Heb een stappenplan nodig met uitleg.

B

Blurky

Ben nieuw in de satelliet wereld. Voor mijn verjaardag heb ik een dreambox 500 gekregen en deze heeft nog enkel de vrije kanalen ter beschikking.

Aangezien we net over de grens wonen zijn we uiteraard geinteresseerd in RTL 4,5 SBS6, TELE2 (voetbal; PSV) ; TV vlaanderen.etc...nederlandstallige zenders......

Beschik over een router US Robotics

Laptop draadloos

PC draadloos

Binnenkort Dreambox rechtstreeks op US Robotics 8054

Heb hulp nodig?

Ben je niet in het bezit van een geldige smartcard?

Hoi Blurky, welkom op het satellite FUN board.

Je had de chat al snel gevonden zag ik.

Maar soms zijn de mensen daar nog wel bezig met van alles en nog wat.

Dus als je dat weer eens probeert, blijf dan ff iets langer hangen dan die 2 minuten van vannacht, dan komt t vanzelf goed.

Als je de genoemde kanalen wil zien, heb je een smartcard nodig.

Je kan die registreren door een kennis of familie in het NL taalgebied.

Officieel is deze weg niet toegestaan, maar het is wel de enige manier om als NL talige, in het buitenland de programma's uit je eigen land te kunnen ontvangen.

Een dreambox of andere linux machine word weliswaar vaak gebruikt om zonder abonnement naar bepaalde kanalen te kijken, maar dat is zondermeer illegaal.

Bovendien kom je (letterlijk!) bedrogen uit als je denkt dat zoiets gratis is.

Op de site http://www.canaldigitaal.nl kun je terugvinden welke abonnementsvormen er zijn, en wat dat kost.

Daar moet je wel de aanschafprijs van een kaart bij optellen, en waarschijnlijk moet je ook eenmalige kosten betalen (soms niet als er een actie is).

Zoals Mas3 al zegt, een smartcard is niet altijd perse nodig, er zijn ook alternatieve manieren maar die mogen we hier niet bespreken.

Dan kan het soms wel eens handig zijn wat langer op de chat te blijven hangen of op een tijdstip dat er wat meer mensen aanwezig zijn.:)

Overigens ben ik er zelf ook veel te weinig, ik zal weer eens gaan proberen er wat vaker te zijn, m'n goede voornemen voor het nieuwe jaar.

Hoi beide,

Ik wil jullie allen bedanken voor de goede steun en hulp.

Het is een fijn gevoel om te weten dat je diverse mensen welke verstand hebben van satelliet systemen en vooral dreamboxen diverse vragen kunt stellen.

Een dikke proficiat voor de initiatiefnemers van deze website en de hobbyisten welke deze site interessant houden.

Doe zo voort .... en ik word hopelijk nog ne expert. lol

Een goed uiteinde allemaal.

Groeten

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan