Heel lastig streaming probleem 7020

C

compuinfoto

Het volgende probleem doet zich voor:

Oude situatie : een telfort modem/router en prima streaming via deze.

Nu via UPC een lo modem. Hier een router achter gehangen en niet meer werkend te krijgen.

De pc instellingen zijn ok, want als ik hem terugzet naar telfort ( deze gaat strkas weg ) , werkt het prima. Nieuwe image op de dreambox gezet, maar ook met deze in de nieuwe situatie geen oplossing.

3 verschillende modems geprobeerd, airport extreme van mac, een linksys en een nieuwe linksys uit de winkel mogen proberen. Ik kan inloggen in de dreambox en de zenderlijst wordt ook HEEL LANGZAAM ingelezen.

Na heel lange tijd krijg ik EEN stilstaand beeld. Iemand enig idee? Ik heb van modem naar router en van dreambox naar router geen crosskabel maar een normale, is dit goed?

Heel benieuw of iemand me kan helpen.

Hoi compuinfoto, welkom op het Satellite FUN Board !

Je hebt een DM7020 (Satelliet ?) ontvanger welke met je oude netwerk aan een Telfort ADSL modem / router goed werkte naar jouw wens.

Met je nieuwe UPC modem en een aparte router krijg je het niet goed aan de gang.

Je hebt straight netwerk kabels gebruikt.

Wat onbekend is (voor ons), is of wat jij wil via je interne netwerk of via een verbinding vanaf het internet moet werken.

En hoe je je netwerk instellingen hebt gedaan op de verschillende apparaten.

Als eerste maar even de kabels.

Wanneer je modem en je router autosensing zijn, maakt het niet uit of je cross of straight kabels gebruikt.

In dat geval zoekt de apparatuur dat zelf uit.

Een beetje modem / router is autosensing.

Er is ook een andere term voor dezelfde functie, maar daar kom ik nu even niet op.

Of deze functie op je apparatuur van toepassing is, staat ongetwijfeld in de gebruiksaanwijzing.

Wanneer je je netwerkinstellingen op je DM7020 met de hand hebt ingesteld, zorg er dan voor dat de DNS en de gateway ook naar de nieuwe router (/modem) wijzen.

Je kunt het jezelf ook gemakkelijk maken en de netwerk instellingen middels DHCP laten toewijzen.

Dan moet je echter wel weer uitvinden welk IP je hebt toegewezen gekregen aan je DM 7020.

Wat je ook nog even na kunt kijken in geval je vanaf het internet naar je DM 7020 wil verbinden, is of je misschien in je Telfort modem/router ooit ports hebt forwarded naar je DM 7020.

Bedankt voo de reactie. Ben eR achter dat de kabel inderdaad niet uitmaakt. MIjn 7020 staat DHCP en heeft juiste ip adres. Ik kan ook pingen en ook via dreamview haalt hij de gegevens van de dreambox ( echter zeeeeeer traag ) wel binnen. De poorten staan open en als ik de kabel nu even weer op de telfort adsl modem zet werkt het direct. Ik heb dezelfde poorten geforward en ook deze via portscan getest. het is me echt een raadsel. Ik z ou graag iemand weten die ook via UPC streaming wel werkend heeft. De kabel van de dreambox zit in de modem welke draadloos ( of per kabel ) naar mijn laptop gaat.

Compuinfoto

Dat probleem heb ik ook.

Een tijd geleden een nieuw modem van UPC gekregen en ik kan sins die tijd niet meer streamen.

Ik zou dit ook graag opgelost hebben.

Laatst bewerkt:
Ik begin langzaam het idee te krijgen dat de modems van UPC de oorzaak zijn. Misschien kunnen jullie eens vragen op http://upc.gebruikers.eu of het probleem daar bekend is en of zij misschien een oplossing weten. Je mag rustig naar hier verwijzen, de eigenaar van die forums en ik kennen elkaar.

Ik dacht eerst hetzelfde, echter als ik de modem van UPC loskoppel van de router, zou het toch moeten werken en dat doet het niet. dus hiermee sluit ik mijns inziens UPC als boosdoener uit

Chris

Het kan natuurlijk ook de Dreambox zijn, oudere types 7020 hebben nog wel eens problemen met de netwerkkaart. Soms helpt het om "enable network fix" (aanwezig in diverse images) aan te zetten of net uit te zetten.

Deze vind je normaltier in het rijtje opties onder de geavanceerde instellingen (expert setup in Engels in elk geval).

Je hebt al diverse routers geprobeerd zie ik, ook andere utp kabel geprobeerd?

Ik heb de nieuw pli jade 3, kan die instelling nergens vinden. Kun je me vertellen of die in de image ook aanwezig moet zijn?

Chris

Misschien kan Mas3 dat vertellen die gebruikt veel Pli. Ik zelf draai die niet en kan nu niet de multiboot herstarten anders wordt m'n vrouw kwaad die zit tv te kijken.:biggrin:

Ik gebruik PLi® in en 500 en in een 7000.

De 7020 zit daar dus niet bij, en in de genoemde apparaten is er geen "fix" te vinden.

De DM500 en de DM7000 hebben volgens mij die optie sowiezo niet in hun firmware. Maar het maakt niet uit, want inmiddels is mijn echtgenote in Dromenland en kon ik mijn 7020 even opnieuw starten naar Pli mode.

En ik moet zeggen dat de Pli Jade deze "network fix" funktie klaarblijkelijk niet heeft.

Wat ik overigens ook mis in de Pli jade is dat hij wel aangeeft dat je CCcam gebruikt, maar niet naar welk ip adres en/of hostnaam deze connect.

Je ziet alleen rechtsboven CCcam en de codering en dan nog "Travel beyond »". Wat dit Travel beyond betekent of daar doet is mij een raadsel.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan