden krijg ik nogal eens wat vragen als het gaat over satelliet gerelateerde zaken.

Dus komen er ook regelmatig vragen over dit schrijven en telefoontjes van CDS.

Tot nog toe was er niemand die begrepen had dat het toch allemaal net even anders zit dan wat men je wil doen geloven.

Ik heb en tijd terug zelf zo'n schrijven gezien (weet niet meer waar en hoe, wellicht heb ik zelf wel zo'n mailtje ontvangen), en daarop en op de vragen die ik krijg is dit antwoord gebaseerd.

 
CDS heeft inderdaad een mail gestuurd met welke veranderingen eraan kwamen.

In die mail stond alleen dat eredivisie 2 van verbeterde kwaliteit wordt omdat deze gaat uitzenden in mpg4.

Er is totaal niets anders over Hallmark gemeld dan dat deze naar Astra 3 zou verhuizen.

Er staat nergens dat het kanaal gedeeld zou gaan worden met eredivisie 2.

Hallmark is zo gedegradeerd naar een dagzender. In de avond heb je er bijna niets meer aan.

Ook zaterdagavond was op de epg een film aangekondigd, maar helaas weer voetbal.

Ik vind dit een hele slechte stap van CDS. Voetbal interesseert me totaal niet.

 
De reactie's op diverse forums zijn eensluidend. Raar deze beslissing. Hoop dat CD hier op terug komt en een andere beslissing neemt.:confused2:

 
Nee, dat doen ze niet.
Jawel dat doen ze wel. Want ze hebben wel die brief gestuurd, dat klopt. Maar ze gaan er dus van uit dat iedereen zich zo'n ding heeft aangeschaft danwel gebeld om zo'n bruikleen ding te krijgen.

Of iedereen daar zin in heeft en dat ook gedaan heeft is voor hun niet interessant, ze zetten die wijzigingen gewoon door want ze hebben het aangekondigt en daarmee is de kous af.

Dus ja je kunt er over gaan discussieren, maar de klant heeft hoe dan ook niets in te brengen wat dit betreft en dat is het jammere. CD doet iets en de klant moet maar mee of hij wil of niet, dat zag je ook naar de wijziging naar Seca3, het feit dat je geen kaart meer zonder CI of ontvanger kunt krijgen en legio andere voorbeelden te over.

De klantenservice lijkt nu wel wat klantvriendelijker, alleen begrijp ik uit het geheel dat men nu aan het proberen is langzaam maar zeker dus met bruikleen ontvangers te gaan werken. Ja leuk, zo houdt je wel alles in eigen hand net zoals SKY UK en Sky Italia.

Gaat dus straks (binnen enkele jaren) weer geld kosten voor mensen die nu een eigen andere ontvanger hebben. Leuk vooruitzicht.:sad:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan