HDD bestand op de DB

• Topic starter gerardusadrianus
  • Startdatum
G

gerardusadrianus

Hallo Forumleden,

Ik heb een programma opgenomen op mijn DB7000 maar deze wil ik nu bekijken op mijn DB800.

Kun je dit bestand gewoon over FTP-en of is het format verschillend tussen deze boxen ?

Voorheen had ik een opstelling met een gemounte DB500(dus zonder HDD).

Is er misschien ook een plugin waarmee ik nu een bestand met mijn DB800 kan bekijken die op de schijf van de DB7000 staat? Ik ga er vanuit dat mounten niet kan omdat de DB800 zelf ook een HDD heeft.

of is het allemaal veel simpeler ?

DB800 Nabilo 011

DB7000 Gemini 4.4

Volgens mij is het hetzelfde formaat, maar zeker weten doe ik het niet. Maar dat is toch eenvoudig te zien als je er eentje overhaalt naar je pc of met FTP gaat kijken of niet?

Als ik me niet vergis neemt de DM800 ook op in .ts formaat en dat kun je gewoon op de DB7000 afspelen, vermits het geen HD opname is.

Maar zeker weten doe ik het niet, misschien iemand anders? Ben hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar. Anders gewoon even proberen.

Zelf kan ik dat helaas niet voor je doen want ik heb geen HD ingebouwd in onze DM800 en ook geen externe sata waar ik het even mee kan proberen.

Mounten kan moet ook kunnen, dat staat er los van of de DB800 zelfs een HD heeft, althans uit oogpunt van Linux gezien.

Ik heb geprobeerd om het bestand over tezetten maar heb de FTP actie afgebroken. Die TS bestanden zijn vrij groot dus dat ging veels te lang duren.

Dus de optie voor het mounten lijkt mij dan het beste.

Ben alleen wat mounten betreft niet thuis in de DB800, is er een manual hiervan beschikbaar ?

Groeten,

Gerard.

Hallo BT,

Bedankt voor je reactie,

Die link waarnaar jij verwijst behandeld streamen met VLC tussen DB en PC.

Iets waar ik in het verleden niet al te positieve ervaringen mee gehad heb.

Waar ik naar op zoek ben is een oplossing hoe ik het bestand kan benaderen op de ene box van de andere.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:49 uur ----------

Als ik de Nabilo mount wizard voor mount type NFS volg krijg ik de volgende melding :

Mount Point /media/net exists.

ik neem aan dat ik de local directory dus moet wijzigen.

Iemand enig idee wat hier moet staan ?

Voor zover ik dat begrepen heb zou dat wel moeten kunnen met de NFS server. Deze zou dan op je 7000 moeten draaien.

Vanaf je DM800 die je als client gaat gebruiken in dat geval, kun je dan naar de nfs server verwijzen, meestal /media/hdd/movie .

Volgens mij moet het zo ongeveer wel lukken. Een exacte handleiding heb ik niet helaas. Nooit geprobeerd.

Daarbij kan het ook zijn dat dit niet met alle firmware lukt. Met Gemini schijnt dit te lukken, of het met Nabilo ook werkt is me niet bekend. Zou theoretisch wel moeten maar men wete maar nooit.

:banaan:

Heb de boel draaiend gekregen.

De melding die ik steeds kreeg was Mount Point /media/net exists.

Dus (achteraf) heel simpel, eerst deze directory verwijderen.

Vervolgens de mount wizard volgen en dan loopt de wizard wel gewoon door zonder error.

Kun nu inderdaad alle bestanden die op de HDD van de 7000 staan op de

DB800 zien en afspelen.

Groeten,

Gerard.

Hartstikke mooi! Bedankt voor het posten van de oplossing!(Y)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan