HD pc bouwen

fladder

Active member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
46
Mensen,

Nu er eindelijk een FullHD panasonic staat te schitteren op mijn dressior wil ik mijn pc
gaan ombouwen om hem geschikt te maken om hier HD films op af te spelen en die ook
door te spugen naar mijn plasma via HDMI en als het even kan ook in 1080p
nu is een beetje de vraag wat voor een beest moet ik gaan bouwen?
ik weet dat je wel een beetje specs nodig hebt om alles lekker vloeiend te laten lopen.
Wat ik eigenlijk nodig denk te hebben is het volgende:
Een nieuw moederbord met HDMI (MSI/ASUS)
Een nieuwe CPU
Een Videokaart (niet voor spellen)
Een 7.1/DTS geluidskaart
Afstandsbediening?
Geheugen (4 gig?)
Misschien een nieuwe voeding?

Ik ben trouwens een zeer trouwe aanhanger van AMD maarrrrrr indien nodig ben ik bereid om
over te stappen op Intel (alleen als het echt nodig is hahaha)

Wie heeft er voor mij een paar tips om het hele spul samen te stellen.

Eh ik zou dan gaan voor de AMD Phenom X4 Quad 9850 werkt echt als een kogel
Moederbord de Asus M3N-HT Del/HDMI
Als je een losse VGA kaart neemt je zegt geen spelletjes dan zou je kunnen gaan voor de MSI NX8600GTS Diamond Plus TV-Out, DVI-I, HDMI
Als koeler voor de CPU een Arctic-Cooling Freezer 64 Pro niet duur maar wel lekker stil
of Revoltec Freeze Tower CPU cooler AM2.
Als kast koelers zou ik Artic nemen de Arctic Fan 8 PWM of de Arctic Fan 9 PWM.
En als Voeding de Chieftec CFT-650-14C of de Corsair CMPSU-750TX de laatste is lekker stil erg belangrijk in de huiskamer.
Als HD's zou ik Seagate of Western Digital nemen deze zijn stiller als de rest en hebben de minste uitval ook met Hitachi heb ik goede ervaringen.
Maxtor en Samsung schijven zou ik maar laten liggen veel uitval of maken herrie.

Ik heb eens gekeken en ik had iets van 1000 euro in gedachten en met die specs kom ik makkelijk uit.
Maar die videokaart heb ik niet perse nodig toch?

Nee die video kaart is niet perse nodig maar is wel beter ik ben nooit zo dol op een vga kaart onboard deze haalt zijn geheugen uit je interne geheugen maar je gaat geen spelltjes spelen dus zou het geen probleem mogen zijn.

Bij asus geef ik altijd wel de tip kijk of er een BIOS update is dan zijn de meeste bugs opgelost daar heeft Asus nog wel eens last van Net als Asrock trouwens dat is ook Asus.

Nou inderdaad en voor het geld hoef je het ook eigenlijk niet te laten.
En als hij kapot is is het ook weer makkelijker te vervangen

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan