help alles down en nu een probleem

L

lisa

heb gisteren de phoenix er opnieuw op gezet.

alleen alle servers van hydra liggen plat.

kan nu dus niet de laatste c.p downloaden (die van maart)

geen nl taal

geen softcams krijg dan een vage melding.

newcamd 5.28 zit er nu wel in

maar heb ook de radegast 4.0 nodig

weet iemand waar ik dit kan downloaden en er d.m.v ftp kan inzetten.

Hydra is gestopt met het ondersteunen van haar images.
Je kan dus maar beter naar een andere image uitkijken.

Tip: RUDream is weer aktief!

ik heb maar sinds kort dreambox

een maandje of 3 uit mijn hoofd.
ondertussen staan er hier wel 3

maa ik ken dus alleen hydra

is rudream een net zo gemakkelijke image qua downloaden etc
als hydra?

of moet alles handmatig via ftp?

Ik heb ook nog niet zolang een Dream, een maandje of twee. ;)

Maar ik zie bij jou nu enkele dingen staan waar ik nu mijn vragen bij stel...

Welke phoenix heb je erop gezet, de 1.09 final, want die draait hier als een zonnetje, gisteren nog de nieuwe scam files via ftp voor de multivisions erin gezet, zonder probleem. ;)

Waarom wil jij radegast 4.0 hebben ( bestaat die wel? )

Ik heb hier radegast 3.0 en heb geen problemen. ;)

Tip: RUDream is weer aktief!
Rudream is dan ook nooit gestopt, alleen publiek hebben ze tijdelijk niets gedaan.:)

Radegast is 3.0 beta 14. In een andere post is een reply van Eendenteam te lezen is dat er ook een radegast 4.0 is.
Deze zou geschikt zijn om bepaalde kanalen mee te kunnen ontvangen als ik het goed onthouden heb dus ja er is een 4.x versie.

Radegast 4.0 beta10/PREMIUM
Radegast ART

ART Children
ART Hekayat
ART Movies
ART Variety / Europ
Future TV
LBC Europe
MBC
Nile Drama

heeft er iemand antwoord op mijn vraag over rudream?

Oh die was ik vergeten.
Neen, rudream is niet zo gemakkelijk als Hydra, dat is dan ook precies de reden dat ik Hydra vaker (in de chat bijv.) plagend een "beginnersimage" noemde.:)

Het is wel bijna zo gemakkelijk, vermits de download sectie een beetje up2date wordt gehouden.

Hoe dan ook is de menustructuur veel gemakkelijker dan hydra. Gewoon alles onder 1 knop, niet zoeken met een aantal kleuren, alles wat je moet downloaden en instellingen van de Dream zelf staat onder de Dream knop.
Alles betreffende emu's (instellingen emu en reset) onder de blauwe knop. Natuurlijk heb je ook plugins onder de gele, maar normaal heb je die knop en de groene knop bijv. niet nodig.

Je kunt vrijwel alles gewoon via de Dream knop en de addon manager installeren, van taal tot en met emu.

Met radegast ligt rudream wel achter. Met de Hydra phoenix kun je namelijk de 3 beta 14 wel vanuit het menu editten met de OK knop maar met de rudream nog niet, hopelijk komt dat in een volgende release.
Resultaat is dat als je iets moet veranderen, je dat dan via ftp en/of telnet zult moeten doen, voor radegast althans.

Verder mist de rudream grappigheden wat de hydra wel heeft zoals een RSS of XML dingens waar je dan weer en nieuw op kunt zien, dat soort dingen moet je dan los installeren.
Maar de vraag is of dat allemaal wel zo leuk en nuttig is.

Ook de download link moet je handmatig eenmaal ingeven, deze is hier al eens vermeld in een posting. Doe anders eens een search op "nieuw image" ofzo, is van kort geleden.
Daarin staat ook uitgelegd hoe dat moet of misschien is iemand wel bereid dat nogmaals te doen.

Rudream is wel een zeer stabiel image en doet zeker kwalitatief niet onder voor de Hydra.
Wel is het handig om als je Hydra hebt gehad, eerst even het erase.img te draaien alvorens rudream er op te zetten.

Let op evt. frontprocessor upgrades.

oke bedankt voor het uitgebreidde antwoord

ga hier morgen eens mee aan de gang

nou pffffffffffff die rudream staat erop maar ben al de hele dag aan het klooien
hoe krijg ik radegast aan de praat?
heb het erin gezet met ftp
met dcc
maar waar en hoe geef ik die 755 in.

doordat ik cs heb, heb ik echt radegast nodig.
heb de nl kanalen nu wel met cam 3d
ook newcamd 528 niet aan de praat.

maar radegast is echt de belangrijkste.

Je kunt ook CAMX gebruiken om te connecten naar een radegast server......

ga het proberen

maar desalnietemin zou ik graag weten hoe ik radegast aan de praat krijg

waar en hoe geef ik die 755 in
want dat zal het probleem wel zijn.

telnet naar je dream. Gaat eenvoudig met het prg putty. heb je dat niet dan dosvenster openen en daar ingeven:

telnet 192.168.1.1

192.168.1.1 is in dit voorbeeld het ip van je dream

dan inloggen met:

login: root
password: dreambox

je komt dan in de dream. daar geef je vanaf de (voor jou mogelijk vreemde) prompt in: cd /var/bin

dan geeft de prompt aan dat je in /var/bin staat. daar tik je in:

chmod 755 camd.rdgd

je moet dan wel uiteraard camd.rdgd in /var/bin hebben staan. De cfg voor radegast staat in /etc en heet radegast.cfg

In rudream als je vorenstaande hebt gedaan even met de blauwe knop naar het emu menu gaan. Dan kies je radegast als emu vervolgens zie je daar onder staan:

channel (rode knop) bouquet erase

je selecteert BOUQUET en dan kun je een bouquet kiezen. Het hele boeket heeft daarna radegast als emu staan. Let op na het kiezen van het bouquet kan het even duren. Op een gegeven moment krijg je: new emu started of zo

suk6

cd/var/bin ken ik toevallig wel

maar ontzettend bedankt voor je uitgebreide uitleg

de bestandjes staan al op de goede plek

wist alleen niet hoe ik het commando moest doen

ik ga ermee aan de slag.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan