hdd db7025

Wing39

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
60
Hallo satvrienden,

Onlangs heb ik na veel 5 en en 6 en toch maar een HDD in de DB 7025 gebouwd.

Ik draai op de Nabilo Blackhole CCcam 2.1.2

Welk probleem doet zich nu voor.

In eerste instantie kreeg ik de HDD niet geformateerd, dit uiteindelijk opgelost als volgt met hulp van een eerdere thread opgelost.

Met DCC via telnet de schijf geformatteerd.

So far so good.

Het opnemen gaat goed

Timeshift werkt ook

Afspelen van een opname lukt dus niet.

Wanneer ik dus met de file manager naar de hdd ga en daar uit de directory movie het bestand selecteer dat ik wil afspelen en ok ingeef op de AB wenst ie niet af te spelen.

Iemand enig idee??

Bovendien wanneer ik via de AB de schijf wil formatteren, krijg ik een melding kan schijf niet initaliseren, mount failed.

Groet,

Wing

Kun je misschien wel de schijf formatteren met Flashwizard? Zoja, daar eens mee proberen en daarna met de A/B van de Dreambox zelf.

Anders toch maar even de HD er uit halen en in de PC op fat32 formatteren, daarna in de Dreambox doen en meteen met de a/b formatteren.

Eventueel opgenomen films kun je nu wellicht nog met DreamTSman er af halen.

Euh... effe aanvullend vraagje. Welke software heb je er in zitten? Het blijkt een bekend probleem met een bepaalde versie Nabilo voor de 7025.

Met BH 0.10 zou het probleem verholpen moeten zijn.

Misschien een rare opmerking maar staat de hd wel op master?

Ik vraag dit omdat je niet kon formatteren met je box.

He die Jan,

ja ik heb de jumper naar master gezet

Het gekke is dat timeshift wel werkt, maar dat opnemen dus niet lukken wil en de melding komt dat de schijf niet gevonden is of niet geformateerd, morgen haal ik de schijf er wel uit en hang m in de pc om te formatteren in Fat32 en daarna nog eens via de AB van de DB

Ik zal wel laten weten hoe dat is afgelopen.

Alvast mijn dank voor jullie input

Groetjes

Wing

Dus met de jumper op master wil timeshift wel maar gewoon opnemen niet? En met de jumper op cable select wil het wel beiden maar wil afspelen niet?

In dat geval zou ik hem op cable select laten staan, daar staat de mijne ook op.

Als ik je uitleg verkeerd begrepen heb, dan op master laten staan.

Dus met de jumper op master wil timeshift wel maar gewoon opnemen niet? En met de jumper op cable select wil het wel beiden maar wil afspelen niet?In dat geval zou ik hem op cable select laten staan, daar staat de mijne ook op.

Als ik je uitleg verkeerd begrepen heb, dan op master laten staan.
Nee je hebt t goed BT, gaan we dat eens proberen.

to be continued

Image er opnieuw op zetten wil ook wel eens helpen.

Ja Jan dat is ook een optie, hoewel ik dat niet graag doe want de image op zich draait wel lekker stabiel dus daar piel ik ff liever niet aan, maar als alle andere opties niks uithalen zal het daar wel op uitdraaien.

Groet,

Wing

Na 20 minuten is het weer achter de rug.

Het blijft een hobby gewoon ff doen.

Nou het komt er toch wel van Jan, want ik heb vesie 9 erin zitten en versie 10 is inmiddels uit, binnenkort zet BT die versie ook in de Download sectie zodat we er allemaal wat aan hebben.

Groeten,

Wing

Sterker nog, het duurder iets langer maar nu heeft BT de allerlaatste nieuwe versie er op gezet en dat is zelfs versie 0.11.:biggrin:

Daarin zit ook een nieuwtje, namelijk een Device manager om alle devices (hd, usb etc.) mee aan te sturen.

Kijk nou snappen we waarom we ook blij zijn met onze site beheerder

Complimenten BT

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor het compliment, hopelijk gaat het nu ook lukken! ;)

Hallo satvrienden.

De nieuwe Nabilo zit erop, ziet er ook goed uit, formatteren van de schjf doet ie nu ook gewoon zonder problemen via de AB.

Timeshift werkt, opnemen werkt maar afspelen ho maar.

via de plugin om mediabestanden op te zoeken krijg ik een melding dat er geen bestanden te vinden zijn.

Via de file manager zijn ze echter op de HDD in de directory movie te zien alleen op OK drukken leidt niet tot afspelen.

Ik kan echt niet meer bedenken wat er nog zou moeten zijn,ben ik mischien een plugin vergeten die de bestanden afspeelt?

Enige optie is de schijf eruit peuteren en via de pc formatteren en dan nog een format geven in de DB en zoals jullie al aangaven om de jumper te verplaatsen.

Heeft nog iemand anders een idee??

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan