Vraag Hdd

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
4 mei 2010
Berichten
1.824
Waardering
519
Punten
113
Locatie
grunn
Beste mensen...
Wat gebruiken jullie als opslag in de ontvangers?

Heb een 3 tb naar de ......
 
Ik heb een NAS waar de opnames naar toe gaan. Dat is handig voor als ik op een andere plek afleveringen terug wil kijken.
 
Ik gebruik ook sinds jaar en heugenis een NAS voor alle settings en opname’s.
 
Daar wil ik geen uitspraak over doen want dat is voor ieder persoonlijk, maar ik heb zelf 2x 2TB in de NAS.
In de regel heb ik daar genoeg aan, maar ik neem ook niet zoveel op.
 
Volgens mij zijn Hdd 8TB schijven nog redelijk betaalbaar, zolang het geen SSD schijven zijn. Die kosten momenteel een arm en een been.
 
Reden: aanvulling
Laatst bewerkt:
Heb er nu ssd in hangen 2 tb maar die geeft rare fratsen op de een of andere manier dus ik zat te denken om er weer een hdd van 3tb oid in te knallen.
1 nas (oude)is nu ingebruik voor achter de vu+ en daar is nu nog rond de 2 tb vrij ( van de 6tb) gemaakt.
Dit is de oude nas die min of meer vervangen is door een nieuwe met 6tb
Neem dan ook veel op en oudere interesante films bewaar ik.
Mischien moet ik daar maar mee stoppen...
 
Mocht je alles over hebben gezet, dan zou je met een firmware-update de SSD weer tot orde kunnen roepen.
Op die manier heb ik al aardig wat afgeschreven SSD's gereanimeerd.
 
trap er een purple in ... net besteld
die firmware kan ik nog even kijken of er een nieuwere is
thnx voor de tip!
was ik even uit het oog verloren
 
  • Like
Waarderingen: Dr.Z
De gewone HDD's zijn ook behoorlijk de lucht in geschoten de laatste tijd
Kwam ik achter
Eergsteren 135 vandaag 149 zelfde schijf
Wd red was dat
Nu weer voor de purple gegaan die zit er tussen met een beetje zoek werk
Vorige heeft zeker 3 a 4 jaar vol gehouden dus we gaan het weer zien.
 
Ik heb een NAS met 4 disks can 4 TB en heb die in RAID 6 staan dus is die 7.3TB in grootte, daar heb ik echt meer dan zat aan, ik heb alle muziek erop staan en mijn foto's.
Verder gebruik ik die ook als opslagmedium voor alle STB's zodat ik overal opname's kan kijken, alle boxen nemen ook in die folder op.
 
Ik heb inmiddels 10 jaar twee seagate desktop schijven in mijn nas.
Ik heb nieuwe schijven klaargezet, maar tot op heden nog niet nodig. 😄
 
duzzzzzz leuk vervolg....
vandaag dacht ik even die andere hdd er in te hangen.
8 uur begonnen en ben nog bezig

harde schijf in de ontvanger gezet, ging redelijk makkelijk (ssd er uit en hdd er weer in)
ontvanger weer op zijn plek en aangezet
hdd geformatteerd en we kunnen weer terug kopiëren!
NOT!!!!

onder het kopiëren ineens een fout, iets in de trant map niet gevonden
hdd ineens weg uit het systeem?

via instellingen en informatie kijken en euh... 4000 gb ene -1.0mb vrij????
hdd niet meer te benaderen.
begon dus aan de ultimo's te twijfelen

uit eindelijk lang verhaal korter
meerdere opties getest:
andere vu ultimo zelfde hdd
andere hdd in huidige vu...
ander type hdd in beide vu ultimo's...
wat blijkt...
telkens als de hdd (3.5" versies) geformatteerd is en je gaat terug naar normaal beeld en trekt de voeding los is de hdd indeling corrupt!
wd bleu 500 2.5" blijft goed trouwens
spanning blijft stabiel op de schijven (continu gemeten)
al met al blijkt het in open pli te zitten?
versie 7.3 is geen probleem , ga je hoger naar 8 of 9 heb je dit probleem

heb hier nog nooit iemand over dit gehoord.

@Tech jij een id?
 
Dat is de eerste keer dat ik dit hoor, ik werk zelf niet met hdd's in mijn STB's en mogelijk is me daarom dit mogelijke probleem niet bekend.

Nu mag je natuurlijk nooit zomaar de voeding lostrekken, mede omdat je dan een corrupt filesystem kunt krijgen als nog niet alle data terug is geschreven, het beste is dan een nette 'powercycle' te doen via de afstandsbediening (ontvanger opnieuw starten)

Welk FS kies je? EXT4 ?

Kan je met 'df' wel de mounts en storage zien?
 
Welk FS kies je? EXT4 ?
ik laat hem dat zelf beslissen dus zal ext4 zijn?
via hardeschijf > formateren
Kan je met 'df' wel de mounts en storage zien?
NAS blijft zichtbaar
daar gaat ie dan ook gelijk heen als je de ontvanger weer opstart

intern hdd is weg met in het informatie scherm -1.0mb vrij,
gebeurt dus alleen met versies boven 7.3
Nu mag je natuurlijk nooit zomaar de voeding lostrekken, mede omdat je dan een corrupt filesystem kunt krijgen als nog niet alle data terug is geschreven,
dat zal... maar als er een groep in de meterkast uitspringt heb je het ook en met openpli 7.3 heb je dit probleem niet.
zou niet zo moeten zijn dat iedereen bang moet zijn voor een stroom onderbreking en dan al zijn opnames naar de gallemiezen

ik heb uitgevogeld dat je daar continu het probleem mee kan oproepen en stond verder nog niks op die hdd's

ter info:
heb nu de ssd weer aangesloten waar ik met afspelen problemen had (pli9.2) telkens stotteren en haperen en als je dan stopte met een opname afspelen en je wacht een paar tellen dan werkt het ineens weer dus de opname was niet corrupt.
ben nu alles weer terug aan het blazen en krijg vanavond wel tijd om een opname te bekijken of het nu ook nog stottert.
 
Kleine update
De ssd (2tb) weer terug geplaatst en tot nu toe werkt het zonder problemen
Met oude versie pli...
Schiet mij maar lek...
 
:gun::gun::gun:

Ik zit hier met een soortgelijk iets wat ik eigenlijk niet durf te vertellen @sat-ed .
[Te weinig ram...] :dunno:

Toch goed om te horen dat het misschien opgelost is.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Naar boven Naar onder