Happy Halloween. NOT!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.512
Punten
113
Leeftijd
62
Nou dat weten we dan ook weer.
Ik wist niet dat dit ook zo'n pijn kon doen, maar ik heb eerder last gehad van galstenen en ik zal je zeggen, ik heb liever nierstenen.
En al helemaal als je een ontstoken galblaas hebt want dan gaat de pijn alleen nog enigszins weg met morfine.

Wat heeft dat met Halloween te maken zou je denken?
Welnu "ter lering ende vermaeck". Met donderdagavond SEH, vrijdagnacht besloot men mij op de spoedopname naast de SEH te kiepen. Daar dus "ter lering ende vermaeck" maar vooral ter lering gelegen.
Vrijdagmiddag naar de afdeling en 's middags een echo en toen bleek niet zoals eerder dit jaar galstenen maar galblaas ontsteking. Dus dat staat gelijk aan spoedoperatie.

In plaats van griezelen buiten mocht ik dat in de OK proberen en is aldaar m'n galblaas verwijderd.
Gelukkig ben ik niet bang van OK's, heb er al te vaak van binnen gezien, dus toch nog wat lol gemaakt met de dokters en gelukkig sinds vanmiddag weer thuis.
Want vandaag is de dag dat wij 36 jaar getrouwd zijn. :biggrin:

Gefeliciteerd Blacky, 36 jaren is een mooie tijd.

Wel jammer dat je de SEH hebt mogen bekijken maar als ik het zo lees ben je wel weer van de pijn verlost, dat is dan weer meegenomen :)

BT beterschap en natuurlijk Vanharte gefeliciteerd.
Maar mij haal je voorlopig niet in.
47 jaar :LOL:

Ik heb jou vandaag al via een andere weg gesproken, maar nogmaals beterschap!!!

En gefeliciteerd.

Spoken kun je later nog wel eens in het Encibos, wat er van over is tenminste.

Beterschap en gefeliciteerd.

Ja het is tweeledig zoiets he, goed nieuws en minder goed nieuws. Maar geen slecht nieuws want ik ben er al weer van af gelukkig. En mooi op tijd, niet dat ik net zoals vorig jaar weer met Kerstavond of zo in het ziekenhuis lig.

Dank jullie wel voor de felicitaties en sterktewensen.

Ja @janblues ja dan moet ik inderdaad nog wel een paar minuten. Als ik dat nog haal, misschien als ik geluk heb, dan zou ik 73 zijn. Maar tegen die tijd ben jij me al lang weer voorbij gestreefd. :biggrin:

Gefeliciteerd jij doet er ook alles aan om er een legendarische huwelijksdag van te maken. ;)
Heel veel sterkte.

Tjonge kerel!! Allereerst gefeliciteerd met jouw 36 jarige huwelijk! Hopelijk voelt het huwelijk nog net zo als 36 jaar geleden! :)
Daarnaast heel veel 💪💪 sterkte en dat jouw herstel maar voorspoedig mag verlopen!!

Poeheee galblaas accuut verwijderd, dan was dat echt nodig. Mijn zoon had regelmatig enorme buikpijn rondom dat gebied, lag soms een week op bed en dulde niemand om zich heen. En na een weekje weer normaal. Maar regelmatig vlamde dat weer op en ging uiteindelijk naar HA , en op de echo galstenen. Gesprek met de internist gehad of direct verwijderen of even aanzien en vooral vettig eten vermijden.

Sindsdien streng vetarm dieet en (nog) geen last meer, maar wel overtuigd dat bij eenvolgende pijnaanval gaat die eruit.

Dus @Black Tiger ik weet nu indirect wat je hebt meegemaakt, wens je snel herstel en uiteraard felicitaties met je huwelijksdag.

Beterschap BT en nog gefeliciteerd ouderdom komt met gebreken :)
En ik spreek uit ervaring lol. inmiddils ook al weer 40 jaar getrouwd hoor

woutje

En na een weekje weer normaal. Maar regelmatig vlamde dat weer op
Yep, het is een keuze. Aangezien ik voorheen maar heel af en toe (2x dit jaar en 1x vorig jaar en 1x het jaar ervoor) dat euvel (wandelende galstenen) had ervaren, hoeft deze niet verwijderd te worden. Sterker nog, dan wordt ook nog wel geadviseerd dat niet te doen want zo'n operatie heeft ook zijn risico's, al zijn die relatief klein.

Galstenen zijn een normaal fenomeen.
Mijn SEH arts zei ook al dat als je op straat echo's zou maken van 100 personen dat de kans enorm groot was dat minstens 80 personen daarvan wel galstenen zouden hebben maar er ook geen last van zouden hebben.
De last komt als ze even vast zitten of als ze wat te groot worden en dan gaan bewegen. Feitelijk net als bij nierstenen en dan krijg je kolieken en dan ben je niet blij (zacht gezegd).
Maar zo'n koliek is veelal na een aantal uren weer verdwenen.
Als het vaker voor komt kun je er zelf voor kiezen de galblaas er uit te halen. Ik had daarover geinformeerd maar besloten dat nog niet te doen.

Echter als er een steen vast komt te zitten en echt niet meer weg wil, gaat de galblaas opzetten en kan hij ontstoken raken. En dan moet hij echt acuut er uit gehaald worden.

Je kunt ook kiezen voor een streng vetarm dieet, dat doe ik dan weer liever niet, maar nog wat meer opletten met vet eten zal ik zeker moeten doen en dat komt dan niet ten gunste van mijn liefde voor chocolade en bonbons. :(
Maar het is niet anders.

jij doet er ook alles aan om er een legendarische huwelijksdag van te maken. ;)
Ja ach... een mens moet toch wat om even de boel op stang te jagen he. :biggrin:

Alsnog beterschap en hoop dat je een goeie verjaardag hebt gehad . :bier: 🎂🍺

Dankjewel en ja hoor wel hebben er een leuke avond van gemaakt met z'n twee. ;)

• Geweldig
Waarderingen: Dr.Z
@Black Tiger
wens je een spoedig herstel
en als nog ,beetje laat maar goed, gefeliciteerd met zoveel jaren huwelijk

dat ze het vol houden die vrouwen... :giggle:

Dankjewel en dankjewel, komt helemaal goed, pijntjes zijn al zo goed als weg.
Ja hoe is het mogelijk he, klaarblijkelijk heb ik nog een goede vrouw gevonden, een zeldzame. :biggrin:

• Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Prijs je gelukkig. Bij mij is er een 5 jaarlijks verloop in relaties. :ROFLMAO::ROFLMAO:

Achja, elk nadeel heb zijn voordeel. :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan